Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2015

dc
Forum-lid

dc 13 mei 2015 22:49

Mwah, Porte gaat doorgaans een dag door het ijs dus ik weet het nog niet. Je kan gelijk hebben, maar we moeten nog wel ff door.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2015 22:57

Porte heeft idd vaak wel een off day. Maar ik denk dat Contador zijn dubbelslag (giro en tour) wel kan vergeten. Als de giro zo doorgaat is hij uitgewoond (net als iedereen in top 20) en moet hij tegen een vers geprepareerde Nibali gaan rijden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 mei 2015 07:54

verkeerde topic, verhuisd naar 'wielerseizoen 2015'
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 14 mei 2015 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 mei 2015 08:28

Ik heb gewoon genoten van de etappe van gister en voor alle insinuaties over medicijnmannen hebben we volgens mij een ander topic ;)

Ik was er echt voor gaan zitten omdat ik de Abetone zelf wel eens ben opgefietst. Dat was tijdens Firenze-Modena. Dat is een klassieker Giro etappe waar niet alleen veel wielerhistorie maar ook veel historie van Italie in verborgen zit.

De Abetone is lang en hele stukken niet al te steil. Hier en daar een stuk dat wat steiler is.
Echt een berg waar gekoerst kan worden en dat gebeurde ook.

Als wielertoerist ook een traktatie die berg. Leuke passages en schitterend bos waar je doorheen gaat. Niet alle renners zullen gezien het tempo daar oog voor hebben gehad.

Laat de Giro maar lekker voort gaan op deze wijze en in het doping topic lees ik dan wel wie uit de uitslag wordt geschrapt :mrgreen:

Storm-biker
Forum-lid

Storm-biker 14 mei 2015 09:48

Vandaag een stuk minder spektakel waarschijnlijk. Hoop dat Hofland weer wat kan laten zien!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 mei 2015 17:32

Contador ziet er niet al te best uit op het podium. Met dank aan die ene idioot.
Campagnolo Ultra Dork

simen
Forum-lid

simen 14 mei 2015 17:43

Ernie C. schreef:Contador ziet er niet al te best uit op het podium. Met dank aan die ene idioot.
Er zal op termijn toch een dubbele afzetting bedacht moeten worden om de veiligheid van het sprintende peloton te verbeteren.
Reclameborden die de dranghek voeten afschermen zijn al een hele verbetering maar niet afdoende .
Zij is ook tegen

dario
Forum-lid

dario 14 mei 2015 17:50

Al de tweede kwalijke val die veroorzaakt wordt door een idiote toeschouwer... :evil:
Illustreert ook wel een beetje hoe het Italiaanse publiek naar de Giro kijkt: als een groot circus, verder niks.
Voor wie nog de illusie koestert dat het wielrennen in Italië koning is: afgelopen zaterdag, net voor het officiële startsein, blikte het middagjournaal van de RAI wel vooruit op de voetbalwedstrijden van het weekend, maar over de Giro werd met geen woord gerept...
En mijn hoop op een mooie wedstrijd wordt ook weer een beetje kleiner. :(
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2015 18:11

Ik hoop dat AC niet teveel schade heeft. Wat zou het een drama voor de Giro zijn als de enige renner die Astana misschien kan dwarsbomen hierdoor uit moet stappen.
Twee keer al dit jaar met een toeschouwer.....sukkels!!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 mei 2015 18:16

Ik ben blijkbaar de enige die denkt dat Colli probeert door te komen in een veel te klein gat (dat kleiner werd doordat Ruffoni voor hem naar de nadar uitweek), en veel te dicht bij de nadar komt. Dat het een camera is waar hij tegen botst, is bijzaak, hij nam gewoon grote risico's, en bij een nadar aan een finish in de ronde van Italië staan meestal van die vervelende mensen, die ze ook toeschouwers noemen. En om de koers te zien leunen die wel eens over de nadar.

In mijn ogen dus geen fout van de toeschouwer (er steekt niets te-veel uit van 1 toeschouwer in het bijzonder, en je kan niet verwachten dat ze allemaal plots 2 meter achteruitwijken), en het is helemaal niet zeker of die toeschouwer een Italiaan was.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2015 18:42

Eerste geruchten gaan over een sleutelbeenbreuk..... Dan verliest ie hier de Giro en wint ie hopelijk de Tour.
De enige die dan nog Aru kan stoppen is de WADA.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 14 mei 2015 18:45

Dat zou erg zuur zijn!

Mijn eerste gedachte was dat Ruffoni de val veroorzaakte en daarvoor en daarna ook al behoorlijk fysiek zijn plaats in naam. En dat Hofland hem hier ook over aansprak.
Afbeelding

Plaats reactie