Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marmotte 2008

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 14 feb 2008 11:11

M'n startnummer is 558. Moet dus helaas vroeg opstaan...
Vwb training lig ik op (mijn eigen) schema; circa 700km dit jaar (waarvan meer dan de helft binnen). Einde van de maand krijg ik mijn nieuwe fiets (De Rosa), dus zal de focus als vanzelf op buiten komen te liggen (als weer wil meewerken). Als zovelen, zegt aantal km's in mijn ogen niet al te veel. Het gaat om de kwaliteit van de training denk ik (Greg Lemond had hier enkele aardige opmerkingen over in interview in januari nummer van Procycling).

ultimate
Forum-lid

ultimate 14 feb 2008 16:04

Mag je je doktersverklaring eigenlijk ook ter plaatsen inleveren of moet dit nog binnen een bepaalde termijn na inschrijving?

fcbike
Forum-lid

fcbike 14 feb 2008 16:42

De doktorsverklaring kan je volgens mij ook ter plaatse inleveren. Maar het is handiger om de verklaring (Engelstalig/Franstalig) in te scannen en per email te verzenden aan de organisatie met het verzoek deze toe te voegen aan je persoonlijke (internet)dossier. Mijn ervaring is dat na ongeveer 1-2 weken e.e.a. verwerkt is . Via internet/pers.registratie/ is dan te lezen dat de inschrijving compleet is, vervolgens kan je daar weer een print van maken. Wel zo handig die zekerheid.
Overigens is het verstandig om/moet je de verklaring ook op 5 juli gewoon bij je hebben, voor het geval dat....
FCBike

mackworkheimer
Forum-lid

mackworkheimer 15 feb 2008 11:13

moet je een volledige medische keuring ondergaan om een verklaring van de dokter te krijgen? ik heb btw startnummer 2840, betekend dit vroeg opstaan om vooraan in het derde vak te staan?

pinarello
Forum-lid

pinarello 15 feb 2008 11:16

mackworkheimer schreef:moet je een volledige medische keuring ondergaan om een verklaring van de dokter te krijgen? ik heb btw startnummer 2840, betekend dit vroeg opstaan om vooraan in het derde vak te staan?

Die vraag kan alleen je dokter betantwoorden. Je kunt ook een SMA keuring doen, wordt vaak vergoed.

Als je vooraan in je vak wilt staan moet je op tijd zijn dus ja. De vraag is wel wat voor voordeel je hiermee denkt te behalen.

fcbike
Forum-lid

fcbike 15 feb 2008 11:57

Een doktersverklaring (incl stempel en handtekening) is voldoende, even hartslag beluisteren/bloeddruk en klaar. Een medische keuring is veel uitgebreider maar niet noodzakelijk.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

CERTIFICAT MÉDICAL

Nom :
Prénom :
Sexe (M/F) :
Date de naissance :
Adresse :
Code Postal :
Tel :
e-mail :

Merci de nous renvoyer ce certificat daté et signé par votre médecin :
Je soussigné(e) Docteur :
certifie que Mr., Mme, Melle :
ne présente, à ce jour, aucune contre-indication médicale à la pratique du cyclisme en compétition et des cyclosportives.

Fait à ,

le cachet et signature sont obligatoires.
FCBike

pinarello
Forum-lid

pinarello 15 feb 2008 16:39

FCBike schreef:Een doktersverklaring (incl stempel en handtekening) is voldoende, even hartslag beluisteren/bloeddruk en klaar. Een medische keuring is veel uitgebreider maar niet noodzakelijk.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

CERTIFICAT MÉDICAL

Nom :
Prénom :
Sexe (M/F) :
Date de naissance :
Adresse :
Code Postal :
Tel :
e-mail :

Merci de nous renvoyer ce certificat daté et signé par votre médecin :
Je soussigné(e) Docteur :
certifie que Mr., Mme, Melle :
ne présente, à ce jour, aucune contre-indication médicale à la pratique du cyclisme en compétition et des cyclosportives.

Fait à ,

le cachet et signature sont obligatoires.

Klopt maar niet elke dokter geeft zo'n verklaring:rolleye:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 feb 2008 16:41

Doktersverklaring kun je gewoon zelf ondertekenen, wordt totaal NIETS mee gedaan. Absoluut een wassen neus, puur bedoeld voor de organisatie om zichzelf in te dekken. Je bent in alle gevallen (hoe uitgebreid je keuring ook was) voor 100% zelf verantwoordelijk.

pinarello
Forum-lid

pinarello 15 feb 2008 18:00

havana schreef:Doktersverklaring kun je gewoon zelf ondertekenen, wordt totaal NIETS mee gedaan. Absoluut een wassen neus, puur bedoeld voor de organisatie om zichzelf in te dekken. Je bent in alle gevallen (hoe uitgebreid je keuring ook was) voor 100% zelf verantwoordelijk.

Dat klopt idd maar een keuring kan wel nuttig zijn.

composite
Forum-lid

composite 16 feb 2008 12:21

Een keuring kan wel nuttig zijn maar uitsluitend even voor de Marmotte is een keuring zinloos. Zinloos in de zin van: kijken of ik echt wel gezond ben/of er niet stiekem iets met me aan de hand is...
Als dat de reden voor de medische test is kun je er van uit gaan dat er niets met je aan de hand is want anders (als je tenminste een beetje fatsoenlijk/zwaar genoeg traint voor een tocht als de Marmotte) had je in de trainingen wel een keer dood van je fiets geflikkerd....

Aan het begin van het seizoen een keuring/test om je nivo te bepalen en je training op af te stemmen is veel zinvoller en tegelijkertijd bruikbaar voor dergelijke eisen die door een organisatie als Sportcommunications aan het deelnemen van hun evenementen gesteld worden.
Gang is alles!!

petervanmoorsel
Forum-lid

petervanmoorsel 16 feb 2008 21:31

Het is zo wie zo raadzaam een sportkeuring te laten doen het is toch de bedoeling dat je zo'n tocht in goede gezondheid afwerkt en als je veel van je lichaam vergt moet je dat eigenlijk ook regelmatig na laten kijken.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2008 23:48

Ja, maar alleen de meest uitgebreide keuring zijn van nut op te herhalen, omdat er dan ook een ECG tijdens de inspanningstest gemaakt wordt. De goedkoopste keuringen zijn gewoon geld klopperij, ze trekken een beetje aan je om je gewrichten te controleren en wat andere basale dingen (oogtestje enzo).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie