Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

uitschrijven

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 02 dec 2023 17:40

Hoe schijf je jezelf uit op dit forum en verwijder je alle berichten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37915
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2023 17:42

Verwijderen is handwerk, bericht voor bericht. Als je op je eigen profiel klikt zie je al je berichten. Mag ik vragen waarom?
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 dec 2023 18:08

Als je jezelf in het politieke moeras begeeft moet je een dikke huid hebben.
Ikzelf heb mezelf voorgenomen, als ik het kan volhouden, niet meer over politiek uit te laten in het "politiek" topic op dit forum.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 02 dec 2023 19:14

Het gaat niet zozeer over die topics, politieke voorkeuren spreek ik sowieso nooit uit en heeft niet de voorkeur op mijn vakgebied. Het is jammer en persoonlijk niet gewenst om hier behaalde titels te benoemen om betrouwbaar te worden geacht. Dit gaat in tegen gelijkwaardigheid en mijn normen en waarden. Wanneer personen echt interesse hebben in de aangedragen informatie zullen die personen zelf op onderzoek uitgaan. Die moeite wordt over het algemeen niet genomen. Het lijkt dan ook dat men elkaar hier steeds vaker wil afvallen op verschillende manieren en onderwerpen. Dat is niet iets wat ik zoek op een forum. Het is jammer dat contexten keer op keer uit hun verband worden gerukt wat aan verschillende aspecten te verwijten is, deze benoemen is overbodig.
Daarom kom ik tot de conclusie dat dit forum niet (meer) bij mij past.

Berichten wil ik verwijderd hebben omdat ik altijd mijn standpunten wil kunnen verdedigen. Wanneer je bent uitgeschreven is dat niet mogelijk. Daarnaast wil ik niet dat berichten onnodig op een server bewaard worden. Dit is onnodig energie verbruik zonder toegevoegde waarden. Ook wil ik niet dat mijn berichten in de toekomst gebruikt gaan worden door vernieuwende technieken.

Dit is mijn onderbouwing om me te laten uitschrijven.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2023 20:29

Vind ik best jammer als je jezelf "verkoopt" als ter zake kundig, maar je niet wilt vertellen waarom we dat aan zouden moeten nemen .
Maar goed, het is jouw keuze.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 02 dec 2023 21:05

Symen schreef: 02 dec 2023 19:14 Het gaat niet zozeer over die topics, politieke voorkeuren spreek ik sowieso nooit uit en heeft niet de voorkeur op mijn vakgebied. Het is jammer en persoonlijk niet gewenst om hier behaalde titels te benoemen om betrouwbaar te worden geacht. Dit gaat in tegen gelijkwaardigheid en mijn normen en waarden. Wanneer personen echt interesse hebben in de aangedragen informatie zullen die personen zelf op onderzoek uitgaan. Die moeite wordt over het algemeen niet genomen. Het lijkt dan ook dat men elkaar hier steeds vaker wil afvallen op verschillende manieren en onderwerpen. Dat is niet iets wat ik zoek op een forum. Het is jammer dat contexten keer op keer uit hun verband worden gerukt wat aan verschillende aspecten te verwijten is, deze benoemen is overbodig.
Daarom kom ik tot de conclusie dat dit forum niet (meer) bij mij past.

Berichten wil ik verwijderd hebben omdat ik altijd mijn standpunten wil kunnen verdedigen. Wanneer je bent uitgeschreven is dat niet mogelijk. Daarnaast wil ik niet dat berichten onnodig op een server bewaard worden. Dit is onnodig energie verbruik zonder toegevoegde waarden. Ook wil ik niet dat mijn berichten in de toekomst gebruikt gaan worden door vernieuwende technieken.

Dit is mijn onderbouwing om me te laten uitschrijven.
Zonde! En mogelijk tot ooit.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 03 dec 2023 08:15

Aangezien alle teksten op het web tegenwoordig door taalmodellen van AI worden opgeslurpt, is verwijderen wel een optie.
Jouw input hier wordt dan een onderdeel van hun kennis straks.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 dec 2023 12:21

Ik zag laatst een optie op een forum waar je kon aanvinken dat jouw input niet mag worden gebruikt voor AI doelen. Wellicht ook iets voor Fiets forum.

Het blijft wel dubbel overigens. AI is soms ook rete handig en snel.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 dec 2023 12:33

Alsof die AI daar rekening mee gaat houden... ja hoor...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

1094
Forum-lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 03 dec 2023 14:58

Sowieso is al je informatie waarschijnlijk al een keer opgeslurpt door ai modellen en zijn alleen de menselijke lezers de dupe van je verwijderde berichten (er van uit gaande dat ze nuttige informatie bevatten)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3248
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2023 15:09

rob74 schreef: 03 dec 2023 12:21 Het blijft wel dubbel overigens. AI is soms ook rete handig en snel.
Who needs a forum?


Can you tell me how to adjust an Ultegra derailleur 11 speed?
ChatGPT

Adjusting a Shimano Ultegra 11-speed derailleur involves fine-tuning the cable tension and limiting screws to ensure smooth and precise shifting. Here's a general guide on how to do this:
Tools Needed:

5mm Allen wrench
Phillips screwdriver
Cable cutter
Chain tool (if you need to adjust chain length)

Step-by-Step Guide:
1. Install the Derailleur:

Ensure the derailleur is properly installed and aligned with the cassette and chainrings.
The jockey wheel should be directly under the smallest cog.

2. Set the High and Low Limits:

Use the high and low limit screws to set the limits of the derailleur's movement.
Shift the chain onto the smallest chainring and smallest cassette cog (high gear).
Adjust the "H" (High) limit screw until the jockey wheel is aligned with the smallest cog without touching it.
Shift the chain onto the largest chainring and largest cassette cog (low gear).
Adjust the "L" (Low) limit screw until the jockey wheel is aligned with the largest cog without touching it.

3. Adjust Cable Tension:

Shift the chain to the smallest chainring and the second smallest cassette cog.
Loosen the cable pinch bolt on the derailleur.
Pull the derailleur cable taut and tighten the pinch bolt.
Shift through all gears to check for smooth and precise shifting.
If shifting is not smooth, fine-tune the cable tension using the barrel adjuster (if available).

4. Fine-Tune Shifting:

Make small adjustments to the cable tension using the barrel adjuster until shifting is precise.
Ensure the chain smoothly transitions between gears without hesitation or overshooting.

5. Check for Chain Rub:

Shift through all gears and check for chain rubbing against the front derailleur.
If there's rubbing, make small adjustments to the front derailleur position using the barrel adjuster or the derailleur mounting bolt.

6. Check B-Screw Adjustment (for Rear Derailleur):

If equipped, check the B-screw adjustment to ensure the upper jockey wheel is at the correct distance from the largest cassette cog.
Use a 5mm Allen wrench to make small adjustments if needed.

7. Check Chain Length (if Necessary):

If you've made significant changes, check if the chain length is appropriate. You may need to use a chain tool to remove or add links.

8. Final Check:

Go through all gears and ensure smooth and precise shifting.
Double-check the limit screws, cable tension, and B-screw adjustment.

Remember, these are general guidelines, and the specific steps can vary slightly depending on the model year of your Ultegra components. Refer to the Shimano technical documents or manuals for your specific components for detailed instructions.


User
Tnx


ChatGPT

You're welcome! If you have any more questions or if there's anything else I can help you with, feel free to ask. Happy cycling!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2023 18:20

@nicoNB, Komt dit echt gewoon van chatGPT?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie