Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 10 GPS

Paul1974
Forum-lid

Paul1974 24 feb 2014 19:06

Ook bij de Nederlandse internetwinkels weer verkrijgbaar. Zojuist besteld bij Holland bikeshop.nl

papa0806
Forum-lid

papa0806 25 feb 2014 15:58

Waarschijnlijk hebben ze de software aangepast, er is namelijk een nieuwe update gekomen voor het datacentrum, en daarnaast een firmware update voor de Rox zelf. Wat de problemen geweest zijn weet ik niet. het enige probleem wat ik ervaren heb is het niet goed werken van de BTwin candans speed sensor.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 06 mar 2014 15:12

Opvallend, dit topic stond erg veel bovenaan toen de levering een probleem was.
Nu de Rox leverbaar is, is het hier akelig stil.....

Niemand overgegaan tot aankoop? Iemand al ervaringen?
Bij Van Bon voor een net prijsje te koop zie ik (bundel 229euro)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 09 mar 2014 20:48

ik fiets nu al weer een dikke 2 maanden met de Rox 10, en naar alle tevredenheid.
waar ik me wel zorgen om ga maken is de houder (of hoe de computer in de houder is bevestigd)
dit gebeurt met een lichte (draaiklik) klik en dan hoort hij vast te zitten in de houder.
Onder aan de rox zitten dan een 4tal kleine verdikkingen die dan weer in de houder klemmen.

De laatste tijd begint de rox al speling te krijgen en gisteren was hij vanzelf scheef gaan zitten in de houder
gelukkig dat ik het op tijd zag, anders was hij over de straat gegaan.

heeft iemand eigen hobbytips om een computer steviger in de houder te krijgen?
Ik zat al te denken aan een klemschroefje er via houder aan de zijkant in te maken, of antislip rubber boven op de ring te plaatsen (zodat er meer weerstand is)

graag jullie reactie . . .

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 11 mar 2014 21:21

@leocuypers ik zou zeggen niet hobbyen maar Sigma laten weten dat de slijtage toch wel behoorlijk is .....En dat de Rox binnenkort van de houder gaat vallen. Ben benieuwd naar de reactie van Sigma
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 11 mar 2014 22:06

beezer schreef:@leocuypers ik zou zeggen niet hobbyen maar Sigma laten weten dat de slijtage toch wel behoorlijk is .....En dat de Rox binnenkort van de houder gaat vallen. Ben benieuwd naar de reactie van Sigma

ik heb intussen al contact gehad met Sigma. Deze hebben al voorgesteld om de Rox met houder op te sturen en dan willen ze zelf eens kijken wat er aan de hand is.
Sigma is voor service overigens goed bereikbaar en deden helemaal niet moeilijk hierover.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het opgelost gaat worden.

flonske69
Forum-lid

flonske69 21 mar 2014 20:37

Hallo,

Na maanden wachten heb ik de Sigma Rox 10 GPS Set sinds een maand. Over het algemeen zeer tevreden van de fietscomputer, maar 'k heb twee vraagjes:
1. Hoe geef je de inhoud van een waypoint weer bij routenavigatie? De fietscomputer geeft nogal cryptisch 'waypoint ahead' weer, maar hoe bekijk je de inhoud ervan? ' Heb nl. de lengte en stijgingspercentages van hellingen geprogrammeerd, maar hoe tover ik deze op het scherm tijdens het fietsen?
2. Als in jouw route een T- of ander kruispunt voorkomt - bij het terugfietsen langs (een deel van) dezelfde route - is het vooraf niet duidelijk welke kant je uit moet. Wanneer je de verkeerde kant uit fietst wordt dit wel aangegeven, maar kan je dit vooraf laten aangeven?
'k Probeer het even grafisch weer te geven (moeilijk met enkel tekens :? ):
____<______>_____
.................|
.................|
.................|
.................|

Graag jullie reacties

flonske69
Forum-lid

flonske69 21 mar 2014 20:43

Soap schreef:Opvallend, dit topic stond erg veel bovenaan toen de levering een probleem was.
Nu de Rox leverbaar is, is het hier akelig stil.....

Niemand overgegaan tot aankoop? Iemand al ervaringen?
Bij Van Bon voor een net prijsje te koop zie ik (bundel 229euro)
Je moet vooraf goed begrijpen wat je koopt. Je koopt een GPS zonder kaartenmateriaal.
De route wordt samengesteld door een opeenvolging van honderden GPS coördinaten. Hiermee kan je zeer accuraat fietsen (afwijkingen van de route vanaf 40 m worden gemeld).
Routes bouw je op in het Datacenter (versie 3.3) of importeer via een gpx bestand. Zeer eenvoudige opload naar Strava via ditzelfde Datacenter. Dit is trouwens het kloppend hart voor jouw trainingsanalyse.
Sterke prijs-kwaliteitverhouding.

leon1
Forum-lid

leon1 30 apr 2014 22:41

Tip:
http://www.bikerumor.com/2014/04/30/sig ... very-soon/

Mijne net besteld. Alhoewel ik geen problemen met de oude heb kan ik een derde houder goed gebruiken.
Ride bikes, not tanks!

bever
Forum-lid

bever 05 mei 2014 19:41

weet iemand of je de sigma rox 6 ook kan koppelen aan Strava ?

buddo
Forum-lid

buddo 06 mei 2014 13:06

bever schreef:weet iemand of je de sigma rox 6 ook kan koppelen aan Strava ?
Wellicht dat ik mij vergis, maar de Rox 6.0 heeft toch geen GPS?
Waarvoor en wat wil je dan koppelen aan Strava?

Overigens is er een Strava pagina waarin de compatibiliteit met diverse merken en types wordt weergegeven.

bever
Forum-lid

bever 06 mei 2014 18:40

hartslag aan segment

Plaats reactie