Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 jun 2016 10:14

Martin78 schreef:
sjoerdth schreef: Mavic Ksyrium Pro | Maat L
Van Mavic had ik 2/3 jaar terug al eens de Helium (was toen het zomermodel) gekocht, daar ben ik nog steeds erg tevreden over, vandaar dat ik Mavic ook nu weer een kans wilde geven.

De Ksyrium heeft een vrij bijzondere zeem, eigenlijk zijn het er 2: één gewoon aan de binnenkant, maar ook één aan de 'andere' kant van de broek. Niet zichtbaar natuurlijk, deze zit dus tussen 2 lagen stof ingenaaid. Hierdoor is hij extreem dik en voor mij op precies die goede plaatsen bij de zitbotten en het perineum. Als je staat is het wat vreemd omdat het voelt alsof je broek bij je kont helemaal is volgestouwd met iets (wat laat ik aan de verbeelding over ;) ), maar eenmaal op het zadel vond ik het fantastisch. Ik kon over deze broek verder 1 review vinden en die had vanwege de dikte van de zeem zelfs zijn zadel lager gezet, maar hij kon er wel een hele dag mee rijden.

Verder kwam hij qua pasvorm en afwerking redelijk overeen met de heliums die ik al heb en die zien er nog steeds perfect uit..
Maakt mij zeer nieuwschierig naar deze broek, ik moet bekennen dat ik niet wist dat Mavic ook wielerbroeken in het assortiment had

Hoe vallen de maten? zelf ben ik 1.86 en +- 94 kg
Mavic maakt echt wel mooi spul qua kleding, ik ben dezelfde lengte en toen ik op dat gewicht zat was het XL.

hayes

hayes 03 jun 2016 11:37

Pearl Izumi In-R-Cool gekocht.
Zo meteen even op de rollen ermee. Op de rollen ja, begin juni...

Serieuze keelontsteking. Ik mag van de dokter wel buiten fietsen, maar best niet in de regen... Tjah... Dat staat dus gelijk met niet buiten fietsen. :dislike:

De broek voelt heel solide. Is een stuk zwaarder dan de Italiaanse merken die ik heb. 'Spant' wel goed rond de spieren, heb ik graag. Over het zeem kan ik nog niet oordelen...

Ik ben trouwens 1m78, 80-84 kg (volgens seizoen) en een Large zit me perfect.

GortDroog
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:30

GortDroog 03 jun 2016 20:09

c.zaballa schreef:Ook even aan haken op dit topic. Ik lees hier lovende verhalen over Assos broeken en Castelli's met progetto X2 zeem waarvan ik direct geloof dat deze broeken een geweldig goede investering zijn.

Heeft iemand ook nog tips voor een goede bib short zo rond de 75 euro?

Voor de racefiets kan ik me 1 zo'n dure bib short als cadeautje nog wel veroorloven, echter voor de mtb heb ik toch liever een wat goedkopere broek. Ik wil nog wel eens een kleine schuiver maken en dat doe ik liever niet met een broek die ik, gezien de kostprijs, bijna in een vitrine in de woonkamer zou bewaren.

De enige voorwaarde (behalve het budget) is dat de broek overwegend zwart is. Iemand nog een tip?
Deze misschien? https://www.merlincycles.com/merlin-wea ... 78605.html. Krijgt goede reviews op onder andere road.cc. De broek is op dit moment helaas niet in mijn maat te krijgen anders had ik er eentje gekocht om te testen.
Sent from my Atari 2600 using Space Magic.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 03 jun 2016 21:36

De broeken van wiggle, DHB heet het geloof ik, worden ook vaak wel goed getest en zijn heel betaalbaar.
http://www.wiggle.nl/heren/fietsen/kort ... 4294789716

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1040
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 03 jun 2016 21:57

Bedankt voor de tips, die DHB en Merlin (en andere Engelse merken) zie ik inderdaad vaak op road.cc voorbij komen. Toevallig iemand ze ook daadwerkelijk in bezit, oftewel persoonlijke ervaring mee?
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 jun 2016 00:45

Vermarc zit ook prima. Hoppie in BoZ heeft er doorgaans vrij veel van hangen (alles hangt daar in grote aantallen).

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 09 jun 2016 15:43

Sinds kort een castelli mondiale en vind de graphite n aeroplight van nalini erg fijn..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 jun 2016 19:13

nijkie schreef:De no rain versie zit ook heerlijk.
1.86cm 79kg maat L zit wel lekker strak.
+1 voor de no rain. Ik heb een lange versie maar ga er vanuit dat die hetzelfde is. Ook 1.86cm en 85-90kg maat XXL (neem bij lange broeken altijd een maatje groter i.v.m. lange benen en breed bovenlichaam, bij kort zou een XL wss voldoende zijn).

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 jun 2016 22:47

chrissiewizzie schreef:Na bijna twee weken en een handvol ritjes moet ik zeggen dat de Assos broek echt de beste broek is die ik ooit heb gehad. Had ik dat maar eerder geweten! Daar komt er zeker nog eentje van.
helemaal eens, heb 2 exemplaren, fietste gisteren even met mijn Rapha (normaalgesproken duurdere broek, alhoewel ik 'm in de sale kocht), maar hij haalt 't niet bij m'n s7's

Gebruikersavatar
PurpleDolphin
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:44

Gebruikersavatar PurpleDolphin 11 jun 2016 10:08

Assos is inderdaad top. Moet wel zeggen dat bij de Cento S7 de zeem zo dik is dat een wat zachter (gel) zadel vreselijk zit.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 11 jun 2016 18:51

Vandaag mijn eerste km's met mijn nieuwe Assos S7 en ik moet zeggen dat hij super fijn zit.
Een stuk minder last van drukpunten of wrijving op allerlei plekken in verhouding tot mijn Ultima of Assos Uno broek :)
Als ik dit jaar nog eens een financiële meevaller heb koop ik mezelf er nog een

hayes

hayes 13 jun 2016 18:02

Ik heb er intussen een paar ritjes met de Pearl Izumi In-R-Cool opzitten.
Het is duidelijk een anders opgevatte broek dan ik gewend ben. De stof is zwaarder, het zeem is iets 'bulkiger' en dikker.

Maar ik ben er tevreden over. Ik heb 50 euro betaald ipv de prijs van 70-80 die ik dikwijls zie. Prijs kwaliteit ben ik dus tevreden.

De dikke zeem voelt niet dik eens je gaat zitten. Integendeel. Na 20 minuten dacht ik "oh nee"... Maar dat bleek ongegronde vrees. Tot ca 2,5 uur zat ik echt comfortabel. Daarna begon ik onbewust wat schuiven op het zadel. Maar dat heb ik eigenlijk altijd wel een beetje. Gevoelig achterste :)

Dus al bij al ok, zeker aan 50 euro.

Plaats reactie