Tour de France 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Mooi dat Arensman weer mee in de vlucht zit. Die enorme groep zal in “het bos” wel ernstig gedecimeerd worden en dan hou je een paar stevige klimmers over.
Adversity is the Catalyst of Change
Mee eens dat zijn kracht bij andere koersen ligt. Maar om nou te stellen dat MvdP 'niet geschikt' is om 3 weken te koersen, vind ik toch wel curieus. Zeker na zo'n Tour. Jammer ook dat hij nu niet nog extra kleur aan de laatste etappe in Parijs zal kunnen geven.daniel1975 schreef: ↑22 jul 2025 14:14 Geen idee waar je die negativiteit vandaan haalt in mijn bericht.
Nergens een woord verkeerd over VDP die de tour kleur gaf, maar ik denk oprecht dat zijn kracht in andere koersen ligt.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wie het zuiver statistisch beziet, 6 grote rondes gereden en 3 opgaves , heeft een punt wat betreft het niet goed genoeg zijn om grote rondes te winnen.
Als je het echter wat gedetailleerder of nuchterder bekijkt kom je tot de conclusie dat er 1 giro-opgave was waarbij hij na een doodssmak te snel en zonder de nodige basisconditie aan zijn eerste grote ronde begon. Tweede opgave was door coronabesmetting en deze tour ontbrak ook terug de nodige basisconditie waardoor, mede door het slopingswerk van Visma om Pogacar te nekken Remco het slachtoffer werd.
Verleden jaar reed hij een dijk van een Tour en werd derde na 2 supertalenten.
In de vuelta had hij 1 slechte dag en presteerde hij toch nog achteraf uitzonderlijk goed mits een vrijgeleide van de Vismaploeg.
De vuelta die hij won was zonder pogi en vinnie maar zeker niet tegen pannekoeken van renners.
En hij is nog maar 25 jaar tenslotte ( pogi is maar een jaar ouder maar dat is dan ook hors categorie) en is wat (of nogal veel?) geremd in zijn opgang door valpartijen.
Laat hem eens de volgende 2 jaar ongevalvrij blijven en laten we dan verder praten. Wat het ook wordt, waar de huidige pogi start zal winnen altijd moeilijk tot onmogelijk zijn.
En wat mathieu betreft, kan of mag ziek worden niet meer? Kom nu niet beweren dat na wat hij al 2 weken tentoon spreidt de conditie plots weg zou zijn? Longontsteking is niks om pietluttig over te doen.
Als je het echter wat gedetailleerder of nuchterder bekijkt kom je tot de conclusie dat er 1 giro-opgave was waarbij hij na een doodssmak te snel en zonder de nodige basisconditie aan zijn eerste grote ronde begon. Tweede opgave was door coronabesmetting en deze tour ontbrak ook terug de nodige basisconditie waardoor, mede door het slopingswerk van Visma om Pogacar te nekken Remco het slachtoffer werd.
Verleden jaar reed hij een dijk van een Tour en werd derde na 2 supertalenten.
In de vuelta had hij 1 slechte dag en presteerde hij toch nog achteraf uitzonderlijk goed mits een vrijgeleide van de Vismaploeg.
De vuelta die hij won was zonder pogi en vinnie maar zeker niet tegen pannekoeken van renners.
En hij is nog maar 25 jaar tenslotte ( pogi is maar een jaar ouder maar dat is dan ook hors categorie) en is wat (of nogal veel?) geremd in zijn opgang door valpartijen.
Laat hem eens de volgende 2 jaar ongevalvrij blijven en laten we dan verder praten. Wat het ook wordt, waar de huidige pogi start zal winnen altijd moeilijk tot onmogelijk zijn.
En wat mathieu betreft, kan of mag ziek worden niet meer? Kom nu niet beweren dat na wat hij al 2 weken tentoon spreidt de conditie plots weg zou zijn? Longontsteking is niks om pietluttig over te doen.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 22 jul 2025 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Mathieu is net als Wout des mensen, ze kunnen grootse prestaties leveren maar kunnen ziek worden en kunnen zich kwetsen waardoor presteren plots niet meer aan de orde is. Hen daarop afrekenen is niet serieus.CALPE schreef: ↑22 jul 2025 12:55daniel1975 schreef: ↑22 jul 2025 08:22 Vdp lijkt niet geschikt te zijn voor 3 weken koersen. Zijn kracht ligt op andere vlakken.
Goed herstellen nu en focus op het volgende doel.
Het lijkt je wel belangrijk om in highlight te zetten dat Mathieu in de
Tour, de prutser is die geen 3-weekse ronde's aankan hé?
Voor de kerel die zich dit jaar tot het uiterste uitdaagde, zonder
handrem op reed en de Tour mee kleurde is het zeker onterecht
om hem met een opgelopen longontsteking af te rekenen op zijn exit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Het zal toch niet zo zijn dat Arensman weer gaat winnen hè?!
Dan pakt ie ook meteen de bergtrui mee.
Zou wel een stunt zijn hoor.
Dan pakt ie ook meteen de bergtrui mee.
Zou wel een stunt zijn hoor.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
@fiedoo: ik schreef niets over Remco 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wel benieuwd wanneer die alles-of-niets poging van Vingegaard komt….. 
was niet echt op uw bericht bedoeld, koers kijken en typen is soms moeilijk
Dat deel heb ik gedeletet

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ok, eerlijk is eerlijjk, ze doen een serieuze poging om Pogi te kraken.