Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

bluv107
Forum-lid

bluv107 17 jan 2016 23:43

Moedig hoor. Hier om half 10 opgestapt om weer een 100+ te doen: het was immers mooi weer. Na 4 km glibberen de steven gewend. Met een vriend die herstellend is na een verschrikkelijke val in het achterhoofd ga ik geen risico's nemen. Thuisgekomen wil mijn vrouw wandelen. Nou goed, ook heerlijk. Uiteindelijk rond enen voor de herkansing op de fiets voor een rondje Ringvaart. Geen centje pijn totdat bij Badhoevedorp de weg al weer in de schaduw ligt; de vaart er maar even uit en geen gekke dingen doen. Blij dat ik na 64 km veilig thuis was; die 100+ kan wachten...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 18 jan 2016 10:15

Eerste sneeuwrit van het jaar (Zanddijk, het Twiske)
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jan 2016 12:59

Ik kom net terug van een ochtendrit en het ik vond het tegen de wind vies koud, Het ziet als je binnen zit heerlijk uit, maar tegen de wind fietsen viel me smerig tegen.
Na 10 km ook besloten geen groot rondje te doen maar een klavertje vier, zodat ik niet te lang tegen de wind bleef rijden en om de 15-20 km een optie had om er mee te kappen.
Op veel plaatsen was het ook gevaarlijk glad. Zelfs een doorgaand fietspad bij Capelle ad IJssel was een grote ijsbaan.
Probleem is dat het niet boven nul komt dus die gevaarlijke plekken blijven bijna allemaal liggen. Ik ben niet vies om in de (verse) sneeuw te fietsen, maar natte wegen die opvriezen ben je gewoon kansloos.
Morgen nog maar eens kijken. Nu lekker douchen en een paar bammetjes.

Afbeelding

Wel mooi:

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jan 2016 13:44

Ik ben vandaag de strijd met de elementen ook weer aangegaan. Het had stevig gevroren hier in Groningen, het was nog -8 toen ik vertrok rond 10:00.

Toch lagen de wegen er goed bij, althans, de wegen waar gestrooid was. De rest kon je, net als gisteren, beter mijden. Heb m'n route dus vooral daardoor laten bepalen. Eén klein stukje gelopen (200m) en verder overal goed kunnen fietsen.

Goed voor 75 km.

Afbeelding

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 19 jan 2016 09:42

Zondagochtend lekker op tijd (08.30) weggereden. Na een clubrit van Zaterdag waar flink werd gekoerst geprobeerd om lekker D1'tje te doen. Niet zo koud als in het noorden van het land, maar wel mooi weer.

Voordeel van vroeg wegrijden: Mooie plaatjes
Afbeelding
Zonsopkomst in de polder
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2016 14:27

Vanmorgen 3 uurtje op pad geweest door het Groene Hart.
Eigenlijk was het gevaarlijker dan gister. Met name bruggetjes:

Afbeelding

Maar soms over de volle breedte:
Afbeelding

Met een flauw zonnetje vertrokken maar het trok al rap dicht. Toen leek het of het ging sneeuwen maar het bleef bij een enkel vlokje. Toch maar richting huis. Daar aangekomen leek het of het weer ging opentrekken maar bij een boterham ziet het er toch weer uit of er zo neerslag kan komen.
Beetje kwakkelen. Doe een echte winter of niks. :idea:

Gemiddelde (waar ik sowieso niet aan doe) lijkt nergens naar. Aantal keer even moeten klunen en dat slaat het tempo er wel uit.

Ook niet een andere racefietsert gezien.

i-mac

i-mac 19 jan 2016 17:05

Ik heb mijn wagonnetje aan het Dinsdagrijders treintje gehangen deze middag voor een grote toer om en rond Brugge. Heerlijk fietsen in een zonnetje die geen of weinig warmte geeft. 3 uur later werd het snel kouder, en werd het tijd om naar huis te rijden. Uiteindelijk toch weer 94km erbij vandaag. Buiten mijn voeten, had ik het nooit echt koud. Maar die voeten hé.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2016 17:21

i-mac schreef:Maar die voeten hé.
Ik ben na afloop in de studio gaan zitten. Daar heb ik vloerverwarming :mrgreen:
Dikke sokken en je voeten precies op een leiding :winkthumb:

In een groep is het denk ik wel net wat lekkerder. Vandaag niet veel wind maar gister had ik probleemloos het dubbelen kunnen fietsen als ik zo nu en dan even in de luwte had kunnen fietsen. 94 is hoe dan ook toch weer en straf stukje met dit weer :winkthumb:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jan 2016 17:29

Ik ben dé ervaringsdeskundige als het aankomt op koude voeten. Met dit weer zet ik m'n zwaarste middel in: allereerst natuurlijk een warm lichaam en warme benen, want dat is een basisvoorwaarde voor warme voeten. Dikke winterbroek dus, onder andere.

Voor de voeten zelf: 100% wollen sokken (Action, Welkoop, of op de markt) + winterschoenen + dikke neopreen overschoenen. Daarmee red ik het ongeveer 1,5 - 2 uur. Vanaf dat punt ieder half uur eventjes een paar minuten stoppen voor een foto (of gewoon even genieten van het uitzicht) om het bloed weer te laten stromen. In principe kan ik dan net zo lang trainen als ik wil...

i-mac

i-mac 19 jan 2016 17:37

havana schreef:Ik ben dé ervaringsdeskundige als het aankomt op koude voeten. Met dit weer zet ik m'n zwaarste middel in: allereerst natuurlijk een warm lichaam en warme benen, want dat is een basisvoorwaarde voor warme voeten. Dikke winterbroek dus, onder andere.

Voor de voeten zelf: 100% wollen sokken (Action, Welkoop, of op de markt) + winterschoenen + dikke neopreen overschoenen. Daarmee red ik het ongeveer 1,5 - 2 uur. Vanaf dat punt ieder half uur eventjes een paar minuten stoppen voor een foto (of gewoon even genieten van het uitzicht) om het bloed weer te laten stromen. In principe kan ik dan net zo lang trainen als ik wil...
Morgen even naar de lokale Action. Die tip dat je na 2 uur even stopt is interessant als ik alleen op stap ga. Maar bij een groepsrit is dat natuurlijk wat moeilijker. Maar het zijn alleen mijn voeten die het koud krijgen. De rest van mijn lichaam heeft daar geen last van (goede kleding gekocht hiervoor).

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2016 17:47

i-mac schreef:Maar bij een groepsrit is dat natuurlijk wat moeilijker.
Gewoon heel hard "LEK" roepen. Iedereen stopt (of zijn jullie in het Brugse niet zo sociaal ;) ) . Vervolgens heel onschuldig om je heen staan kijken: "amai wie heeft er geroepen?"

Na afloop bij een Brugse Zot kan ieder er vast om lachen ;)

i-mac

i-mac 19 jan 2016 18:59

Gastheerg schreef:
i-mac schreef:Maar bij een groepsrit is dat natuurlijk wat moeilijker.
Gewoon heel hard "LEK" roepen. Iedereen stopt (of zijn jullie in het Brugse niet zo sociaal ;) ) . Vervolgens heel onschuldig om je heen staan kijken: "amai wie heeft er geroepen?"

Na afloop bij een Brugse Zot kan ieder er vast om lachen ;)
Sociaal zijn we zeker. Maar eigenlijk gaat het niet om een vaste groep. Meer een bonte verzameling mensen die op dinsdag een vaste rit rijden. Je kan overal inpikken, en eveneens overal de groep weer verlaten. De meesten zijn aangesloten bij een team, maar velen rijden daarvan niet in de winter. De die-hards (ofwel Brugse zotten) rijden wel in de herfst/winter.

Maar ik ga het toch eens proberen. Want bij een lekke band wordt er altijd gestopt én wordt er (meestal) geholpen.

Plaats reactie