Je vergeet dat niet één renner altijd de sterkste is. De vorm van de dag is ook belangrijk. Terpstra won ook heel mooi gisteren. De volgende keer wordt hij misschien 10de.amclassic-fan schreef:Dat is 't hele spelletje dat 't wielrennen leuk maakt. Als per definitie de 'sterkste' zou winnen dan is alle spanning weg.
Milaaan - San Remo
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Precies, dan kunnen we allemaal wel op een ergo trainer gaan zitten en kijken wie het meeste w/kg trapt.amclassic-fan schreef:Dat is 't hele spelletje dat 't wielrennen leuk maakt. Als per definitie de 'sterkste' zou winnen dan is alle spanning weg.
Cancellara kan ook stoppen met trappen wint ie ook niet, want gaan we sprinten.
Op deze manier heeft ie ook wel eens gewonnen, kijk naar Nibali, die zat in het wiel en kon ook niets meer.
Dat sport achterbaks en gemeen is, ach dat kan je dan over de hele maatschappij leggen, beetje en onzin argument.
Het glas is half vol of half leeg, zeg het maar.....
Ja hoor, ik lees het al weer voor de zoveelste keer. Gewoon aanvaarden dat men in de maatschappij en in de sport de boel belazert. Afijn, ik begrijp dat mijn overtuiging van eerlijkheid, ook in de wielersport, hier niet op dit forum past. Sorry voor het feit dat ik eerlijkheid nastreef.wasbeer2006 schreef:Precies, dan kunnen we allemaal wel op een ergo trainer gaan zitten en kijken wie het meeste w/kg trapt.amclassic-fan schreef:Dat is 't hele spelletje dat 't wielrennen leuk maakt. Als per definitie de 'sterkste' zou winnen dan is alle spanning weg.
Cancellara kan ook stoppen met trappen wint ie ook niet, want gaan we sprinten.
Op deze manier heeft ie ook wel eens gewonnen, kijk naar Nibali, die zat in het wiel en kon ook niets meer.
Dat sport achterbaks en gemeen is, ach dat kan je dan over de hele maatschappij leggen, beetje en onzin argument.
Het glas is half vol of half leeg, zeg het maar.....
Dit topic is net als Milaan-San Remo: net iets te lang 
Je moet je beseffen dat dat jouw persoonlijke definitie van eerlijkheid is. Gerrans heeft zich aan alle regels van de wedstrijd gehouden en dus, wat dat betreft, eerlijk gewonnen. Jouw persoonlijke morele of ethische norm is anders. Ik kan ook wel nog meer 'eerlijke' regels of normen verzinnen:marconi schreef: Ja hoor, ik lees het al weer voor de zoveelste keer. Gewoon aanvaarden dat men in de maatschappij en in de sport de boel belazert. Afijn, ik begrijp dat mijn overtuiging van eerlijkheid, ook in de wielersport, hier niet op dit forum past. Sorry voor het feit dat ik eerlijkheid nastreef.
- alle renners moeten op dezelfde fiets rijden, dan meten we tenminste de kracht van de renner en niet die van het materiaal
- renners die lichter zijn, krijgen een extra gewicht mee zodat ze niet meer in het voordeel zijn bij de zwaardere renners
- bij materiaalpech wordt de koers stil gelegd
Zo zou je tot in het absurde regels of normen kunnen verzinnen waarvan je zou kunnen beargumenteren dat ze de sport 'eerlijker' maken. Niemand is het waarschijnlijk met dit soort onzinnige regels eens.
Jouw definitie van 'eerlijk' is zeker niet absurd, maar je moet je beseffen dat dat een eigen mening is, waar niet iedereen mee instemt.
Dan vraag ik vandaag nog een licentie aanknutmo schreef: - renners die lichter zijn, krijgen een extra gewicht mee zodat ze niet meer in het voordeel zijn bij de zwaardere renners
- we koersen sowieso niet meer over heuvels en bergen omdat dat niet sportief is jegens zwaardere renners
- we koersen ook niet meer tegen de wind in want dat is juist weer oneerlijk voor lichtere renners.
- we koersen ook niet meer tegen de wind in want dat is juist weer oneerlijk voor lichtere renners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oneens, want dan kan iemand op een Trek met shimano nooit meer winnen
. Daar krijg je nooit een voldoende voor de uitvoering 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik begrijp ten volle dat het mijn mening is en mijn mening over eerlijkheid en sportiviteit ligt enorm ver verwijderd van de gangbare mening hier.knutmo schreef:Je moet je beseffen dat dat jouw persoonlijke definitie van eerlijkheid is. Gerrans heeft zich aan alle regels van de wedstrijd gehouden en dus, wat dat betreft, eerlijk gewonnen. Jouw persoonlijke morele of ethische norm is anders. Ik kan ook wel nog meer 'eerlijke' regels of normen verzinnen:marconi schreef: Ja hoor, ik lees het al weer voor de zoveelste keer. Gewoon aanvaarden dat men in de maatschappij en in de sport de boel belazert. Afijn, ik begrijp dat mijn overtuiging van eerlijkheid, ook in de wielersport, hier niet op dit forum past. Sorry voor het feit dat ik eerlijkheid nastreef.
- alle renners moeten op dezelfde fiets rijden, dan meten we tenminste de kracht van de renner en niet die van het materiaal
- renners die lichter zijn, krijgen een extra gewicht mee zodat ze niet meer in het voordeel zijn bij de zwaardere renners
- bij materiaalpech wordt de koers stil gelegd
Zo zou je tot in het absurde regels of normen kunnen verzinnen waarvan je zou kunnen beargumenteren dat ze de sport 'eerlijker' maken. Niemand is het waarschijnlijk met dit soort onzinnige regels eens.
Jouw definitie van 'eerlijk' is zeker niet absurd, maar je moet je beseffen dat dat een eigen mening is, waar niet iedereen mee instemt.
De voorbeelden die je weergaf gaan natuurlijk alle perken te buiten en zijn zoals je zelf al aangaf absurd. Fietsen wegen nagenoeg allemaal hetzelfde en een lichtere renner heeft gewoonlijk ook minder spieren . Materiaalpecht = Pech en dat kan iedere renner overkomen. Plakken en een andere renner bij een vluchtpoging het zware werk laten opknappen is gewoon laf en onsportief temeer omdat die Gerrans z.g. niet kon overnemen maar wel genoeg over had om de sprint te winnen. Ik denk dat ik mijn punt gemaakt heb en sluit het nu echt af!
-
tourpretendent
- Forum-lid
daniel1975 schreef:Oneens, want dan kan iemand op een Trek met shimano nooit meer winnen. Daar krijg je nooit een voldoende voor de uitvoering
+1 kun je alleen nog winnen op het topmodel Pina met Campagnolo, uiteraard, dat is zielig voor de rest
Ruimt wel op in het peloton