Parijs-Roubaix 2012 (Elite)
+1marcvmegroot schreef:Merckx was dan ook van een ander caliber dan de hedendaagse toppers. Je was en moest iedere dag topper zijn en top zijn. Tegenwoordig moet je alleen maar pieken zegt men.
Het doet dan ook niets af aan de prestatie van TB vandaag. Chapeau en een terechte winnaar. Heerlijk dat een ploegenspelletje niet gespeeld kon worden. Het was gewoon weer koers. Man tegen man, en daar hou ik van. Niet van de telefonerende nichten, om te vragen of ze wat moeten doen en hoe.
Gewoon rammen op die pedalen en gaan. We me kan volgen die komt maar mee. Dat is koers.
En Tom Boonen geeft vandaag het spelletje gespeelt zoals het al meer dan honderd jaar wordt gespeeld. We zijn het alleen vergeten.
Wielrennen zo als het bedoeld is.. Alleen erg jammer dat mijn grote favoriet er niet bij kon zijn.. Neemt niet weg dat ik erg veel respect heb voor de prestaties van Tommeke
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Wat zou Tom aan gemiddeld vermogen hebben weggetrapt over de laatste 55km?
What makes the boat go faster?
-
bottecchia
- Forum-lid
Geweldige prestatie van Boonen. Durven aanvallen en gaan voor een bijzondere prestatie. Heel dapper!
Maar genoeg analyses. Het is weer tijd voor plaatjes. Laat ik eens beginnen met een eerbetoon aan Frederic Guesdon.

Vandaag helaas buiten tijd maar gezien zijn ernstige valpartij eerder dit jaar was het al een klein wonder dat hij vandaag op een koersfiets in het Velodrome afscheid kwam nemen.
Maar genoeg analyses. Het is weer tijd voor plaatjes. Laat ik eens beginnen met een eerbetoon aan Frederic Guesdon.

Vandaag helaas buiten tijd maar gezien zijn ernstige valpartij eerder dit jaar was het al een klein wonder dat hij vandaag op een koersfiets in het Velodrome afscheid kwam nemen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Dat was groot. Maar vergeet niet dat Terpstra net van tevoren was komen aansluiten, en dat hij daardoor nog niet helemaal op adem was gekomen. Het is ook niet voor niks dat hij daarna de koers nog zo goed uitrijdt.
- boswielrenner
- Forum-lid
Boonen was zeer indrukwekkend! Niet echt een spannende koers vandaag, maar wel een hele grote wielrenner zien winnen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Op de brede baan eventjes na het bos van Wallers werd de boel op de kant gezet door de heren van Quickstep. Boonen trekt daar zo hard door dat het hele peleton in stukken breekt en er direct grote verschillen ontstaan. Daar werd al wel duidelijk dat er met Boonen z'n benen niets mis was.litespeed schreef:Want Boonen is natuurlijk net zo'n tijdrijdert als Cancellara waarmee je het scenario kon uittekenen toen Boonen vertrok op ruim 50km van de meet...?amclassic-fan schreef:Precies, er was enkel wat spanning voor de 2e plaats. Dit is een herhaling van 2010, maar dan met de hoofdrol voor Boonen ipv Cancellara.
Natuurlijk weet je niet zeker of Boonen het vol gaat houden. Maar de situatie is onvergelijkbaar met RvV van afgelopen jaar. Cancellara reed weg terwijl er nog een groot peleton achter hem aanreed. Boonen reed weg terwijl alles al kapot gereden was en er vooral eenlingen zaten op 't blok van Sky na.
Het was toch een stuk spannender geweest als er een select groepje op 30 seconde achter Boonen was gekomen.
Dit kan je toch niet vergelijken !zorba schreef:Pff respect voor tb hoor wat een bizarre solo! En hoe groot was het verschil met Terpstra
Hoeveel km zou Terpstra hiervoor al niet in de wind moeten fietsen hebben .
En hij moest al een gat dichtrijden om bij Boonen te komen om hem te helpen .
Om daarna direct met ne super Tom te moeten ronddraaien ,wie kan dat wel ?
Terpstra één van zo niet de beste Nederlander van het voorjaar !
Respect voor Terpstra en iedereen die de hel heeft uitgefietst .
Proficiat Tom Boonen ,wat een kampioen !!!