Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

dc
Forum-lid

dc 10 feb 2015 23:31

Hebben we het over een voorebereidingsritje in Qatar of ben ik in de war?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2015 00:23

Ik wist dat je ging happen :D .

Maar het zijn gewoon 3 renners die zich voorbereiden op dezelfde koers(en) dus deze momentopname vergelijken is imho gewoon geoorloofd.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2015 08:09

Oneens!
Ongeacht mijn mening over NT: Het is maar net hoe je schema is opgebouwd. Als je heel veel duurritten hebt gedaan en een giga basis hebt aangelegd ben je in deze fase langzamer dan een renner die veel op de baan heeft gekoerst.
Je kunt nog bijna twee maanden aan je snelheid werken!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dc
Forum-lid

dc 11 feb 2015 08:54

Nikki is een fantastisch coureur, maar na een overwinning in een tijdrit in de ronde van Qatar wordt geacht dat hij het Werelduur record kan aanvallen en dat dit een indicatie is dat hij klassiekers kan winnen.

Lijkt me een kwestie van een beetje teveel oranjebitter bij het ontbijt.

Nikki heeft door het rijden in grote koersen bewezen dat hij een klassieker kan winnen en heeft dat dan ook netjes gedaan. Het winnen van een ritje in februari? *shrug*.

En stellen dat dit indicatief is voor de onderlinge krachtsverhoudingen in april? Tsja, leuke stelling, lijkt me alleen absoluut niet opgaan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 feb 2015 11:00

Ernie C. schreef: Dit bewijst wel dat P-R van vorig jaar niet zo'n toevalstreffer is als sommigen beweerden...
Wat heeft een tijdritje van een paar km in een zandbak in februari met een klassieker van 250 km in april te maken?

Wint Rohan Dennis de Tour? :lol:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 11 feb 2015 11:48

Er zijn zoveel dingen te zeggen over dit soort dingen. Was de wind steeds gelijk? Terpstra heeft al jaren laten zien over lange tijd een redelijk hoog vormpeil te hebben, zonder grote uitschieters naar boven en beneden, andere hebben veel meer periodisering in hun vormpeil. Hoe belangrijk vind je deze koers? Echte tijdrijders zullen wellicht hen tijdritfiets/houding nodig hebben om optimaal geprikkeld te zijn en optimaal te kunnen presteren. De lengte van dit ritje is natuurlijk niet echt een tijdrit. Enz enz. Maar los van dat je kunt maar vast een overwinning binnen hebben en het is in ieder geval duidelijk dat het op dit moment met zijn vorm goed zit tov iedereen die daar was.
Ach, ik zeg ook maar wat

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2015 12:52

Die indicatie dat hij klassiekers kan winnen heb ik ergens anders vandaan...

Ik zeg ook niet dan Nikki evenveel talent heeft als Wiggo en Cancellara maar heel ver er vanaf is het nu ook weer niet. Er deden nog genoeg renners mee met de ene of de andere seizoensopbouw die het niet gelukt is om die twee te verslaan.

En wat deze rit mer P-R te maken heeft? Dat hij wederom +/-10km sneller aflegt dan Wiggins en Cancellara op een gewone fiets, alleen is de rest van de middag een beetje saaier geweest.
Campagnolo Ultra Dork

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 feb 2015 17:05

Ernie C. schreef:Die indicatie dat hij klassiekers kan winnen heb ik ergens anders vandaan...

Ik zeg ook niet dan Nikki evenveel talent heeft als Wiggo en Cancellara maar heel ver er vanaf is het nu ook weer niet. Er deden nog genoeg renners mee met de ene of de andere seizoensopbouw die het niet gelukt is om die twee te verslaan.

En wat deze rit mer P-R te maken heeft? Dat hij wederom +/-10km sneller aflegt dan Wiggins en Cancellara op een gewone fiets, alleen is de rest van de middag een beetje saaier geweest.
als we het toch over Sir Wiggo hebben:

Wiggins met imposante tatoeages in laatste wielermaanden

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... nden.dhtml

mag die man wel, zeker als ie ook nog eens bijna was vergeten dat ie wereldkampioen was:
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... -was.dhtml

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 feb 2015 18:54

Op een "gewone" fiets!? ;) Is gewoon koersvervalsing met zijn fiets...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 11 feb 2015 19:33

Verschil is wel dat Terpstra vergeleken met de concurrentie in relatieve topvorm (want komt uit de zesdaagsen) door de woestijn dendert terwijl de anderen nog opbouwen naar april.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 feb 2015 19:53

Zojuist de laatste 15km van PR nog eens bekeken. Toch wederom een kippenvel moment om dat weer terug te zien...

http://youtu.be/nw_DSz1VoBM

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 11 feb 2015 20:20

Gewoon blij zijn met elke overwinning van een Nederlander, kijk- en luisterbuiskinderen.....

Gezever altijd
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Plaats reactie