Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lichte wielen

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 apr 2010 01:40

Hoi,
csteenbe schreef:
soloistcarbon schreef:ziet er goed uit, ik heb met mn 404's dezelfde ervaringen, alleen wik ik nog lichter voor de alpen... welke remblokjes gebruik je csteenbe?

Rij met Campa blokken voor bora/hyperon, vergeleken met mijn LW's remmen deze Zipp's in combi met deze Campa blokken veel beter.

Beter dan de kurkblokjes van Zipp?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 24 apr 2010 09:52

@fdegrove, heb nooit met Zipp blokken gereden.

De Campa blokken doen goed hun werk in droog weer weet niet hoe dit in regen weer zal zijn. Voor mij maakt dat ook niets uit want in regen weer rijdt ik niet met carbon wielen.
YFood !!!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 apr 2010 10:35

Hoi,

Quote:
Naar mijn idee zijn de krachten op een racer anders dan de MTB, ten nadele van bv ALU nippels en ceramische lagers

Hoe kom je daar nu bij?

Alu nippels of ceramische lagers hebben niks met race of MTB te maken en al evenmin met het gewicht van de rijder.

Nou hallo zeg :-) gewicht is echt wel een punt, less ff de sites van de beter wielbouwers. Bikeboosting.nl en bv Hillset.be Die gaan boven de 80kg echt niet met alu nippels spaken, tenzij je het zelf per se wilt.

Daarnaast de krachten een MTB band staat max op 3.5 bar dan heeft ie nog redelijk wat demping, alu en ceramische lagers kunnen daar prima tegen.

Waar kan ceramiek niet zo goed tegen, stoten, op een racefiets heb je meer stoot kracht door de hoge bandedruk en weinig vering. Zelfde geld voor alu, ga ik met mijn mtb door een kuil vangt de band en de vering het ea op, op de racefiets niet dus komt er meer piekbelasting op het wiel.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 25 apr 2010 04:10

Hoi,

Bullshit, Raton Laveur, bullshit.

Als je kundig een wiel bouwt voor een zwaardere rijder maakt het geen moer uit of je al dan niet alu nipples gebruikt of niet.
Wat wel is is dat de heren wielbouwers over het algemeen niet zo gebrand zijn om alu nipples te gebruiken en daar kan ik me wel in vinden.

Ceramische lagers, tja, als je rommel gebruikt dan splijten die dingen als doperwtjes.
De goede krijg je met geen hamer stuk. Heeft dus niks met het gewicht van de rijder te maken maar wel met de kwaliteit van de ceramiek.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 13 mei 2010 23:00

Zoals beloofd een review van de AX Lightness wielen:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=40828

Plaats reactie