Het dopingtopic 2.0
Tot aan de jaren 90 reden ze die nult dus op met snelheden van 17-19 kmh.
En vanaf de jaren 90 dus met 19-21 kmh. Lange leve EPO!
En Nibali dus ook in 2014 met 20.24 kmh
Het moderne wielrennen schoner? Net zoiets als vragen of de paus een moslim is.
En vanaf de jaren 90 dus met 19-21 kmh. Lange leve EPO!
En Nibali dus ook in 2014 met 20.24 kmh
Het moderne wielrennen schoner? Net zoiets als vragen of de paus een moslim is.
Live fast; die young. mijn blog
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Wat zegt die data? Ik probeer bepaalde klimmen zo hard mogelijk op re rijden en de procentuele verschillen van een en dezelfde persoon zijn vele malen groter dan de verschillen hier over meerdere deccennia met compleet andere etappe profielen en trainings methoden.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Dus jij zegt kort door de bocht dat je met moderne training duidelijk sneller kunt zijn dan gedopeerde toprenners uit het recente verleden? Das ook best een stevige uitspraak 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Komt bij dat je met die redenatie alle verbeterde trainingsmethoden aan de kant schuift en wereldrecords in welke sport dan ook als bewijs voor doping kunt gaan zien. Oftewel: Sneller = doping. Ook leuk voor iedereen die een KOM haalt op Strava - 'er is daar nog nooit zo hard gereden, dus je hebt iets gebruikt.' 
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Tuurlijk is er erg veel verbeterd in de voedings- en trainingsleer.Erik schreef:Komt bij dat je met die redenatie alle verbeterde trainingsmethoden aan de kant schuift en wereldrecords in welke sport dan ook als bewijs voor doping kunt gaan zien. Oftewel: Sneller = doping. Ook leuk voor iedereen die een KOM haalt op Strava - 'er is daar nog nooit zo hard gereden, dus je hebt iets gebruikt.'
Maar alle tijdwinst afschuiven op het SKY mantra: "aggregation of marginal gains". Overigens rijdt team SKY lang zo hard niet als de voorbije jaren. Hoe o hoe?
Oh wacht, er zingt iets rond Froome:
http://www.dailymail.co.uk/sport/others ... mpion.html
Als teaser:
Ik denk dan: what the F**k! Hoe kan hij dan toch de pannen van het dak rijden? Alhoewel, dit jaar in Romandië was hij goed maar in de Dauphine niet fantastisch, behalve de eerste finish bergop die hij won.By the time he starts the defence of his crown, Froome will have visited at least eight doctors based in at least six clinics and hospitals across four countries over the past three years alone, taking more than a dozen doses of at least six different medications for at least five separate medical conditions.
His experience opens to question quite how sophisticated Team Sky really are, because they came within a whisker of ditching him as a no-hoper less than three years ago and at times have failed to stay on top of his ailments
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
En in de Tour was hij ook gewoon niet goed. Maar los daarvan is de Daily Mail nou niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Nee, ik vind die verschillen gewoon kleiner dan het verschil in etappe profiel en weersomstandigheden. En daarbij komen nog dingen zoals sportvoeding, voorbereiding, oortjes, vermogensmeters, fietsgewicht enz.daniel1975 schreef:Dus jij zegt kort door de bocht dat je met moderne training duidelijk sneller kunt zijn dan gedopeerde toprenners uit het recente verleden? Das ook best een stevige uitspraak
En het verschil tussen nr een en twee op die helling was vaak heel veel groter dan nu.
En als je er de tijd van Marcel Kittel naast zet dan kan het niet anders dan dat 90% doping gebruikt.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Kittel moet je dan vergelijken met Blijlevens en Abdou 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Goed vergelijk ze dan met Kwiatkofski of Majka die zijn op een slechte dag 20 minuten slechter maar de Tourwinnar kan blijkbaar niet 1 minuut sneller zijn dan een renner 20 jaar geleden.

En het gebruik van die nieuwe Epo is ook niet in het bloedpaspoort terug te zien? Als het wel terug te zien is, dan word je alsnog gepakt en als het niet terug te vinden is in het bloedpaspoort, dan heeft het waarschijnlijk weinig nut...monsieurpinot schreef:'De tam-tam van het peloton sprak in de Giro van nieuwe Epo die in een paar uur verdwijnt. Niet traceerbaar dus'
https://twitter.com/Sander_Slager/statu ... 0060129280
'Dat fijne zinnetje komt uit een wattage-analyse in de TDF van Repubblica: http://t.co/dXgFhQF81y '
https://twitter.com/Sander_Slager/statu ... 5942828033
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Over 4 jaar net voor TdF 2018 zal de UCI er wel mee komen danKarl66 schreef:
En het gebruik van die nieuwe Epo is ook niet in het bloedpaspoort terug te zien? Als het wel terug te zien is, dan word je alsnog gepakt en als het niet terug te vinden is in het bloedpaspoort, dan heeft het waarschijnlijk weinig nut...
Maar goed. Dat waren inhoudsloze Twitter rumours waar je NIETS mee kunt. Nul komma Nul onderbouwing. Klere Sociale Media en nog erger dan de Televaag.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Nu geloof ik het ook niet meer!
Kijk zo'n Tour winnen kan iedereen natuurlijk, maar ik lees net dat Nibali ook Stiphout heeft gewonnen, ik zeg niet direct "Doping!"... maar ik heb sterk het vermoeden dat hij deze overwinning gewoon gekocht heeft.
Kijk zo'n Tour winnen kan iedereen natuurlijk, maar ik lees net dat Nibali ook Stiphout heeft gewonnen, ik zeg niet direct "Doping!"... maar ik heb sterk het vermoeden dat hij deze overwinning gewoon gekocht heeft.