Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

klaar: Canyon F10 Ultimate, Dura Ace 10v

niklas2
Forum-lid

niklas2 06 jun 2006 12:11

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 06 Juni 2006

Waanzinnig mooi geworden Kuiper!

En zoek je nog wielen? Heb vernomen dat er binnenkort iemand gaat stunten met Circuits voor 300, misschien een goede optie?

Ik heb wel interesse in een setje Circuits (ik ben nu de weinig trotse bezitter van een setje uit de foute productierun Ksyrium Elite2 onder mijn Canyon F10). Hou me op de hoogte svp!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 06 jun 2006 14:27

Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 06 Juni 2006
Waanzinnig mooi geworden Kuiper! En zoek je nog wielen? Heb vernomen dat er binnenkort iemand gaat stunten met Circuits voor 300, misschien een goede optie?

Ik laat een setje Mavic Open Pro (28 spaaks voor en 32 spaaks achter) spaken lekkere stijve combinatie.

Hier eerste foto die ik gezien heb van gister waar ik op sta met me nieuwe fiets:

Ik heb in deze fiets een veel sneller gevoel, hij voelde harstikke stijf en snel aan heb meerdere gaten naar koplopers dicht gereden, op eind werdt het een massa-sprint alles zat op mekaar dus sprinten voor een betere positie was niet te doen.

luukleeftink
Forum-lid

luukleeftink 07 jun 2006 20:51

mooie fiets, en super wielen(kan ook niet anders)
maareh je profiel op jeugdwielrennen even updaten
m'n complimenten voor je superfiets en nu nog de resultaten!
greetz,
luuk

miegael
Forum-lid

miegael 07 jun 2006 21:38

Zeeeeer mooie fiets idd, gefeliciteerd.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 08 jun 2006 00:09

Quote: Origineel geplaatst door luukleeftink op 07 Juni 2006
maareh je profiel op jeugdwielrennen even updatenm'n complimenten voor je superfiets en nu nog de resultaten!greetz,luuk

Ja ik kom bijna nooit errop heb ooit eens een profiel daar aangemaakt door dat iemand erop aandrong ;)

auke
Forum-lid

auke 10 jun 2006 20:39

Hoi Kuiper
Ik las ergens dat je maat 60 hebt besteld voor je F10. Nu heb ik zelf net een F8 besteld, ook maat 60. Nu kon je op de site van Canyon ook je lichaamsmaten doorgeven; ik ben 1.90m met een binnenbeenlengte van 93cm. Ze adviseerden me om maat 64 te nemen. Dat vind ik toch wel een groot verschil met de fiets die ik nu heb. Aangezien ik echter veel met een opzetstuur fiets vind ik een kleinere maat ook wel prettig (mijn huidige maat fiets is ook 60), maar ik twijfel nog of ik niet beter een maat 62 bij canyon kan bestellen....
Met andere woorden wat is jouw binnenbeenlengte?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2006 12:19

Vergelijk gewoon de geometrie van je oude fiets met de tabel op de website van Canyon. Meet je balhoofdbuis en bovenbuis op, lengte van je stuurpen en de spacers die ertussen zitten is ook wel handig. Dat vergelijk je met de tabel op de website van Canyon en dan kan je mooi zelf afwegingen maken, pak ik een frame een maatje groter waardoor ik kortere stuurpen nodig heb maar geen spacers, met als nadeel dat je je stuur niet meer lager kan zetten. Enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

auke
Forum-lid

auke 11 jun 2006 16:27

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Juni 2006

Vergelijk gewoon de geometrie van je oude fiets met de tabel op de website van Canyon. Meet je balhoofdbuis en bovenbuis op, lengte van je stuurpen en de spacers die ertussen zitten is ook wel handig. Dat vergelijk je met de tabel op de website van Canyon en dan kan je mooi zelf afwegingen maken, pak ik een frame een maatje groter waardoor ik kortere stuurpen nodig heb maar geen spacers, met als nadeel dat je je stuur niet meer lager kan zetten. Enz.

Heb een maatje 60 besteld bij een binnenbeenlengte van 93cm. Ze adviseerden bij Canyon een maatje 64. Mijn huidige batavus is ook een maatje 60, maar heb daarbij altijd gedacht dat ie me iets te klein was. Vandaar ook dat ik een grote zadelpen (400mm) heb gekozen. De bovenbuislengte en de zitbuislengte zijn bij de Canyon en mijn huidige Batavus precies gelijk. Echter loopt de bovenbuis bij Canyon iets omhoog; de balhoofdbuis is dan ook drie centimeter langer dan die van de Batavus, dus zal mijn stuur bij de Canyon altijd hoger zitten dan nu bij de Batavus. Aangezien ik mijn tijdritjes met een ligstuur fiets wil ik natuurlijk zo laag mogelijk zitten en ik zou nu al bij mijn Batavus graag iets lager willen zitten.
Misschien dat een langere stuurpen bij de Canyon een oplossing is, maar het is in ieder geval de reden om in eerste instantie niet een grotere framemaat te kopen en het verschil op te vangen met een extra lange zadelpen. Ook als ik zie naar hoogte onderkant stuur ten opzichte van bovenkant voorwiel dan is de Canyon een stuk hoger dan ik nu gewend ben. Aan de andere kant zou ik natuurlijk ook nog voor een ander type ligstuur kunnen kiezen bijvoorbeeld met de steuntjes rechtstreeks op het stuur.... of met een stuurpen die draaibaar naar beneden te richten valt, of met die stuurpen omgekeerd.
Mijn belangrijkste vraag blijft echter of maat 60 een klein maatje is met een binnenbeenlengte van 93cm. Of is het wel gangbaar en is alles op maat te stellen met de langere zadelpen en evt. langere stuurpen.
Oja, net vandaag een tijdritje op de afsluitdijk gereden, 20km in 42,0km/h gemiddeld. En dat zonder mijn Eurus wieletjes, maar op een met slagen beslagen whr550 setje.......

auke
Forum-lid

auke 11 jun 2006 16:58

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 11 Juni 2006

ik vind een maat 60, 64 véél te groot voor een racefiets. Is helemaal niet mooi vind ik. Kijk maar naar profs, je vind bijna geen enkele prof die zo een super groot frame maat heeft. Buiten enkele uitzonderingen zoals Bert Roesems, ... Meestal zie je een klein frame met een zadelpen die hoog uitsteekt, dat vind ik veel mooier !

nu zijn de meeste profs ook kleine muggetjes en superlichtgewichtjes...... ben zelf 1.90 en 89kg
Maar bedoel je ook dat je maat 60 nog te groot vind (het estethische aspect even daargelaten), of is dat nog acceptabel en gangbaar.....
Of zou je gaan voor een maat 58 en de rest opvullen met langere zadelpennen en stuurpennen en enkele spacers?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2006 17:01

Vooral een te klein frame kopen omdat een grote niet mooi is.
Profs zijn toch vooral kleine mannetjes op een paar uitzonderingen na. Dus goed vergelijkingsmateriaal is het niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 12 jun 2006 22:06

Quote: Origineel geplaatst door Auke op 10 Juni 2006
Hoi KuiperIk las ergens dat je maat 60 hebt besteld voor je F10. Nu heb ik zelf net een F8 besteld, ook maat 60. Nu kon je op de site van Canyon ook je lichaamsmaten doorgeven; ik ben 1.90m met een binnenbeenlengte van 93cm. Ze adviseerden me om maat 64 te nemen. Dat vind ik toch wel een groot verschil met de fiets die ik nu heb. Aangezien ik echter veel met een opzetstuur fiets vind ik een kleinere maat ook wel prettig (mijn huidige maat fiets is ook 60), maar ik twijfel nog of ik niet beter een maat 62 bij canyon kan bestellen....Met andere woorden wat is jouw binnenbeenlengte?

mijn binnenbeen lengte is 93cm heb maat 60 me oude was 62

Plaats reactie