Beste leden,
Ik ben op de markt voor een nieuwe Giant TCR en met de huidige eindejaars uitverkoop lijkt me dit een mooi moment om toe te slaan. Ik twijfel tussen de volgende twee uitvoeringen:
1) TCR ADVANCED PRO DISC 1 UT. https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... -1-ut-2022
2) TCR ADVANCED PRO DISC 1 DI2. https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... disc-1-di2
Naar mijn idee is het nagenoeg dezelfde fiest en is het vooral de afweging tussen Ultegra mechanisch 11-speed met dubbelzijdige powermeter of 105 DI2 12-speed zonder powermeter. Een powermeter lijkt me een geweldige toevoeging om gericht te gaan trainen dus dit triggert mij wel. Verder nog twee verschillen waarvan ik niet weet of dat invloed moet hebben op mijn keuze: verschillende diepte van de velgen (42 en 36 mm) en verschillend verzet.
Hoor graag jullie meningen
Giant TCR advanced pro
Ik zou ook voor di2 gaan. Elektronische schakelen lijkt mij een leuker hebbedingetje dan een powermeter. En een powermeter kun je ook nog achteraf aanschaffen. Upgraden naar di2 natuurlijk ook, maar dat is dan plots rap duurder
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37704
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb 105di2 en werkt echt top. Kan geen verschil voelen met Ultegra.
Ik heb de 105 gepakt ivm de (imho) veel mooiere zwarte kleur dan het suffe Ultegra grijs, dat matchte niet met mijn zwarte frame. Powermeter kost je later max 500,- en dan ben je klaar. Ombouwen naar Di2 kost je veel meer.
Ik heb de 105 gepakt ivm de (imho) veel mooiere zwarte kleur dan het suffe Ultegra grijs, dat matchte niet met mijn zwarte frame. Powermeter kost je later max 500,- en dan ben je klaar. Ombouwen naar Di2 kost je veel meer.
Less is bore
Hoe bevalt het 34/50;11/34 verzet in Nederland? Heb er zelf niet veel verstand voor hoor, maar ik fiets voornamelijk over vlakke wegen met een groep. Ga ik hier wel gewoon mee uit de voeten kunnen?daniel1975 schreef: ↑01 dec 2023 10:39 Ik heb 105di2 en werkt echt top. Kan geen verschil voelen met Ultegra.
Ik heb de 105 gepakt ivm de (imho) veel mooiere zwarte kleur dan het suffe Ultegra grijs, dat matchte niet met mijn zwarte frame. Powermeter kost je later max 500,- en dan ben je klaar. Ombouwen naar Di2 kost je veel meer.
Als die groep heel hard rijdt en je wil meedoen met de plaatsnaambord sprintjes dan is een 39/52 een betere keus.
Ikzelf vindt voor ons kikkerlandje een 12-25 cassette fijner rijden. Zelfs in mijn omgeving waar we regelmatig de heuveltjes in Duitsland meepakken kom je daar met een 34 voorblad en 12-25 cassette goed mee weg.
Ikzelf vindt voor ons kikkerlandje een 12-25 cassette fijner rijden. Zelfs in mijn omgeving waar we regelmatig de heuveltjes in Duitsland meepakken kom je daar met een 34 voorblad en 12-25 cassette goed mee weg.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ja.
Of je iets anders wil, is vooral afhankelijk van je vermogen en voorkeur.
Ik was jarenlang heel tevreden met 50/34 icm 11-32, ook in NL en zeker in de bergen. Niet iedereen wil cassettes/wielen wisselen voor een weekendje weg.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50
De Giant Power Pro powermeter is volgens gplama gebaseerd op die van Shimano en heeft waarschijnlijk dezelfde problemen met accuraatheid, dus zou daar niet voor kiezen...
Verder zou ik de keuze vooral baseren op kleur, die lichtblauwe is natuurlijk veel mooier Alhoewel ik zelf twee voornamelijk zwarte TCRs heb, ook mooi
Verder zou ik de keuze vooral baseren op kleur, die lichtblauwe is natuurlijk veel mooier Alhoewel ik zelf twee voornamelijk zwarte TCRs heb, ook mooi
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37704
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb gewoon een andere cassette erbij gekocht en de 34 voor de vakanties.
Less is bore