Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 okt 2015 22:22

53x11 schreef:On topic dan maar: vandaag snoeihard op m'n plaat op de MTB. Beetje eigen schuld, de persoon voor mij was niet van plan opzij te gaan, ik ging er langs waar dat dus niet kon. In het mulle zand, en over de kop. Schouder half uit de kom, die schoot er gelukkig vanzelf weer in. Een beetje groggy mijn twee rondjes afgemaakt. Thuis aan de pijnstillers, en nu aan de whisky, dus het gaat weer :P
je typt nog aardig helder ;) . sterkte ermee!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 okt 2015 07:50

Uiteindelijk hebben vooral de bandjes rond de schouder een flinke klap gehad. Dat heb ik een paar keer eerder gehad, maar toen schoot de schouder meteen terug op zijn plek. Nu waren de banden blijkbaar al zo opgerekt dat ik een tijdje met schouder half ernaast op de grond heb gelegen, voordat deze, gelukkig, weer terug schoot. Interessant genoeg lijkt de na-pijn nu een stuk minder dan na de vorige keren. Elk nadeel hep se voordeel zullen we maar zeggen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

marcelb
Forum-lid

marcelb 26 okt 2015 21:13

53x11 schreef:Uiteindelijk hebben vooral de bandjes rond de schouder een flinke klap gehad. Dat heb ik een paar keer eerder gehad, maar toen schoot de schouder meteen terug op zijn plek. Nu waren de banden blijkbaar al zo opgerekt dat ik een tijdje met schouder half ernaast op de grond heb gelegen, voordat deze, gelukkig, weer terug schoot. Interessant genoeg lijkt de na-pijn nu een stuk minder dan na de vorige keren. Elk nadeel hep se voordeel zullen we maar zeggen...
Het feit dat het dit keer minder pijn doet, kan alles te maken hebben met het feit dat alles fors is opgerekt. Is m.i. niet direct echt goed nieuws.
Real men wear blûk!!! Marcel

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 okt 2015 22:47

Die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Maar niet meer vallen dan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 27 okt 2015 10:41

Echt gevallen kun je het niet noemen, maar rij ik toch zojuist frontaal op een paaltje bij een wegversmalling met 25 per uur. Ik eindigde overigens wel met fiets in de struiken. Klonk alsof mijn nieuwe fiets finaal door midden ging. Lijkt mee te vallenen alleen mijn voorwiel en ego zijn gekrenkt. Toch maar even vervoer geregeld en straks de fiets maar even voor controle naar de fm.

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 27 okt 2015 10:46

Ai......

Nou na het rampjaar 2014 (juni gebroken nek, november gebroken dijbeen) kan ik zeggen dat ik dit jaar gewoon nog NIET gevallen ben. Ik heb m afgeklopt ;).

gede
Forum-lid

gede 27 okt 2015 11:46

Ik vervoeg me graag ook nog even met een positieve noot:

2012: gebroken sleutelbeen, 7 gebroken ribben // 2013: 2 gebroken ribben // 2014: gebroken elleboog // 2015: wegseizoen afgesloten en niet één valpartij :-)

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 27 okt 2015 15:14

G.B. Lux Dream schreef:.......
Nou, fiets naar fm gebracht voor goede check-up. Schade leek mee te vallen. Hoop dat de voorvork geen verborgen schade heeft bv. aan vorkbuis ofzo.
Alleen mijn voorband is werkelijk geëxplodeerd.
Ongelooflijk hoe sterk trouwens de Fulcrums zijn voor een wielsetje van €150. Wielen zijn nog recht, en alle spaken zaten er nog in. Alleen mijn snelspanner was stuk.
Belangrijkste vind ik toch frame en vork. Kleine lichamelijke schade (wat schaafplekjes en rozendoornprikken) gaan vanzelf weer over.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 okt 2015 22:28

als je recht tegen iets oprijdt vangt je band echt veel op (is mijn ervaring na 2 van dit soort ongelukken)

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 27 okt 2015 22:46

Ja, schijnbaar. Vraag mij af hoe vaak dit soort stommiteiten voorkomen, want ik voel mezelf echt wel een beetje een suffe l*l.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 06 nov 2015 22:09

Net 2 uur geleden aangereden door een Poolse fietser vlak bij huis. Kan me zelf niet van het voorval herinneren. Ben bewusteloos geweest en mijn stuur (carbon) is afgebroken. Heb gelukkig geen breuken, maar mijn polsen en duim zijn gekneusd en mijn nek, tussen de schouderbladen, doet erg veel pijn.
Een voorbijganger die het heeft gezien heeft 112 gebeld. Ik heb mijn vrouw gebeld (In een soort roes) om me op te halen en verder is het een grote leegte. Ik weet nog dat ik in de ambulance zat op een parkeerplaats in de buurt, maar hoe ik er gekomen ben..????
En dan sta je ineens ook in dit twijfelachtige topic.
Ik was hard op weg naar de 10.000 km dit jaar. Die ambitie zal ik waarschijnlijk moeten bijstellen. Eigenlijk vind ik dat nu nog wel het ergste. :|
Maar ik vind het wel eng, dat ik een tijdje "uit" ben geweest en helemaal niets van het ongeluk weet. Niet het moment van impact, niets. Alleen een voorbijganger die is gestopt en tegen me praatte en vertelde dat de ambulance zou komen. Heel bizar hoor. Ineens zat ik in de ambulance op een parkeerplaats verderop. Hoe? Geen idee....

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 06 nov 2015 22:12

Morgen maar eens kijken hoe de fiets er verder aan toe is.

Plaats reactie