Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 mar 2024 16:56

Ik ben al een tijdje van mening dat het wielrennen op dit moment niet meer gebaat is bij 'snellere' technologie. De topsnelheden die nu met het peloton voor lange duur gehaald kunnen worden zijn echt wel wat hoger dan alle en al een 20 jaar terug.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2024 16:57

lugosi schreef: 27 mar 2024 16:53
daniel1975 schreef: 27 mar 2024 15:50

Fout weet ik niet, maar hij lijkt wel de eerste te zijn die gaat. Kan uiteraard onbalans zijn door iemand anders.

Linkje naar Eurosport clipje:
https://x.com/eurosport_nl/status/17729 ... EZNCa1dKzw
Ik heb het nu een paar maal herbekeken en het lijkt alsof er enkele voor hem vallen en dat hij heel heftig remt waardoor hij meteen onderuit gaat. Hij rijdt zelfs niet in op diegene die voor hem vallen.
Ik rijd nog steeds met velgremmen maar heb altijd al het idee gehad dat je met schijfremmen misschien soms wel "te hard" kan remmen, met slipgevaar tot gevolg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 mar 2024 16:58

fiedoo schreef: 27 mar 2024 16:51
Waar Van Bondt mee bezig was dat is mij wel een raadsel. Hij gaat telkens benoot halen, rijdt dan niet meer hoewel hij de betere spurter is en laat dan jorgenson rijden hoewel hij op het wiel zat toen die vertrok? Rre manier van koersen is dat.
Vond DeBondt wel slim rijden door telkens achter Benoot aan te gaan, mocht Kung, Tarling en Abrahamsen hetzelfde met Jorgensen gedaan dan hadden ze hun overwicht geneutraliseerd. Helaas waren zij niet zo slim.

VanAert zal de Giro wel winnen. ;)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2024 16:59

Ernie C. schreef: 27 mar 2024 16:36 En dan wint Visma in een ellendig voorjaar nog steeds 3 grote koersen. Op zich best knap.
3?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 27 mar 2024 17:00

Ik denk dat dit een carrierebepalende val gaat zijn. Wout was al iets van zijn glans aan het verliezen en in plaats van een succesje komt daar een langdurige exit bij dankzij zo’n slecht getimede k..koers.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2024 17:03

lugosi schreef: 27 mar 2024 16:58
fiedoo schreef: 27 mar 2024 16:51
Waar Van Bondt mee bezig was dat is mij wel een raadsel. Hij gaat telkens benoot halen, rijdt dan niet meer hoewel hij de betere spurter is en laat dan jorgenson rijden hoewel hij op het wiel zat toen die vertrok? Rre manier van koersen is dat.
Vond DeBondt wel slim rijden door telkens achter Benoot aan te gaan, mocht Kung, Tarling en Abrahamsen hetzelfde met Jorgensen gedaan dan hadden ze hun overwicht geneutraliseerd. Helaas waren zij niet zo slim.

VanAert zal de Giro wel winnen. ;)
Slim? Hij is vijfde van 5 nu. Inderdaad heel slim was dat! Met Benoot meerijden en hij was al zeker tweede en hij is (normaal gezien) de snellere man. Sterke taktiek is dat!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 mar 2024 17:05

fiedoo schreef: 27 mar 2024 17:03

Slim? Hij is vijfde van 5 nu. Inderdaad heel slim was dat! Met Benoot meerijden en hij was al zeker tweede en hij is (normaal gezien) de snellere man. Sterke taktiek is dat!
Op dat moment reed Kung het gat nog makkelijk dicht, dus dat had verspilde energie geweest.
Zijn tegenstanders waren in eerste instantie de Jumbo's. Jammer dat de rest dat niet snapte.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2024 17:09

jappiex schreef: 27 mar 2024 17:00 Ik denk dat dit een carrierebepalende val gaat zijn. Wout was al iets van zijn glans aan het verliezen en in plaats van een succesje komt daar een langdurige exit bij dankzij zo’n slecht getimede k..koers.
Weet jij al meer over de gevolgen van zijn val? En wat is er fout aan een koers rijden als ultieme voorbereiding? Als Vingegaard valt in de Dauphine ga je dat dan ook beweren? Deze koers heeft ook wat naam hoor. Zijn ze misschien plots bij jumbovisma niet meer topplanners als het op pieken aankomt?
Trouwens die weg daar ken ik heel goed. Is heel breed, goed wegdek, goed zicht. En wout reed dus op het goede deel van die weg.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 27 mar 2024 17:12

jappiex schreef: 27 mar 2024 17:00 Ik denk dat dit een carrierebepalende val gaat zijn. Wout was al iets van zijn glans aan het verliezen en in plaats van een succesje komt daar een langdurige exit bij dankzij zo’n slecht getimede k..koers.
Achteraf is natuurlijk makkelijk te zeggen dat vandaag rijden geen verstandige keuze was. Als Van der Poel afgelopen zondag was gevallen, dan hadden er vast ook een aantal experts op de bank geroepen dat hij beter een rondje in zijn eentje had kunnen
fietsen. Koers rijden is nou eenmaal een risico en koersen zorgt ook voor wat extra procentjes die Van Aert kennelijk nog nodig had om de RVV te rijden.

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 27 mar 2024 17:13

In Vlaanderen wordt een dag van nationale rouw afgekondigd...
#djutoch

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2024 17:14

lugosi schreef: 27 mar 2024 17:05
fiedoo schreef: 27 mar 2024 17:03

Slim? Hij is vijfde van 5 nu. Inderdaad heel slim was dat! Met Benoot meerijden en hij was al zeker tweede en hij is (normaal gezien) de snellere man. Sterke taktiek is dat!
Op dat moment reed Kung het gat nog makkelijk dicht, dus dat had verspilde energie geweest.
Zijn tegenstanders waren in eerste instantie de Jumbo's. Jammer dat de rest dat niet snapte.
tja, als ze, omdat dries niet wil meerijden, alletwee de benen stil houden is het niet moeilijk dat Kung de kloof dicht rijdt. Op het ogenblik dat ze met twee voorop reden had dries moeten tonen dat hij wou meerijden. Wat zou kung met jorgenson in zijn wiel dag nog gaan doen denk je? Jorgenson neutraliseert de twee medevluchters , het valt daardoor stil en weg zijn ze.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 27 mar 2024 17:16

bartdr schreef: 27 mar 2024 16:16 Vooral dat beeld van Van Aert die daar zit (te huilen?). Door merg en been gaat zoiets.
Idd. Je kon hem horen huilen/snikken op TV.
Meestal weet een renner heel snel hoe laat het is...

Vooral het beeld van tien renners die op de weg liggen of zitten en geen aanstalten maken om meteen weer op hun fiets te springen, von dik akelig..

Plaats reactie