Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat nemen jullie?

pantani
Forum-lid

pantani 03 nov 2006 23:26

Quoten: Origineel geplaatst door Mjollnir op 03 November 2006

Als je mij ergens ziet fietsen weet je dat ik een doping zondaar ben...oke ik doe geen wedstrijden lol...Maar omdat ik een lichte vorm van astma heb gebruik ik beclomatisol (ofzoiets hehe) en soms ventolin als het koud en vochtig is. Nu is het wel zo dat ik ook wel zonder ventoline kan fietsen maar dan duurt het een tijdje voordat mijn longen gewend zijn aan de koude lucht. En zonder beclomatisol heb ik iets sneller een vervelende hoest....eh maar goed..ik kan vast wel een doktersbriefje krijgen :-)

Ben er zeker van dat je zonder deze producten minder zou rijden?!
il magnifico

rene1
Forum-lid

rene1 04 nov 2006 00:13

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 09 Oktober 2006

Wat ook wel goed helpt zijn div. geneesmiddelen van dr. A. Vogel, bijv. PoHo-olie (meer tegen griep dan verkoudheid). Heel effectief.

Of het effectief is weet je denk ik niet. Het feit dat je geen griep hebt gekregen wil nog niet zeggen dat dat komt door de door jou ingenomen medicijnen. Misschien was je zonder ook niet ziek geworden.
@Bike_addict; Paracetamol heeft een genezende bijwerking; koorts verlagen. Je kan over genezen spreken als de koorts gevaarlijk hoog wordt (Stolling van eiwitten.....42-43 graden dacht ik) dan kan paracetamol de koorts laten dalen zodat je't overleeft. Leuk om te weten toch?
Persoonlijk hou ik niet van het nuttigen van medicijnen, ondanks dat er vele, beroepsmatig, door mijn handen gaan. Maar om dan toch maar te kunnen sporten...nee dank je, dan maar iets minder presteren, of rustiger beginnen.
Het voorbeeld van  de Ventolin; als het koud is duurt het bij iedereen even voordat je slijmvliezen/longen daar aan gewend zijn. Ik zou me om die reden niet volstoppen met medicijnen. Er is misschien wel een verschil; er zijn natuurlijk wedstrijdrijders en ik ben slechts een funrider. Maar ik voel een overlapping met doping aankomen.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 04 nov 2006 13:30

Quote: Origineel geplaatst door panschpieng op 04 November 2006
Ik word nu verkouden, en neem er niets tegen. Ik fiets of hardloop ook niet. Het is niet bevorderlijk voor de keel, voorhoofd holte en slijmvliezen.
Is ook mijn idee, Panschpieng, gewoon niets nemen en vooral niet trainen. (Beterschap overigens.) Elders in het 'Verkouden en trainen'-topic schreef ik al eens het onderstaande...

Mijn verkoudheid gaat altijd als volgt. Op de 1e dag keelpijn en de 2e dag nergens last van. Vervolgens op de 3e en 4e dag niezen, waterige ogen en een waterige ‘loopneus’.

Voorheen ging ik dan altijd flink trainen. “Dan zweet je het er lekker uit”, zeiden ze altijd. Echter, op de 3e en 4e dag was ik dan altijd GI-GAN-TISCH verkouden. Niezen, neus snuiten, het hield niet op. Om die loopneus een beetje te stillen, ging ik maar in bed op m’n rug liggen. Gordijnen dicht, want het daglicht was me al te fel. Waardeloos voelde ik me.

Echter, bij beginnende keelpijn sport ik tegenwoordig helemaal niet meer. En dat hou ik dan een dag of 4 vol. Met als gevolg dat het allemaal reuze meevalt. Kan ook gewoon blijven werken. Top dus.

Mijn theorie is dat als je wél gaat sporten bij een verkoudheid, dat je lichaam naderhand met twee dingen bezig is. Zowel herstellen van die training als herstellen van je verkoudheid. Tja, en dat gaat minder makkelijk dan dat je gammele body alleen maar dat koutje moet stoppen.

Enne... vanaf dag 5 voel ik me altijd lompie-sterk en spring weer moeiteloos op m’n fiets. Als herboren.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 05 nov 2006 00:19

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 03 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 09 Oktober 2006

Wat ook wel goed helpt zijn div. geneesmiddelen van dr. A. Vogel, bijv. PoHo-olie (meer tegen griep dan verkoudheid). Heel effectief.

Of het effectief is weet je denk ik niet. Het feit dat je geen griep hebt gekregen wil nog niet zeggen dat dat komt door de door jou ingenomen medicijnen. Misschien was je zonder ook niet ziek geworden.

Nou, ik neem niets als ik niets onder de leden heb.
Het voorkomt ook niet griep, maar het helpt de klachten aanzienlijk verminderen (hoofdpijn, snotterigheid etc.). Bij mij althans. Gisteren ben ik wat verkouden geworden. T's heel typisch, gisteravond een uitje geschild, naast mijn bed gezet. Mij wat ingesmeerd met dampo-zalf, vandaag bijna geen last gehad van snotterigheid. Morgen nog wat uitzieken, maandag op de racefiets.... het zijn eenvoudige middeltjes, maar o zo effectief. Ik weet zeker dat de klachten bij mij aanzienlijker zijn en/of langer aanhouden dan dat ik zulke middeltjes wel neem.
Binnenkort een griepprik, daar zit ik echt niet op te wachten...
Typisch dat ik niet de enige op dit forum ben die verkouden is, de trein zat gisteren vol met snotterige mensen. Misschien met de weersomslag te maken?

rene1
Forum-lid

rene1 05 nov 2006 00:34

Misschien moet ik ook eens een zak uien proberen want ook ik ben snipverkouden.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 05 nov 2006 00:44

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 04 November 2006

Misschien moet ik ook eens een zak uien proberen want ook ik ben snipverkouden.

He he, nou 1 ui op een dag is wel genoeg hoor! Recept uit grootmoeders tijd....

sjezer
Forum-lid

sjezer 06 nov 2006 06:41

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 04 November 2006

Nou, ik neem niets als ik niets onder de leden heb.
Het voorkomt ook niet griep, maar het helpt de klachten aanzienlijk verminderen (hoofdpijn, snotterigheid etc.). Bij mij althans. Gisteren ben ik wat verkouden geworden. T's heel typisch, gisteravond een uitje geschild, naast mijn bed gezet. Mij wat ingesmeerd met dampo-zalf, vandaag bijna geen last gehad van snotterigheid. Morgen nog wat uitzieken, maandag op de racefiets.... het zijn eenvoudige middeltjes, maar o zo effectief. Ik weet zeker dat de klachten bij mij aanzienlijker zijn en/of langer aanhouden dan dat ik zulke middeltjes wel neem.
Binnenkort een griepprik, daar zit ik echt niet op te wachten...
Typisch dat ik niet de enige op dit forum ben die verkouden is, de trein zat gisteren vol met snotterige mensen. Misschien met de weersomslag te maken?

@ Jan W.F.: dit is een tegenstrijdigheid. Je zegt letterlijk:"Als ik iets pak, wordt ik ziek". Weet je het zeker? Als je vitamines of echinea neemt, kan het zijn dat je er geen baat bij hebt. Maar je wordt er toch ook niet ziek van.
Ik heb nog een tip voor mensen met verkoudheid. Smeer wat Vicks vaporub tussen je grote tenen en 2e teen in en doe sokken aan voor je naar bed gaat. Dit houdt je luchtwegen open. Kreeg de tip ooit van een natuurgenezer en er werd volop mee gelachen (nu ook wel, denk ik). Totdat ik zo verkouden was, dat ik het probeerde. Toen was ik er blij mee, want mij hielp het. Overigens heb ik met Vicks betere ervaringen dan met dampo...

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 06 nov 2006 22:03

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 06 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 04 November 2006

Ik weet zeker dat de klachten bij mij aanzienlijker zijn en/of langer aanhouden dan dat ik zulke middeltjes wel neem.

@ Jan W.F.: dit is een tegenstrijdigheid. Je zegt letterlijk:"Als ik iets pak, wordt ik ziek". Weet je het zeker? Als je vitamines of echinea neemt, kan het zijn dat je er geen baat bij hebt. Maar je wordt er toch ook niet ziek van.

Dit is geen tegenstrijdigheid, er staat "dan" tussen; een tegenstelling dus. Misschien is het zo begrijpelijker (zonder tegenstelling): Als ik zulke middeltjes niet neem, weet ik zeker dat de klachten bij mij aanzienlijker zijn en/of langer aanhouden. Dus die middeltjes hebben bij mij zeker nut.
Gaat het hier op dit forum allemaal zo moeizaam...
Van mijn verkoudheid ben ik inmiddels af. Vandaag heb ik 40 kilometer gefietst, en dat heeft mij goed gedaan. Ben weer als vanouds.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 06 nov 2006 22:19

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 06 November 2006

Om terug ontopic te komen, ik neem nu over de winter maanden, buiten de multivitaminen het hele jaar door, creatine monohydraat erbij voor kracht opbouw in deze maanden. Heb er eerder al ervaring ermee, en heb wat minder snel verzuring en vermoeidheid. Eens zien wat ik ermee bereik met een gevarieerde koolhydraatrijke voeding ( soort bulk ) Een halve tot een kilo spiermassa proberen aan te trainen op 4 maanden.

Multivitaminen, goed. Overigens doe ik dat alleen in de winter. Levertraan wil ik ook nog wel eens nemen, voor een betere weerstand (beter afweersysteem/ gezondheid).
Maar waarom creatine nemen, Panschpieng? Dat is niet lang geleden op dit topic ter sprake geweest. Heb je voorgaande berichten hier gelezen, bijv. die van mij van 25 september, 17:08 ?

Plaats reactie