Canyon
Ik heb een vraagje over het Ultimate CF framen dat ik los heb besteld.
De liners voor de derailleurs lijken prima geschikt om de kabels doorheen te laten lopen. Het materiaal oogt alleen niet duurzaam en ze zijn niet op maat.
Is het toch de bedoeling dat ze verwijderd worden? bij de voorderailleur zit deze namelijk in het frame vast.
Ik kan hier niets over vinden in de documentatie of op de site van Canyon.
De liners voor de derailleurs lijken prima geschikt om de kabels doorheen te laten lopen. Het materiaal oogt alleen niet duurzaam en ze zijn niet op maat.
Is het toch de bedoeling dat ze verwijderd worden? bij de voorderailleur zit deze namelijk in het frame vast.
Ik kan hier niets over vinden in de documentatie of op de site van Canyon.
Gisteren in een trainingswedstrijd werd mijn Ultimate CF total loss gereden (zelf gelukkig geen schade) inclusief mijn net nieuwe Wheel-tec wielen. Verzekering gaat lastig worden begreep ik, maar daarover gaat mijn vraag niet 
Ik overweeg nu een Ultimate AL SLX frame (https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3582) aan te schaffen en deze voor trainingen/wedstrijden te gaan gebruiken en volgende jaar weer een mooie CF SLX te kopen voor niet "sport en spel" gerelateerde ritten.
Mbt de AL SLX heb ik de volgende vraag. Alles behalve derailleur van mijn groepset heeft de crash overleefd. Is alles (Ultegra 6700) overzetbaar? Bij mijn CF liepen kabels nog buitenom, bij de Al SLX binnendoor. Maakt dat uit?
Graag jullie reactie
Ik overweeg nu een Ultimate AL SLX frame (https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3582) aan te schaffen en deze voor trainingen/wedstrijden te gaan gebruiken en volgende jaar weer een mooie CF SLX te kopen voor niet "sport en spel" gerelateerde ritten.
Mbt de AL SLX heb ik de volgende vraag. Alles behalve derailleur van mijn groepset heeft de crash overleefd. Is alles (Ultegra 6700) overzetbaar? Bij mijn CF liepen kabels nog buitenom, bij de Al SLX binnendoor. Maakt dat uit?
Graag jullie reactie
[quote="meuk"]Gisteren in een trainingswedstrijd werd mijn Ultimate CF total loss gereden (zelf gelukkig geen schade) inclusief mijn net nieuwe Wheel-tec wielen. Verzekering gaat lastig worden begreep ik. /quote]
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
Grt Martijn
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
Grt Martijn
Mvg Martijn
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
Gaat gewoon allemaal passen, wellicht wel nieuwe kabels nodig ivm lengtemeuk schreef:Gisteren in een trainingswedstrijd werd mijn Ultimate CF total loss gereden (zelf gelukkig geen schade) inclusief mijn net nieuwe Wheel-tec wielen. Verzekering gaat lastig worden begreep ik, maar daarover gaat mijn vraag niet
Graag jullie reactie
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe zit het dan met verzekering - trainingswedstrijd?
trainingswedstrijd rijd je met een basislicentie van de knwu toch.., daar zit dus niets achter?
trainingswedstrijd rijd je met een basislicentie van de knwu toch.., daar zit dus niets achter?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
MarkVeenstra: ik reed met KNWU-basislidmaatschap, maar daarmee ben je niet verzekerd voor materiaal. Ook met een licentie (sportklasse, amateur) niet overigens. Schade aan materieel valt onder risico van sportdeelneming en ziet de verzekering als "sport en spel."
Ik weet dat je bij de NTFU wel een materiaalverzekering kan afsluiten (verschillende hoogtes) die wel trainingswedstrijden dekken, maar dat moet ik nog uitzoeken/checken (voor een volgende fiets...).
Ik weet dat je bij de NTFU wel een materiaalverzekering kan afsluiten (verschillende hoogtes) die wel trainingswedstrijden dekken, maar dat moet ik nog uitzoeken/checken (voor een volgende fiets...).