Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 10 apr 2023 20:16

Een kassei krijgen ze altijd, eenmaal op het podium ;-)
ps: van Aert zette aan op het moment dat van der Poel aanzet. van Aert was al sedert Mons-en-Pevele aan het wachten op dat moment.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2023 20:36

Philipsen was mijn dark horse en die had ik op het podium gegokt. Dat maakt het alleen maar leuker natuurlijk. Ik had alleen Wout en Mathieu verkeerd om.

Philipsen is wel de snelste man van het peloton momenteel. Die is nog een stuk lastiger te kloppen dan Mathieu.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 apr 2023 21:00

Onnozel artikel van Het Nieuwsblad. Leuk als je van de HELE top 10 de Strava cijfers hebt anders is dit weer niks meer dan sensatiepers en Calimero-pleisters. Zo'n prul zit ook nog eens in de betaalmodus. Goedkope sensatie en spelen op de emoties van lezers die niet tegen hun verlies kunnen.

Gister hele koers live gezien (eerst Eurosport en toen België) en dit is voor mij ook een koers waar je niet veel van mag missen omdat het hele voorspel al zo boeiend is.
Mooiste deel van de koers was voor mij vanaf Haveluy tot en met dat stukje vals plat NA Mons En Pevele. Daarna was duidelijk dat de toppers gingen wachten tot Carrefour.
Valpartij van de sterk rijdende Degenkolb en de lekke van band van de slim rijdende Van Aert zorgde dat er toch wat zand in het dessert kwam. Verder was deze koers een heerlijk buffet.

Pikant detail: Toen van der Poel de laatste bocht in Hem uitkwam knalde hij bijna op zo'n wegblokade. Het was precies DE plek waar Kuiper in 1983 pech kreeg en nadat hij een nieuwe fiets had alle zeilen bij moest zetten om voorruit te blijven.
Eind van die strook bij de ganzenfokker (inmiddels gesloten) heeft jaren een monument van Kuiper gestaan. Dat was van brons en is gestolen en nu staat er in Hem zelf naast een mini kasseistrookje (heeft ook geen nummer) een aluminium beeld van Hennie. Zal van der Poel niet zijn opgemerkt.

Ik had het Wout gegund want was een mooie verdeling van de monumenten geweest. Wie echter meedoet aan het bagatelliseren van de overwinning van van der Poel is geen koersliefhebber maar een nare onruststoker.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2468
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 apr 2023 21:12

allemaal vijgen na Pasen.
De winnaar heeft altijd gelijk.
Op naar PR 2024.

derxx
Forum-lid
Berichten: 834
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 10 apr 2023 21:26

Hoe dan ook, ik heb iig gisteren een mooie koers gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2023 21:48

Gastheerg schreef: 10 apr 2023 21:00 ….Het was precies DE plek waar Kuiper in 1983 pech kreeg en nadat hij een nieuwe fiets had alle zeilen bij moest zetten om voorruit te blijven.
Eind van die strook bij de ganzenfokker (inmiddels gesloten) heeft jaren een monument van Kuiper gestaan. Dat was van brons en is gestolen en nu staat er in Hem zelf naast een mini kasseistrookje (heeft ook geen nummer) een aluminium beeld van Hennie. Zal van der Poel niet zijn opgemerkt.

Ik had het Wout gegund want was een mooie verdeling van de monumenten geweest. Wie echter meedoet aan het bagatelliseren van de overwinning van van der Poel is geen koersliefhebber maar een nare onruststoker.
Mooie reactie GastheerG!!
Die kuiperbocht kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren! Een modder editie van PR. En Kuiper met zijn besmeurde gezicht en een gebroken wiel in zijn hand smeken om hulp. En daarna toch nog winnen!!! Wat een editie was dat zeg!

Dank voor die herinnering!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 apr 2023 22:01

Inderdaad mooie herinnering. Die zit in mijn geheugen net naast die van ‘de losse veter van Gerard Nijboer op het EK marathon’.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38291
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2023 22:17

De wissel van Sven, het vogelpoepje van Hilbert ;-)
Less is bore

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 10 apr 2023 22:19

Enzzo schreef: 10 apr 2023 21:48

Mooie reactie GastheerG!!
Die kuiperbocht kan ik me nog als de dag van gisteren herinneren! Een modder editie van PR. En Kuiper met zijn besmeurde gezicht en een gebroken wiel in zijn hand smeken om hulp. En daarna toch nog winnen!!! Wat een editie was dat zeg!

Dank voor die herinnering!!
Kuiper met een wiel in zijn hand????

Kijk nog eens terug op 9 minuten:
https://www.youtube.com/watch?v=LQeonL7AVDY

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8404
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2023 23:23

Ja tuurlijk ! Herinneren en de werkelijkheid van YouTube en co.
In je hoofd wordt alles een mooi verhaal. En verhalen zijn soms wat sterk aangezet. Maar verhalen doen er toe. Dat is nu just precies wat wielrennen zo mooi maakt; de verhalen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1426
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 11 apr 2023 11:09

Ben ik de enige die het gedurfd vond dat Philipsen zo uitbundig juichte toen Van Der Poel finishte? Als Van Aert op dat moment aanzet, dan is die wel weg.
Maar goed, ook mooi dat winnen met de ploeg zoveel kan betekenen, zeker omdat Philipsen echt niet kansloos was om zelf te winnen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6342
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 apr 2023 12:14

bartdr schreef: 11 apr 2023 11:09 Ben ik de enige die het gedurfd vond dat Philipsen zo uitbundig juichte toen Van Der Poel finishte? Als Van Aert op dat moment aanzet, dan is die wel weg.
Ja en nee.
Het is geen baantje van 200 meter maar 500! Het was voor die twee toen nog ruim een rondje en Philipsen reageerde prima toen van Aert op de Cote de Hem het probeerde. Hij was waarschijnlijk terug op het wiel gekomen en dan ook de sprint gewonnen.
Voor van Aert was een dergelijk scenario minder aantrekkelijk dan "gewoon" in de sprint verliezen.

Overigens reden ze in vroegere tijden soms nog wel 10(!!!) rondjes op de wielerbaan en dat heeft een aantal keer spektakel opgeleverd.
Moet je voorstellen dat van Aert met slechts 20 seconden achterstand op de piste verschijnt en ze nog 10 rondjes (is dus 5km) moeten. Wordt de boel toch afgebroken :mrgreen:
Met huidige peloton en kleine verschillen is dat natuurlijk niet realistisch maar ik had even een pre-lunch-fantasie :mrgreen:

Even blokje lopen en dan Ronde van Sicilië kijken.

Plaats reactie