Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Stop ons nutteloze fiets "innovaties" door de strot te duwen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2015 23:06

Ik wil al die early adopters wel eens horen/zien als na een paar pekelritten de zuigers niet meer lekker terugschuiven.... Let maar op, gaat nog heeeeel veel gezeur komen.

En die interne kabels had ik nog niet aan gedacht als 'innovatie'. De prijs voor een mooi strak beeld is mateloos irritant geklepper in mijn Epic. Bij de fiets van mevr75 trouwens bijna niks te horen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 31 aug 2015 23:19

Ik heb twee Specialized fietsen met interne kabels en bij beide zat er bij de remkabel door de bovenbuis een soort schuimrubber hoes die je er omheen kon trekken zodat je geen geklapper hoort. M'n crosser heeft de buitenkabels zelfs compleet doorlopen zodat er minder snel vuil in komt. Verder ben ik het wel met je eens dat klapperende kabels bloedirritant zijn.

Overigens is het balhoofd bij beide fietsen zo incourant dat er maar een fabrikant is dat het levert tegen een belachelijke prijs. Mag jij raden welke fabrikant dat is...

Ik vind schijfremmen ook overbodig, lelijk en allemaal gedoe geven. Hetzelfde geldt voor 1x11. Leuk voor op je ATB ofzo, maar ik gebruik m'n racefiets voor wedstrijden en wil er op vakantie ook fatsoenlijk een berg mee op (en af!) komen dus dan is een 53x39 wel zo fijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2015 19:57

Die balhoofdlagerfabrikant is denk ik Pinarello ;)
Bij onze Dogma en FP7 is het ook een rare maat én slechte kwaliteit.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 sep 2015 20:07

Bijgeleverde balhoofdlagers van mijn Allez waren ook volslagen ruk, na 1 regenritje was het bovenlager al verroest.
Onderlager gaf ook al gauw de geest met de 1 3/8" maat inderdaad vrij incourant, wat een zooi totaal ruk die afdichting van de lagers, beter gezegd er was geen afdichting.

Zitten nu CaneCreek lagers in.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 sep 2015 21:41

Hoe kan ik dit topic nu pas na een aantal dagen fun gespot hebben. Tjonge ik moet snel de nootjes gaan halen hoor.

Mijn opa zei altijd. " De mensen willen bescheten worden. " ( denk hier even een mooi noord limburgs dialect bij ).

En daarin had hij zeker gelijk. De massa moet nu eenmaal eens in de zoveel tijd iets nutteloos en nieuws. Het moet vooral veel beter zijn dan het vorige dat hij had.

Schijfremmen the next big thing. Tja als lang iedereen op carbon velgen het hek in vliegt bij het eerste spatje regen geloof ik dat wel ja. Full Carbon velgen mogen wat mij betreft het peloton uit, dan hoeven schijfremmen er ook niet in :lol: . Maar dat kan natuurlijk niet. Want die grammen die bespaard worden bij carbon velgen zorgen uiteraard voor bakken aan extra snelheid. :roll:
Waarom doet de UCI niet zoiets als bij de NASCAR. Daar rijden ze ook al jaren met een antiek moterontwerp rond, nauwelijks innovatie, al jaren dezelfde grote benzineslurpende V8s met onderliggende nokkenassen. Al jaren dezelfde rondjes. En nog altijd mateloos populair in de US. :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 01 sep 2015 22:36

colnagofreak schreef:Bijgeleverde balhoofdlagers van mijn Allez waren ook volslagen ruk, na 1 regenritje was het bovenlager al verroest.
Onderlager gaf ook al gauw de geest met de 1 3/8" maat inderdaad vrij incourant, wat een zooi totaal ruk die afdichting van de lagers, beter gezegd er was geen afdichting.

Zitten nu CaneCreek lagers in.
Heb je een artikelnummer voor me? Want ik heb ook een Allez. Met een rare 1 3/8e maat idd

In januari de fiets opgebouwd en in mei al nieuwe lagers moeten monteren. Nu fiets ik veel in de regen, maar slecht is het wel. Heb ze nu aan de onderkant maar volgesmeerd met lagervet. Dat helpt wel redelijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2015 22:37

mwa, ze kijken wel naar Nascar hoor. Als daar iemand een grote winstkans heeft gooien ze er maar weer eens een pace-car in; bij het huidige wielrennen rij je dan gewoon iemand met een motor van de weg ;)

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 01 sep 2015 22:38

daniel1975 schreef:Die balhoofdlagerfabrikant is denk ik Pinarello ;)
Bij onze Dogma en FP7 is het ook een rare maat én slechte kwaliteit.
M'n vorige fiets had boven en onder 'gewoon' 1 1/8e lagers. Die kon je altijd omwisselen als de onderste slecht liep. Dan kon je nog even verder.

Plaats reactie