Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tellen spacers mee bij bepalen stack?

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 29 nov 2023 19:31

ophetkantje schreef: 29 nov 2023 09:31 Snap het even niet helemaal hoe hier geantwoord wordt. Kan iemand mij helpen. Als je zoals Ts met 3 cm spacers rijdt en je wilt eigenlijk liever zonder spacers rijden, dan moet je toch niet zoals enkele hier zeggen zonder spacers meten om een nieuw frame te vinden. Je hebt toch feitelijk je stack aangepast door spacers te plaatsen? Als je zonzder spacers meet en dezelfde stack voor je nieuwe frame aanhoudt, kom je toch weer op spacers uit en in mijn ogen wil je dat juist voorkomen als je toch een nieuw frame gaat zoeken.
Ja dit bedoel, dank je wel.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 29 nov 2023 20:15

Gerwin89 schreef: 29 nov 2023 09:22
Chefske schreef: 29 nov 2023 01:08 Doordat je vork onder een bepaalde hoek staat, komt je stuur in horizontale richting inderdaad ietsje naar je toe indien je meer spacers onder je stuurpen plaatst (en de rest ongewijzigd blijft).

Er bestaat een mooi online tooltje waarin je voor twee verschillende fietsen de balhoofdhoek, aantal spacers en lengte van de stuurpen kunt invoeren en dan rollen de horizontale en verticale afstand van balhoofdbuis tot het einde van de stuurpen eruit. Heb het linkje ergens op mijn laptop opgeslagen, kan die morgen even voor je opzoeken als je wilt.
Deze?
http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
Exact!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Plaats reactie