Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Heppiebianchi
08 jan 2017 12:32
Ik ben blij te merken dat er onder de forummers een hoop deskundigheid op het gebied van goede voeding zit.
Mijn opzet van dit topic is bij deze al geslaagd
Alleen zonde dat ik het voor mijzelf niet meer zo nauw neem,maar ik heb nu ik bijna 68 ben,laat mij nu maar eten goed of niet goed waar ik zin aan hebt.

Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
Corny121
- Forum-lid
Corny121
08 jan 2017 13:25
Ik verbaas mij over de hongerdiëeten die een aantal mensen volgen, ieder zijn eigen ding.
Hier ruikt het huis nu naar vers gebakken brood, doet vandaag dienst als diner in verband met mijn avonddienst vandaag. Gisteren verse pasta gedraaid met een heerlijke bolognese ragu, zonder tomaten inderdaad, goed glas wijn erbij.
De komende dagen avonddienst, dan valt het avondeten bij mij wat in het niet, geen zekerheid voor een warme maaltijd, dus brood. Meestal sta ik 's ochtends dan wel uitgebreid in de keuken om zelf een lekkere lunch te hebben en de rest van het gezin het gemak te geven dat het 's avonds nog even opgewarmd hoeft te worden en met twee kleine kinderen dus snel aan tafel te kunnen. (vrouwlief werkt wel gewoon regelmatig, ik niet)
Fietsen is voor mij overigens ook heel goed dat ik dus lekker kan eten wat ik wil zonder geheel tonnetje rond te worden.
#HoeMoeilijkKanHetZijn
-
xml
- Forum-lid
xml
08 jan 2017 14:04
ik snap het ook niet dat sommigen zo "weinig" eten. maar mss dat dit echt wel genoeg is voor hun. ik zou alleszins constant rammelen van de honger.
ochtend:
dubbele portie havermoutpap gemaakt met water. beetje suiker, een halve peer een banaan in stukjes en enkele rozijntjes erbij.
een snede brood met rozenbottelconfituur.
middag:
2 weetabix koekjes en een goeie schep havermout, met sojamelk. erbovenop een peer en 3 bananen in stukjes.
avond:
waarschijnlijk stoemp van aardappel, wortel en pastinaak met enkele balletjes gemaakt van kikkererwten. we zien wel
-
dario
- Forum-lid
dario
08 jan 2017 14:55
Gastheerg schreef:
En pasta met Everzwijn. YUMMIE Pas in Utrecht ergens gegeten en dat was echt bizar goed voor Nederlandse maatstaven: Pappardelle al ragù di cinghiale.........smullen!
Jammer dat Everzwijn door het jaar heen zo slecht te krijgen is.
Het helpt als je een vriend hebt die jager èn keurslager is! (houdt de voedselketen ook lekker kort)

Helaas is de jacht op everzwijn alweer afgesloten (gelukkig voor kerst nog een voorraadje ingevroren)
Maar ik dacht dat er in Nederland net heel veel everzwijnen rondliepen?
In België blijkt gans dan weer erg moeilijk te vinden (er zijn er hier nochtans genoeg, maar om er nu zelf op te gaan jagen, nou: dat plukken is een rotkarwei!); en die heb je nodig voor de Venetiaanse ragù-variant: bigoli in salsa! (al lukt het ook wel met eendenvlees)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Kilowatt
- Forum-lid
Kilowatt
08 jan 2017 16:04
xml schreef:
avond:
waarschijnlijk stoemp van aardappel, wortel en pastinaak met enkele balletjes gemaakt van kikkererwten. we zien wel
Pastinaak, de vergeten groente ! Combineer grof gesneden pastinaak met stukjes aardappel, winterpeen en knolraap. Garneren met kruiden, olijfolie er over en 20-30 minuten op een bakplaat in de oven. Heerlijk.
older Budweiser
-
havana
- Forum-lid HC
havana
08 jan 2017 16:17
Vergeten groentes zijn niet voor niks vergeten (alhoewel ik pastinaak erg lekker vind).
Ik maak wel eens friet van pastinaak en wortels uit de oven. Vinden de kids erg lekker.
Vanavond eet ik een zelfgemaakte pizza belegd met rauwe ham, uien, kaas en rauwe rucola. En uiteraard een drup GOEDE olijfolie.
De kids versieren hun eigen pizza. Zo krijg je de kids "mee". Ondanks hun geringe leeftijd betrek ik ze actief bij het eten. Dat begint al in de winkel, met het helpen met pakken van spullen. Thuis tafeldekken en als ze weer iets ouder zijn helpen in de pan roeren enz.
Ook bezoeken we regelmatig een boerderij hier in de buurt waar ze bijvoorbeeld leren hoe kaas gemaakt wordt.
Ik lees zelf ook graag over voeding. "De grote Kleyn" is mijn laatste boek, zeker een aanrader!
Het feit dat mijn dochter van net 3 vraagt of er ook atjar tjampoer bij de nasi geserveerd wordt geeft denk ik wel aan hoe wij ze opvoeden.
@dario
Bij de Sligro kun je year round wild zwijn krijgen, doch is dit wel diepvries.
-
dario
- Forum-lid
dario
08 jan 2017 16:31
havana schreef:Vergeten groentes zijn niet voor niks vergeten (alhoewel ik pastinaak erg lekker vind).
Waarmee je dus zelf net aangeeft dat ze vaak geheel ten onrechte zijn vergeten: denk ook aan aardpeer - zowat de lekkerste wintergroente die ik ken!
Dat vergeten is trouwens enkel te wijten aan onze (over)grootouders, die tijdens de oorlog vier jaar lang haast niks anders dan inheemse wortel- en knolgroenten aten, waardoor die hen daarna dermate de strot uitkwamen dat ze zich massaal op 'exoten' als tomaten en paprika's stortten toen die weer beschikbaar kwamen, ten koste van ander lekkers, dat na de oorlog plots als compleet 'démodé' gold en nare associaties als oorlog en schaarste opriep.
Dat 'vergeten' had dus alles met tijdsgeest en niks met de groenten zelf te maken.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Heppiebianchi
08 jan 2017 16:44
Even langs Eveleens gereden( met de motor

),de mensen die regelmatig de ringvaart rijden weten wel om een paar lekkere broodjes te halen voor vanavond .

Laatst gewijzigd door
Heppiebianchi op 08 jan 2017 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
xml
- Forum-lid
xml
08 jan 2017 16:46
Kilowatt schreef:xml schreef:
avond:
Pastinaak, de vergeten groente ! Combineer grof gesneden pastinaak met stukjes aardappel, winterpeen en knolraap. Garneren met kruiden, olijfolie er over en 20-30 minuten op een bakplaat in de oven. Heerlijk.
vorig jaar eens wat verder gekeken dan de "standaard" groenten en kwam ik uit bij pastinaak en zoete aardappel. winterpeen, aardpeer en knolraap nog geen ervaring mee, welke smaak heeft dit of waar kun je het mee vergelijken?
je recept klinkt zeker lekker! zal het eens proberen, eventueel zonder de olijfolie daar ik meestal boter en allerlei oliën vermijd.
@havana: ik kan je The Starch Solution aanraden.
-
Erik
- Forum-lid
Erik
08 jan 2017 16:53
Straks maar eens beginnen aan de cottage pie voor vanavond, met o.a. de al eerder geroemde pastinaak.
@Xml: Winterpeen is gewoon een grote wortel en allesbehalve vergeten en knolraap smaakt vaag als pastinaak. Overigens zijn knolraap, koolraap en pastinaak in het VK nog hele normale groenten.
Laatst gewijzigd door
Erik op 08 jan 2017 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
08 jan 2017 16:55
@xml Waarom geen boter en vooral geen oliën? Vooral die oliën worden als belangrijke voeding genoemd waarom het mediterrane dieet zo gezond zou zijn.
-
Erik
- Forum-lid
Erik
08 jan 2017 16:59
Sterker nog: je hebt die vetten gewoon nodig.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells