Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Uitdaging: de steilste klim

swind
Forum-lid

swind 14 mei 2006 00:13

Hmmm, zowel het klimmen en het afdalen zijn een echte uitdaging!
Lekker hobbelen op die betonplaten.
Als ie gaar is kom ik terug

lazo
Forum-lid

lazo 14 mei 2006 10:03

Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 13 Mei 2006

So, ziet er pittig uit. Al kun je op die foto's nooit zien hoe stijl het echt is. Lijkt trouwens wel Belgie met die wegen daar.

tvalt nogal mee als je het zo op foto's ziet maar het tweede deel (cementweg)is echt constant over de 20 ,zo 2 km aan één stuk door,ik kan me nie inbeelden wie daar met een racefiets omhoog tijdt.

whocares
Forum-lid

whocares 14 mei 2006 10:32

Het blijft een stijl om steilere klimmetjes te beklimmen.

Je hebt stijl en de klimmen zijn steil.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mei 2006 14:50

20 is met een racefiets best te doen. Hier zal je alleen heel gecontroleerd moeten trappen door het grind en slechte weg dek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geertjansen
Forum-lid

geertjansen 15 mei 2006 17:21

Quote: Origineel geplaatst door lazo op 13 Mei 2006

jah jij bent er met je scooter opgegaan

jero2
Forum-lid

jero2 15 mei 2006 17:28

Deze klim op Kreta is zwaar, vooral door gedender van ribbelbeton (lag vroeger ook op Ventoux) en in juli gedaan (waaaarm). Maar kan echt niet tippen aan de steilste, het item: Scanuppia!
OK, nog een foto dan (geen truck, alles echt...). Zo zien de bochten er op Scanuppia uit: dit is Nebelhorn (zelfde weekend gedaan). Echt, Scanuppia is eens zo zwaar: tuurlijk zijn dit de extreme stukken, maar check de grootte van deze de normale fiets en stel het je voor...dan heb je een beetje een idee wat boven de 25 inhoud.

jero2
Forum-lid

jero2 15 mei 2006 17:57

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 15 Mei 2006

Moet je toch wel bijna gek zijn om zowat omhoog te gaan. Kom ik met de triple niet eens boven, terwijl ik toch tamelijk bergop kan.

Het is trouwens geen truck en geen truk.. Tsssss...ga slechts typen van dat klimmen. Ja, klopt bijna gek maar niet helemaal, de lol is het kan. De ondergrond is perfect: grip genoeg als je maar NIET aan je stuur trekt en flink voorover hangt dan val je dus achterover. En je moet je instellen op de pijn in je poten, want het is niet een obscuur weggetje maar een hele klim zo, dus meer dan 2 uur. Tuurlijk zijn er stukken minder erg...zo rond de 15 kan je op bijkomen met je triple  

sjezer
Forum-lid

sjezer 15 mei 2006 20:11

Waarom ligt er eigenlijk asfalt op zulke wegen, hier kan m.i. geen auto omhoog. Misschien nog wel erger: omlaag!!

jero2
Forum-lid

jero2 15 mei 2006 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 15 Mei 2006

Waarom ligt er eigenlijk asfalt op zulke wegen, hier kan m.i. geen auto omhoog. Misschien nog wel erger: omlaag!!

Ja, met een auto ga ik voor geen geld omhoog/naar beneden (wel een s gedaan als bijrijder, niet slim). Er rijden alleen af en toe 4x4's. Weg is er op  Scanuppia voor stel boerderijen (3 minidorpjes) boven en twee groeves. Op Nebelhorn is het ook aanvoerweg voor skipistes dus weg voor de pistenbullies: die rijden tot rond de 35-40. Nebelhorn zie je trouwens ook regelmatig lopers naar boven zwoegen: gaan iedere dag wel mensen omhoog lopend/fietsend (zeer bekende klim, steilste van Duitsland): leuke is de familie/vriendin kan met de gondel omhoog en je van ver zien aankomen, filmen etc:leuk.  Er is zelfs een tussenstation, wat wil je nog meer: dat geeft echt moraal. Tussenstation heeft ook restaurant etc. en een vlakke kilometer. Het is een bekend vrij bekend ski en wandelgebied boven (Oberstdorf). Een echte aanrader voor klimmers.
Voor de echte die hards: toch Scanuppia! Deze berg (Italie dus) daarentegen is heel onbekend en je ziet er geen hond (nog....) er is boven ook niets, er is niemand voor je...snif.....je bent helemaal alleen met je geluk (als je het gehaald hebt). De berg heeft totaal geen naam: doe je Alp D'Huez of Ventoux dan reageert iedereen met nou nou...van harte...knap hoor. Laat me u zeggen: Scanuppia is echt 10x zo zwaar: Bedoin-Ventoux top staand met 52x12 zo voelt het!
Gelukkig wel goed gsm ontvangst op Scanuppia  

jero2
Forum-lid

jero2 27 jun 2006 14:48

Speciaal ook voor Amclassic..
> Ik hoorde vandaag van nog een leuke klimmetje in Indonesie met stukken erin tot 30 en tot 4000 meter. Was niet verhard, maar wel gewoon een brede weg. De weg heette de HEAT-weg (bij een stel enorme mijnen) >
Geweldig: helemaal onder de indruk. http://www.fcx.com de eigenaar wil niet meewerken: contact met ze gehad. Dus dit wordt erg lastig: aangezien er goud boven ligt (...) zullen er ook wel een paar hekken en camera's staan..... Maar klinkt geweldig.
> In Hawai heb je ook nog een leuk klimmetje, de Mauna Kea. Ze hebben daarboven op een observatie station neer gelegd, op 4200 meter hoogt. Is een klim van 70 km, sommige stukken onverhard maar wel gewoon brede weg.>
Erg leuk, ga hier echt over nadenken (juni 2007?). Strand-top-strand kan hier dus perfect, tja Hawai wel eind weg....
Misschien zijn er nog andere briljante ideeën?

Plaats reactie