Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2018 15:00

Ernie C. schreef: 18 apr 2018 14:24

Ik vind vooral het deel van de discussie interessant waar het gaat over het gegeven dat je tegenwoordig letterlijk van de aandacht kunt leven zonder verder ook maar een specifiek talent te hebben behalve de bankrekening of het uiterlijk waar je aandacht mee trekt.
Zeker in deze tijd waar je zo ongeveer gestenigd wordt als je een vrouw op haar uiterlijk of als vrouw zijn an sich beoordeeld is het wel een beetje raar dat er zoveel meisjes zijn die een dik belegde boterham verdienen met het plaatsen van foto's van zichzelf in sensuele poses. Zij vragen om het soort van aandacht waar veel vrouwen juist de buik van vol hebben. Houden zij de "markt in stand"of zijn zij juist die welkome bliksemafleider?
Dit is eigenlijk een vergelijkbaar verhaal als de zwartepiet/jodekoek/negerzoen/coentunnel/gridgirls/sekseneutralewc discussie; een paar uberfanatieke activisten trekken alles uit het verband en maken het langzaam maar zeker 'not done'. En in de huidige samenleving luisteren we vooral naar de minderheden, want owee als iemand zich toch gediscrimineerd voelt. Geen mens die een negatieve associatie heeft bij het woord negerzoen, en toch waren er Calimero's die er een punt van maakten.
Bijna niemand stoort zich aan de hierboven genoemde zaken/benamingen, maar toch wordt het aangepast en van lieverlee is het gewoon een gegeven. Bij internet is het echter een ander verhaal; iedereen kan lekker doen en laten wat hij wil en dan blijkt een grote massa toch gewoon aangetrokken te worden door mooie dames. Iedereen kan wel roepen dat een vrouw met gebondeerd stekeltjeshaar in een tuinbroek ook mooi kan zijn, maar in praktijk draait het merendeel eerder zijn hoofd om voor een mooie dame met lange haren in strakke jeans en leuke blouse.
Heeft denk ik niets met bliksemafleiding te maken, maar gewoon waar 'de massa' op reageert en naar kijkt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 apr 2018 15:31

daniel1975 schreef: 18 apr 2018 15:00Iedereen kan wel roepen dat een vrouw met gebondeerd stekeltjeshaar in een tuinbroek ook mooi kan zijn, maar in praktijk draait het merendeel eerder zijn hoofd om voor een mooie dame met lange haren in strakke jeans en leuke blouse.
Heeft denk ik niets met bliksemafleiding te maken, maar gewoon waar 'de massa' op reageert en naar kijkt.
Het zegt wat dat betreft alles dat in een sport waarin Nederlandse dames momenteel alles winnen wat er te winnen valt zelfs in een fietsforum alle aandacht uitgaat naar een meisje die grossiert in DNF's maar die een grotere cupmaat heeft dan de rest. En dat terwijl de succesvolle Nederlandse rensters naar mijn weten nog nooit in een tuinbroek zijn gesignaleerd. De vrouwenkoers wordt nog steeds gezien als iets in de marge - Sporza vindt vandaag de Waalse Pijl voor vrouwen ook weer eens niet de moeite voor de "rechtsteekse" en de winnares is door het presentatieduo nog niet genoemd. Zolang in een fietsforum de tieten van Puck meer aandacht generen dan de superioriteit van Anna op de Muur van Huy dan zal dat nog wel even zo blijven ook.

Mijn vraag waarom zij een eigen topic heeft staat overigens nog steeds. Plemp wat mij betreft het "schone dames" topic helemaal vol met foto's van Puck Moonen maar als het in het aparte "Puck Moonen" topic ook enkel over plaatjes en haar uiterlijk mag gaan wat is dan de toegevoegde waarde van dit topic?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 apr 2018 15:39

Is het feit dat er bijna 1000* berichten in dit topic staan niet voldoende antwoord op je vraag?

*zelfs als we al jouw "bijdrages" eraf halen blijft er nog heel wat over
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 apr 2018 15:48

53x11 schreef: 18 apr 2018 15:39 Is het feit dat er bijna 1000* berichten in dit topic staan niet voldoende antwoord op je vraag?

*zelfs als we al jouw "bijdrages" eraf halen blijft er nog heel wat over
Ik snap dat je een werkelijk antwoord op die vraag geven graag vermijdt, maar aangezien je mij een tegenvraag stelt: nee, dat is het niet. Als dit puur een fototopic was inclusief de reacties op die foto's dan hou je naar mijn mening niets over dat een meerwaarde heeft tov Puck Moonen plaatjes in het "schone dames" topic.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2018 15:48

@timo: waar heb ik het over wielrensters in een tuinbroek? Nergens!
Probleem is dat jij het niet in een groter geheel kan zien en in je eigen tunnelvisie blijft hangen. Puck is toevallig wielrenster, maar als voetbalster, hockeymeisje of zwemster had ze dezelfde aandacht (of nog meer!) gegenereerd. Sport is in deze bijzaak.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 apr 2018 15:50

daniel1975 schreef: 18 apr 2018 15:48 @timo: waar heb ik het over wielrensters in een tuinbroek? Nergens!
Probleem is dat jij het niet in een groter geheel kan zien en in je eigen tunnelvisie blijft hangen. Puck is toevallig wielrenster, maar als voetbalster, hockeymeisje of zwemster had ze dezelfde aandacht (of nog meer!) gegenereerd. Sport is in deze bijzaak.
En dat kan niet in het "schone dames" topic want.... :?:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 apr 2018 15:55

@Timo, Wuyts heeft de naam van de winnares al enkele keren vernoemd hoor.
En de uitzending is in handen van de RTBF(de Waalse publieke omroep) en niet Sporza.
Als ik het goed heb wordt deze koers op het Nederlands publieke net al helemaal niet uitgezonden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 apr 2018 15:59

@Timo, een discussie ga ik niet snel uit de weg. De vraag waarom het dameswielrennen zo weinig aandacht krijgt is bovendien een valide, en wat mij betreft een apart topic waard.

Echter, jij verwart drammen met discussiëren (hebben meer social justice warriors last van). En daar bedank ik voor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Maruss
Forum-lid

Maruss 18 apr 2018 16:01

Er is een reden waarom dit topic in "fietscafe" staat, waar het niet meer over fietsen hoeft te gaan en niet als topic in "wielrennen". Of het nu een fototopic met excuus fiets of een topic met een zijdelingse verbinding met fietsen maakt dan weinig uit.

Vanwege de totale overheersing van Puck in het "schone dames" topic is het er terecht uitgehaald. De interesse in Puck, of de haar online marketing campagne blijkt te werken.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 apr 2018 16:02

Lcsmet schreef: 18 apr 2018 15:55 @Timo, Wuyts heeft de naam van de winnares al enkele keren vernoemd hoor.
En de uitzending is in handen van de RTBF(de Waalse publieke omroep) en niet Sporza.
Als ik het goed heb wordt deze koers op het Nederlands publieke net al helemaal niet uitgezonden.
Klopt, nu zendt de NOS sowieso nog maar weinig koersen uit maar ook die tonen de vrouwenkoers niet. Wuyts zal de winst van vd Breggen dan wel besproken hebben in de periode dat er geen commentaarverbinding was (voordeel daarvan was wel de aangename rust)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 apr 2018 16:04

53x11 schreef: 18 apr 2018 15:59 @Timo, een discussie ga ik niet snel uit de weg. De vraag waarom het dameswielrennen zo weinig aandacht krijgt is bovendien een valide, en wat mij betreft een apart topic waard.

Echter, jij verwart drammen met discussiëren (hebben meer social justice warriors last van). En daar bedank ik voor.
Guttegut, nu ben ik blijkbaar al een social justice warrior. Niet dat dat ook maar enigszins strookt met de inhoud van mijn posts maar je hebt weinig nodig om op niets een mening te baseren hè? :winkthumb:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 apr 2018 16:06

timo2.0 schreef: 18 apr 2018 16:02
Lcsmet schreef: 18 apr 2018 15:55 @Timo, Wuyts heeft de naam van de winnares al enkele keren vernoemd hoor.
Klopt, nu zendt de NOS sowieso nog maar weinig koersen uit maar ook die tonen de vrouwenkoers niet. Wuyts zal de winst van vd Breggen dan wel besproken hebben in de periode dat er geen commentaarverbinding was (voordeel daarvan was wel de aangename rust)
Kijk, en dit is dus precies wat 53x11 bedoelt en ik eerder op de dag ook. Elke opmerking probeer je een negatieve draai te geven. VWO diploma afzeiken, de opmerking van Lcsmet niet serieus nemen omdat jij het toevallig niet hebt gehoord.
Dat is drammen en je eigen waarheid als enige accepteren.

Gesloten