Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ryden setup tool

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 07 dec 2023 21:44

Iemand ervaring met deze tool om de fiets op de juiste maten in te stellen?

https://sites.google.com/ryden.bike/ryden-bikes

wat zijn jullie gedachten hierbij?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 dec 2023 07:44

Eigenlijk nog best positief. De prijs is zelfs nog redelijk aangezien het een laag volume product is gemaakt door een bikefitter/framebouwer. En met een 3d printer kan je het zelf maken blijkbaar. Mocht je echt zelf bikefitter of anders professional zijn dan wil je nog een wat degelijkere set denk ik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 08 dec 2023 09:06

Ik zag deze ook langskomen. Wel een eenvoudig meetinstrument om de juiste maten in te kunnen stellen. Indien je dit af en toe gebruik, kan het de investering waard zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 dec 2023 10:20

Voor eigen gebruik kun je zelf iets knutselen als je je skills met een simpel meetlint of duimstok niet vertrouwd, voor de professional lijkt het mij net te weinig.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 04 feb 2024 20:22

heb m besteld. voel toch wat verschil tussen verschillende fietsen en ook tov de neo bike. Ben benieuwd of ik t met de tool beter gelijk gezet krijg.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 04 apr 2024 16:38

En wat is je ervaring nu met de tool?

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 05 apr 2024 21:32

tis een aardig hulpmiddel. Ik heb de pro versie. het is eigenlijk een meetlat waarop hulpstukjes geschoven zijn die helpen om op een juiste manier te meten. zo is er bijvoorbeeld een dopje dat zorgt dat de tool precies op het nulpunt in de crank gaat en een tooltje dat je op 8cm kunt zetten om de juiste positie van je zadel te meten. Halverwege de meetlat zit een houder waarin je een smartphone kunt klemmen. je kunt een app dowloaden die vervolgens de hoek meet waarin de telefoon is opgesteld. in de app voer je vervolgens de afstand bracket zadel of bracket stuur in en op die manier wordt je positie bepaald.
enig nadeel dat ik ervaren heb is dat op mijn racefiets een vision metron acr stuur zit, wat licht naar voren loopt. hierdoor is de stuurpositie moeilijker te vergelijken met andere sturen.

kwalitatief is ook nog eea aan te merken. de onderdelen zijn geprint. Mijn tool is gevallen (met de telefoon erin) waardoor een geprint onderdeel is gebroken. 1 mailtje met Darren (eigenaar van ryden) was genoeg om het geprinte onderdeeltje kostenloos op de post te krijgen. Darren is een enthousiaste behulpzame kerel die graag terugkoppeling hoort.

al met al leuke tool, wanneer je met je positie in de weer gaat en meerdere fietsen hebt.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 05 apr 2024 21:41

Dankjewel!
Ik zat me al af te vragen waarom er een telefoon gebruikt werd.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 apr 2024 19:39

Ik volg even.

Ik heb de tool ook, alleen nog niet zo fanatiek gebruikt.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie