Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanpassingen afmontering bij aanschaf nieuwe gravelfiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2024 17:06

Volgens mij was jij ook met kastjes aan het kloten om de gas-automaat response te verbeteren…..
Less is bore

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 04 feb 2024 17:08

Zeg knullen, hier hebben we nu een auto hoekje voor 😉

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 04 feb 2024 20:04

hier ook een V60, na een C klasse en een 3 serie te hebben gehad. on-topic: de bagageruimte is een stukje groter, dusdanig dat er fatsoenlijk een fiets in past. Met geblindeerde ramen achterin, zelfs niemand die m ziet liggen. Toch handig als je tussendoor een paar uurtjes over hebt.

wbt de spesh diverge: denk dat t een spesh dingetje is. Je krijgt op andere merken ook wat makkelijker korting losgepeuterd dan bij specialized. Andere optie is gewoon een frame opbouwen. Dan kan je t precies doen zoals je t zelf hebben wilt. Ook hetgeen wat ik meestal doe met mijn bianchi's. Maar ook daar is het bij de nieuwe gravelaar lastiger.. ondanks dat we in een kopersmarkt zitten is er geen los frame meer te koop. Ik heb daarom bij de nieuwe gravelaar genoegen genomen met de standaard wielen, het standaard zadel etc. Ben benieuwd hoe die gaan bevallen. Door alles te laten zoals het standaard was, kon ik wel een leuke korting bedingen. Het is geven en nemen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 feb 2024 21:35

havana schreef: 03 feb 2024 18:04
Lcsmet schreef: 03 feb 2024 17:57 @havana,
Mogelijk maak je een grapje. Ik heb een paar jaar geleden een full option Volvo S60 gehad.
Al na 6 maanden mijn verlies genomen en terug verkocht
Een Volvo is, behalve de prijs en air van de verkoper, alles behalve premium.
Was inderdaad een grapje (alhoewel ik naar volle tevredenheid een V60 rijd...) ;)

Als man van een arts is de keuze voor een merk bij ons thuis vrij simpel :lol:
Hoho, de echte puristenarts rijdt in een Saab natuurlijk! (Jammer dat er een beetje een smetje op het merk is gekomen sinds ene MR ;-) )


(duurde nog vrij lang trouwens, voordat ook dit topic ontspoorde)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 feb 2024 21:44

53x11 schreef: 04 feb 2024 21:35 Hoho, de echte puristenarts rijdt in een Saab natuurlijk! (Jammer dat er een beetje een smetje op het merk is gekomen sinds ene MR ;-) )
Ow ik dacht dat Saab omviel door ene Victor M.
Maar goed dat is auto's


Voor de ts
Koop gewoon een goedkopere fiets en ontdek eerst wat je zoekt in een fiets.
Als je weet wat je echt nodig hebt verkoop je deze fiets en koop je een nieuwe gravelbak.

Ik kom nog uit de tijd dat mensen gingen bikepacken op een randonneur (toerfiets).
Wie een beetje serieus was liet een maatframe bouwen om een paar maanden naar weet ik veel waar te gaan.
Al die fietsen werden gekocht met het idee dat het niet bij die ene tocht zou blijven. De realiteit was weerbarstiger.
Door de jaren heen heb ik helaas toch heel veel mooie maatfietsen in vochtige schuren of gewoon buiten zien staan.
De lak verpest, het chroom afgebladderd en het ijzer bruin.

Vandaar dat ik schrijf, koop er een voor minder geld, die zijn net zo goed of beter geschikt voor 2-3 maanden achtereen fietsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 feb 2024 09:32

daniel1975 schreef: 04 feb 2024 17:06 Volgens mij was jij ook met kastjes aan het kloten om de gas-automaat response te verbeteren…..
Kloten :D
Ik heb er wel zo,n kastje tussen, maar na de laatste update is dat niet meer nodig.
Ga binnenkort zonder proberen.

Het is net hoe je dat ziet 300 uitgeven om een auto helemaal top te maken vind ik niet erg.
Als het in de optielijst staat betalen mensen een veelvoud en achteraf is het raar, terwijl het ook smaak is.

Met een fiets ook een hele fiets afkraken omdat het zadel slecht is, kan je er ook een andere opzetten.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 05 feb 2024 22:38

Koop gewoon lekker de Diverge man. Wat een gezever zeg over eenvoudige fietsen etc. Rij al jaren met sram eTap en nog nooit een probleem gehad. Schakelt super en zou nooit meer wat anders willen. Ik heb de diverge ook gehad trouwens en omgebouwd naar een 2x met stam force eTap groep. Fantastische fiets, mega comfortabel en daar ga je veel plezier aan beleven. Dat de bike pack experts liever op een eenvoudige stalen fiets willen rond toeren moeten ze zeker blijven doen. Koop gewoon lekker de specialized diverge die 90% zelf ook graag zou willen maar het er niet voor over heeft en vervolgens met van die jaren 80 argumenten aankomen. Er gaat je helemaal niks gebeuren, keer een lekke band, andere ketting that’s it. dat elektronisch schakelen ga je alleen maar heel erg veel plezier van hebben.

Veel plezier met je Diverge!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 feb 2024 22:57

Dan moet iemand hem nog wel binnen het budget willen ombouwen naar de gewenste specificaties...

Had die Diverge standaard prima geweest, dan had ik het ook zo gezien, maar als de halve fiets eigenlijk niet naar wens is, zie ik het anders.

Buiten dat: die "jaren 80 techniek" heeft het voordeel dat je bij iedere fietsenmaker, de meeste bouwmarkten, de Decathlon e.d. terecht kunt voor onderdelen. De meeste bikepackers zien dat als een voordeel, ook in een West-Europees land.
Campagnolo Ultra Dork

r0g3r
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 sep 2023 10:15

r0g3r 06 feb 2024 20:32

Zoveel mensen, zoveel wensen, erg leuk om de extreem uiteenlopende opvattingen van de users hier te lezen.

Update: vandaag bij winkel 2 op bezoek geweest; wat een verademing en een warm bad waar ik in terecht kwam :like:. Er was voldoende persoonlijke aandacht, binnen 5 minuten stond ik met een kopje koffie in de handen te wachten tot ze me de volle aandacht konden geven (er werden net wat pakketten afgeleverd) en met geduld en begrip werden mijn verhaal, mijn wensen en de redenen waarom ik de aanpassingen graag wilde aangehoord. Er werd meegedacht over het formaat frame (54 of 56), eventueel ander zadel (kosteloze uitruil met het huidig geleverde zadel geen probleem), breedte stuur etc.
En ook was het mogelijk om de nieuwe onderdelen te verrekenen met de oude onderdelen. Ze hanteren daarbij in beide richtingen de adviesprijzen van SRAM.
Uiteindelijk een erg prettig en vrijblijvend gesprek gehad met als uitkomst dat ze me aan het eind van de dag een offerte zouden mailen en dat ik, als de prijs me welgevallig is, ik daarna even contact zou hebben om een afspraak te maken waarbij ik nog op beide frame formaten gezet wordt in de winkel om de maat uit te sluiten.

Ondertussen kreeg ik ook de offerte van winkel 1 binnen en wonderbaarlijk zit er uiteindelijk maar 50 euro verschil tussen beiden. Helaas gaf winkel 1 geen verdere specificatie, prijslijst of toelichting, enkel 2 zinnen en een totaalprijs, daar zou ik dan weer achteraan moeten. Wat wél duidelijk is, is dat door het hele proces mijn voorkeur uiteraard sterk naar winkel 2 uitgaat.

Op zich kan ik me, mede door alle info en ervaringen van users uit dit topic, wel berusten in de gequoteerde prijzen. Op voorhand was mijn verwachting op korting op de catalogusprijs denk ik wat optimistisch; zoals een paar users al opmerkten is dat bij dit merk wat minder gebruikelijk, zeker bij de meest recente modellen waarvan er maar een handjevol echt op voorraad zijn bij dealers, de meesten worden pas besteld als de klant er 1 koopt. De korting zit eerder op de courante voorraad die al door de winkel is ingekocht. Ik heb ook niet de illusie dat bij een derde winkel een offerte opeens 500 euro lager gaat uitvallen aangezien hij verder in de buurt nergens direct voorradig is.

Als één en ander wat meer concreet is, kan en zal ik ook wat zeggen over de uiteindelijke prijs onder de streep in een volgend bericht.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 06 feb 2024 21:00

Mooie update!

En de verwachte levertijd is oke?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 feb 2024 21:31

Proficiat,bij wie ben je geslaagd?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

r0g3r
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 sep 2023 10:15

r0g3r 06 feb 2024 22:27

kopjethee schreef: 06 feb 2024 21:00 En de verwachte levertijd is oke?
De levertijd is te verwaarlozen, een paar dagen, plus 't ombouwen.

nijkie schreef: 06 feb 2024 21:31 Proficiat,bij wie ben je geslaagd?
Er is op dit moment nog niks vastgelegd, als alles rond is dan zal ik wat preciezer zijn.

Plaats reactie