Alles over vakanties op én met de fiets

Laos & Cambodja

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4624
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 dec 2023 17:38

daniel1975 schreef: 24 dec 2023 20:41 Ik heb wel wat gereisd in Azie.
Zeker voor een eerste keer zou ik juist naar een wat meer toeristisch land gaan. Betere voorzieningen zonder dan het direct weer westers is, met engels kom je nog ergens, etc. Zoals Woefdram al aangeeft kun je ook in Thailand zo de toeristische drukte ontlopen. En bijv in de regio ChangMai vond ik het toerisme niet overdreven aanwezig, terwijl het een prachtig berglandschap is.
Azië heeft weinig geheimen nog voor me ;-) ,
Thailand is ondertussen een soort Benidorm aan het worden, zelfs in de regio Chang Mai en Changwat beginnen behoorlijk toeristische te worden.
Heb er alleen nog nooit doorheen getrokken met de fiets, en dat lijkt me wel wat, zeker Laos en Cambodja dat is nog verpest.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4624
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 dec 2023 17:49

@Rob
Wat is een beetje realistische qua afstand op een dag, er vanuit gaande dat je alles op je gemak doet.
2 x 2uur fietsen = 80km of is dat al veel voor een verhuisdag?
Ik ga eens polsen in de zondag ochtend groep of er animo voor is, het ( jaarlijkse) klimmen in de bergen heb ik wel een beetje gehad.
Met een man of 3 a 4 lijkt me wel wat, niet een te grote groep en alleen trek me ook niet echt aan.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1512
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 dec 2023 19:25

Vraag het ook eens bij de wereldfietsers op hún forum.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5941
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 dec 2023 08:31

Mijn dag gemiddelden liggen rond de 100 km. Met uitschieters naar 180 km toe. Dat is dan wel met veel wind mee. Ik fiets licht bepakt. Iets minder dan 10 kg bagage. Dat is echt met alles meegerekend. Schoenen, alle kleding, ehbo, reserve materiaal, toilet spullen, sandalen, helm, plus het gewicht van de tassen.

Ik ben ook in 2022 van Barcelona naar huis gefietst. 2400 km in 23 fietsdagen en slechts twee rustdagen. En dat was met kamperen. Fietsen met bagage in Zuidoost-Azië is nauwelijks gecompliceerder dan fietsen met bagage in Frankrijk.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie