En ook de microversnellingen bergop, uiteraard!loos schreef:Niet bij constante snelheid, wel bij versnellen a.g.v. inertie:lcsmt schreef: Met alle respect maar TS weegt 102 kg voor 198 cm.
Dan gaat die 1 mm en 100 gram er echt niet toe doen.
http://www.fietsica.be/versnellen.htm
Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
materialist
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat wil je hiermee zeggen?daniel1975 schreef:Hoezo ? Marge groothandel, kosten winkelier, marge winkelier?
Bij een hoog lichaamsgewicht zijn de gerings gewichtsverschillen van deze wielen minder relevant. Waarschijnlijk zal TS daar in de praktijk niets van merken.
Alles is relatief. Zo kan bij het klimmen een lichte renner met meer kw/kg het toch afleggen tegen een renner die iets meer gewicht op de schaal brengt en een lagere kw/kg ratio heeft vanwege het gewicht van de fiets!
In dit geval zijn de gewichtsverschillen verschillen dan ook wel heel minimaal en bovendien niet zo relevant. Ik zou gasn voor een setje bomproef Fulcrum 1!
Alles is relatief. Zo kan bij het klimmen een lichte renner met meer kw/kg het toch afleggen tegen een renner die iets meer gewicht op de schaal brengt en een lagere kw/kg ratio heeft vanwege het gewicht van de fiets!
In dit geval zijn de gewichtsverschillen verschillen dan ook wel heel minimaal en bovendien niet zo relevant. Ik zou gasn voor een setje bomproef Fulcrum 1!
The wind is my friend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43583
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het is toch logisch dat er overal marge blijft hangen? Een handelsketen bestaat toch niet uit liefdadigheidsinstellingen? Bij grote poenpakkers denk ik eerder aan banken en Shell trouwens.kenny75 schreef:als overal iets blijft plakken, geef ik het liever aan iemnd die het doet uit liefde voor zijn vak, dan aan de grote poenpakkers.daniel1975 schreef:Hoezo ? Marge groothandel, kosten winkelier, marge winkelier?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Anti-strijkstokbeleid bij liefdadigsheidsinstellingen is ook heel effectief gebleken 
-
papsnoetn01
- Forum-lid
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 08 dec 2011 11:06
- Locatie: almelo
Dat hou je anders ook niet lang vol, versnellen in een vacuümamclassic-fan schreef:100 gram lichtere velgen hebben met 't versnellen in een vacuüm hetzelfde effect als 200 gram lozen uit je darmen...
De gedachte om de kleine ondernemer te ondersteunen is sympathiek te noemen.daniel1975 schreef:Het is toch logisch dat er overal marge blijft hangen? Een handelsketen bestaat toch niet uit liefdadigheidsinstellingen? Bij grote poenpakkers denk ik eerder aan banken en Shell trouwens.kenny75 schreef:als overal iets blijft plakken, geef ik het liever aan iemnd die het doet uit liefde voor zijn vak, dan aan de grote poenpakkers.daniel1975 schreef:Hoezo ? Marge groothandel, kosten winkelier, marge winkelier?
Ik ben bang dat de wereld op termijn anders wel heel eenvormig wordt, om nog maar te zwijgen van afhankelijkheid van de consument en gebrek aan marktwerking bij ondernemingen.
Het wordt nu wel heel off-topic geloof ik ,en ben ik zelf mede debet aan. Daarom: handgespaakt!
inderdaad dat bedoel ik net: ook daarom handgespaakt.loos schreef:De gedachte om de kleine ondernemer te ondersteunen is sympathiek te noemen.daniel1975 schreef:Het is toch logisch dat er overal marge blijft hangen? Een handelsketen bestaat toch niet uit liefdadigheidsinstellingen? Bij grote poenpakkers denk ik eerder aan banken en Shell trouwens.kenny75 schreef:als overal iets blijft plakken, geef ik het liever aan iemnd die het doet uit liefde voor zijn vak, dan aan de grote poenpakkers.
Ik ben bang dat de wereld op termijn anders wel heel eenvormig wordt, om nog maar te zwijgen van afhankelijkheid van de consument en gebrek aan marktwerking bij ondernemingen.
Het wordt nu wel heel off-topic geloof ik ,en ben ik zelf mede debet aan. Daarom: handgespaakt!
Wil je de versnelling zuiver op zich beschouwen, dan moet luchtweerstand daarbuiten blijven, dat wordt hier bedoeld.papsnoetn01 schreef:Dat hou je anders ook niet lang vol, versnellen in een vacuümamclassic-fan schreef:100 gram lichtere velgen hebben met 't versnellen in een vacuüm hetzelfde effect als 200 gram lozen uit je darmen...Maar serieus, het massatraagheidsmoment heeft toch niets te maken met de luchtdruk waarin dit optreedt? Of heb ik een belangwekkende ontwikkeling in de fietsdynamica gemist?
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Mijn ervaring van oudsher is dat een fiets met lichte velgen snel aanvoelt, met name bij aanzetten.
Dat effect is IMO veel groter dan het feitelijk meetbare voordeel....
Dat effect is IMO veel groter dan het feitelijk meetbare voordeel....
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald

