Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2011 13:14

Persoonlijk zou ik me nooit druk maken over wat anderen van mij vinden.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 11 okt 2011 13:36

Andere mensen hebben een motor als hobby, is nog veel duurder, en daar zijn mensen doorgaans ook niet jaloers op.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 okt 2011 14:25

Op zich stoor ik me niet zo snel aan wat anderen vinden, maar het wordt wel vervelend als gasten in de fietsclub lopen te blaten dat ze op hun 20 jaar oude stalen gazelle harder fietsen dan ik op mijn S-works met lightweight wielen. Heb geen zin om daar op te moeten reageren. Daarnaast ben ik samen met een vriend de enige op een carbon fiets in ons fietsclubje. Mijn lightweight wielset zou al duurder zijn dan al hun fietsen bij elkaar. Voel ik me toch wel een beetje opgelaten. Aan de andere kant hoef ik natuurlijk helemaal niet in te gaan op vragen over prijzen.

eelcoz

eelcoz 11 okt 2011 14:30

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 okt 2011 14:37

Ze zijn erg aardig, maar gewoon helemaal geen materiaal freaks, wat ik erg jammer vind. Wel goede wielrenners, maar o zo trots dat ze snel zijn op een oude gazelle (gaap)

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 okt 2011 14:57

boswielrenner schreef:mijn S-works met lightweight wielen.
Ik zeg: foto!
Het is tenslotte het Lightweight topic.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 okt 2011 14:59

boswielrenner schreef:Op zich stoor ik me niet zo snel aan wat anderen vinden, maar het wordt wel vervelend als gasten in de fietsclub lopen te blaten dat ze op hun 20 jaar oude stalen gazelle harder fietsen dan ik op mijn S-works met lightweight wielen. Heb geen zin om daar op te moeten reageren. Daarnaast ben ik samen met een vriend de enige op een carbon fiets in ons fietsclubje. Mijn lightweight wielset zou al duurder zijn dan al hun fietsen bij elkaar. Voel ik me toch wel een beetje opgelaten. Aan de andere kant hoef ik natuurlijk helemaal niet in te gaan op vragen over prijzen.
ah, de kift :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 okt 2011 15:59

@HenH.....geduld is een schone zaak. In Januari eerst de S-works ophalen en dan als bruin het kan trekken in mei de LW's ophalen (tenzij eerder mogelijk is).
Wellicht komt dan eens een foto moment. :-)

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 okt 2011 16:53

boswielrenner schreef:@HenH.....geduld is een schone zaak. In Januari eerst de S-works ophalen en dan als bruin het kan trekken in mei de LW's ophalen (tenzij eerder mogelijk is).
Wellicht komt dan eens een foto moment. :-)
Kom ik er dan op terug. :D
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 okt 2011 18:22

Die gasten in jouw clubje rijden zeker ook zonder helm, en hoeven niet meer te werken, dus alle tijd om te fietsen. Tip: Zoek eens een ander clubje.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 12:48

Nee hoor zo erg is het ook weer niet. Prima gasten en er wordt hard en goed gefietst. Helaas zijn ze niet zo into materiaal. Wellicht ook een budget kwestie, maar het blijft wel jammer dat ik mijn passie voor mooie spulletjes daar niet kan delen. Gelukkig wel bij andere (fiets)vrienden, maar die wonen helaas te ver weg en ze rijden momenteel te hard voor mij.
Ik denk dat ik gewoon mooie lightweight wielen moet kopen als ik het kan betalen en verder me niet moet druk maken over wat anderen daar dan van vinden. Hoewel ik me wel heel goed realiseer dat het kopen van een set lightweight wielen of andere dure carbon wielen niet iets vanzelfsprekend is, aangezien het niet voor iedereen haalbaar is.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 okt 2011 13:43

Zie het maar zo, bij de amateurs was het een paar decennia terug al een redelijk verbreide wetenschap dat de grootste aso's op de smerigste/oudste fietsen rondreden (wist je meteen wie je in de gaten moest houden :-). Als je bij voorbaat al weet dat je aardig wat risico's neemt is het natuurlijk redelijk dom om zelf op mooi materiaal te rijden. Als ik in een groep rijdt heb ik ook nooit het duurste materiaal mee en mooie spullen gebruik ik wel als ik alleen rijdt (en vroeger uiteraard voor wedstrijdgebruik).
Lightweights zijn uitermate geschikt voor mooie ritjes (en als je het kunt veroorloven, wedstrijdgebruik), in een groep waar de rest op aftans materiaal rijdt zou ik ze sowiezo niet meenemen al was het maar omdat carbon en een heel andere remweg heeft dan gewone alu velgen.

Plaats reactie