Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gewicht Dogma

pinarello
Forum-lid

pinarello 02 feb 2010 10:44

Morpheus schreef:
Daniel1975 schreef:Aanvullende vraag: wie gaat de garantie dan regelen met Pina (of elke andere fiets die via dit soort constructie is gekocht)? De garantie van Pina in NL loopt via Cardsports. Die zal geen moeite doen voor een fiets die uit Italie komt. Ze hebben er niks aan kunnen verdienen en ze zullen er ook nooit iets aan verdienen. Er is dus geen enkele motivatie voor hun om hun best te doen.
Als ik nl. een fiets in Italie koop, er blijkt iets mist te zijn en Cardsports lost het probleem op is er voor mij geen enkele reden om een dure NL-fiets te kopen. Problemen worden toch opgelost.

OK, goede vraag. Maar die vlieger gaat dan ook op voor een toko als Vos, die volgens mij ook hun frames niet via Card sports betrekken.
Misschien zijn er andere forum leden die hier meer kijk op hebben?

Volgens mij moet je voor garantie bij de verkoper zijn. Als ik problemen mocht krijgen gaat mijn frame gewoon naar Flarer, hetzij met de post of als ik de buurt ben breng ik em zelf. Gezien het prijsverschil met hier zou ik het frame wel een keer 25 kunnen sturen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2010 10:47

pinarello schreef:

Volgens mij moet je voor garantie bij de verkoper zijn. Als ik problemen mocht krijgen gaat mijn frame gewoon naar Flarer, hetzij met de post of als ik de buurt ben breng ik em zelf. Gezien het prijsverschil met hier zou ik het frame wel een keer 25 kunnen sturen.

Dan moet je wel rekenen met de goedkopere aanbieders in NL van NL-import Pina's. Dan lukt het je echt niet om hem 25x te versturen. Retourtje kost 150,- schat ik?
Dan kan een Dogma anderhalf keer terug. En voor dat prijsverschil ga ik niet moeilijk doen.
Als je naar de adviesverkoopprijzen kijkt die de meeste dealers hanteren heb je uiteraard wel gelijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pinarello
Forum-lid

pinarello 02 feb 2010 10:49

Daniel1975 schreef:
pinarello schreef:

Dan moet je wel rekenen met de goedkopere aanbieders in NL van NL-import Pina's. Dan lukt het je echt niet om hem 25x te versturen. Retourtje kost 150,- schat ik?
Dan kan een Dogma anderhalf keer terug. En voor dat prijsverschil ga ik niet moeilijk doen.
Als je naar de adviesverkoopprijzen kijkt die de meeste dealers hanteren heb je uiteraard wel gelijk.

Nou ik reken ietsje minder; met 50 euri kom je heel eind. En ik koop een Pina alleen bij een dealer en niet bij de Vossen en co.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2010 10:51

Pssst.......

Bij de Vossen etc blijf ik ook weg, dat weet je.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

gupe
Forum-lid

gupe 02 feb 2010 11:05

Toch een heel discussie hier betreft Flarer.
Ik heb zopas een email gestuurd naar Flarer en Pinarello hoe het zit met garantie in Belgie als je frame in Italie koopt.
Ik zou wel mijn fiets volledig laten opbouwen door mijn FM. Hij maakt daar geen probleem over als ik dan alle andere componenten bij hem koop , enkel het frame bij Flarer.

huubcs
Forum-lid

huubcs 02 feb 2010 12:12

Toen ik mijn fiets kocht heb ik deze netjes via de website van Pinarello aangemeld op de warranty-registration voor wat ik aanneem "fabrieksgarantie".
Mocht er wat aan de hand zijn dan is het toch aan de fabriek hoe ze dit afhandelen? Of ze daar hun importeurs voor benaderen, de dealers of het zelf in de hand houden ? Waar ik de fiets naar toe moet sturen maakt dan ook niet uit.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 feb 2010 13:30

Een koper gaat een overeenkomst aan met de verkoper (in dit geval Flarer). Bij een probleem is dat dus het enige aanspreekpunt (en niet Pinarello en ook niet je lokale dealer die alle frames die niet door Card zijn verkocht dan naar italië zou moeten sturen). Je kunt dus wel verwachten dat een door Flarer geleverd frame ook hier garantie heeft maar in de praktijk zou dat dus weleens tegen kunnen vallen.....
Dit gaat overigens niet op voor merken met een grensoverschrijdende garantie (een canon camera kun je gewoon wereldwijd voor reparatie aanbieden) .

En voor Adroit: markten wijzigen zich snel. Ik beheer ca. 1000 voertuigen en inmiddels is het zo dat ontelbare dealers simpelweg niet meer geinteresseerd zijn in het leveren van leaseautos (gebeurd steeds meer standaard bij één door de importeur aangewezen afleverpunt). Aanvullend zijn garages niet echt wild meer op leaseonderhoud en mag je bovendien ook nog betalen voor een huurauto.

huubcs
Forum-lid

huubcs 02 feb 2010 15:40

INLEIDING: nuttige levenscyclus van de producten en beoogd gebruik
Alle onderdelen waaruit een fiets bestaat (frame, wielen, trappers, stuur, versnelling, banden, enzovoorts) hebben een nuttige levenscyclus die van vele factoren afhankelijk is, zoals bijvoorbeeld: de technologie en de
gebruikte materialen, het gewicht en de kracht van de fietser, de zorg en het onderhoud, hoe vaak, hoe en waar de fiets gebruikt wordt, het gebruik van agressieve reinigingsproducten, externe factoren zoals stoten, verplettering of vallen. De componenten zijn aan normaal verbruik onderhevig, aan oppervlakteslijtage maar ook aan een vorm van slijtage die “materiaalmoeheid” genoemd wordt en die uit een geleidelijke scheiding van de moleculaire structuur bestaat. Dit doet zich aanvankelijk voor als een bijna onzichtbare microfractuur die in de loop der tijd echter groter wordt en de component zodanig verzwakt dat deze onverwacht kapot gaat wanneer de fractuur groot genoeg is. Deze “moeheid” is aanvankelijk weinig zichtbaar en daarom des te verraderlijker. Om het risico van ongelukken te verkleinen, dient men de slijtage onder controle te houden en ieder teken van moeheid te herkennen voordat dit ertoe leidt dat de component van het ene op het andere moment stuk kan gaan. Voor een hogere mate van veiligheid is het van essentieel belang dat je alle componenten van de fiets regelmatig door een gekwalificeerde mechanicus laat nakijken met het doel om slijtage, barsten, microfracturen, corrosie, vervormingen, deuken, lakschade en wat al niet meer te ontdekken dat op problemen wijst, voordat deze het stukgaan van het product kunnen veroorzaken. Wij adviseren het gebruik van detectors van microfracturen, zoals penetrerende vloeistoffen, omdat bepaalde tekens met het blote oog moeilijk waarneembaar zijn. Leder product dat versleten is, dat zijn intacte structurele staat verloren heeft of dat schade vertoont dan wel tekenen die op vermoeidheid duiden, moet onmiddellijk vervangen worden om de mogelijkheid van ongelukken met ernstig letsel te reduceren.
BEOOGD GEBRUIK. Dit product is uitsluitend ontworpen voor gebruik op fietspaden of wegen met een glad wegdek. Het gebruik van de fiets impliceert hoe dan ook risico’s. Factoren zoals bijvoorbeeld gering onderhoud,
het uitblijven van regelmatige inspecties, weinig zicht, donkerte of regen kunnen deze risico’ enorm vergroten.
Een correct onderhoud, frequente inspecties, het gebruik van een helm, kleding met een hoge zichtbaarheid, verlichting, achteruitkijkspiegeltjes, akoestische waarschuwingssignalen en voorzichtig rijden dragen bij aan het verlagen van de risico’s die echter niet geheel weggenomen kunnen worden.
BEPERKTE GARANTIE: DRIE JAAR / TWEE JAAR
Cicli Pinarello garandeert haar frames indien deze bij de geautoriseerde Pinarello wederverkopers gekocht zijn en geen productie- of materiaaldefecten bezitten, gedurende:
- Drie jaar vanaf de datum van aankoop in de kleinhandel, indien het frame binnen tien dagen na aankoop op de website http://www.pinarello.com geregistreerd wordt.
- Twee jaar indien het frame niet binnen tien dagen na aankoop geregistreerd wordt.
Cicli Pinarello garandeert haar componenten (Pinarello, Most) die geen productie- of materiaaldefecten hebben gedurende twee kaar na de datum van aankoop indien de componenten bij geautoriseerde Pinarello wederverkopers gekocht zijn. Het frame of de componenten die door Cicli Pinarello binnen de termijnen van deze garantie als defect erkend worden, zullen op grond van de beoordeling door Cicli Pinarello gratis gerepareerd of vervangen worden. Indien het originele product niet beschikbaar is, zal vervanging plaatsvinden door een gelijkaardig product van equivalente waarde. Producten van andere bedrijven die op Pinarello fietsen gemonteerd worden, worden gedekt door de garanties van de respectievelijke fabrikanten. Wij verzoeken je om je tot hen te wenden. Deze garantie dekt geen:
1) Producten zonder fiscaal koopdocument (kassabon of factuur);
2) Producten die niet bij een geautoriseerde Pinarello wederverkoper gekocht zijn;
3) Producten waarvan de identificatiecodes verwijderd, gewijzigd, gewist of onleesbaar gemaakt zijn;
4) Gewone slijtage (met inbegrip van moeheid);
5) Schade veroorzaakt door misbruik of oneigenlijk gebruik, door onjuiste montage (onjuiste aanhaalmomenten
bijvoorbeeld), door verkeerd of onjuist onderhoud, door ongelukken, door stoten, door corrosie, door het gebruik van agressieve reinigingsmiddelen, door het gebruik met niet compatibele producten, door onjuist uitgevoerde reparaties, en in het algemeen door alles wat geen materiaal- of fabrieksdefect vormt;
6) Producten die het natuurlijke einde van de nuttige levenscyclus bereikt hebben;
7) Effecten van de blootstelling aan UV-stralen (ontkleuring, vergeling);
8) Effecten van een zouthoudend milieu;
9) Opnieuw gelakte producten (ook gedeeltelijk);
10) Commercieel gebruikte producten;
11) Producten die ongeacht welke wijziging ondergaan hebben;
12) Transportschade (het vrachtbedrijf is verantwoordelijk);
13) Esthetische defecten die op het moment van aankoop van het product gemakkelijk waarneembaar waren;
14) Arbeidskracht die voor de vervanging nodig was.
Deze garantie geldt alleen voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar. Deze garantie is uitdrukkelijk beperkt tot de reparatie of de vervanging van een defect product, hetgeen het enige doel van de garantie is. Deze polis laat alle andere wettige rechten ongewijzigd, dus rechten die je zou kunnen hebben op grond van de nationale wetten van het land waar je het product gekocht hebt. Indien een clausule van deze garantie volgens genoemde nationale wetten nietig zou zijn, dan behoudt het overige deel van de garantie hoe dan ook zijn geldigheid. Cicli Pinarello is niet verantwoordelijk voor gevolg- of ongevallenschade. Enkele landen staan de beperking van gevolg- of ongevallenschade niet toe zodat deze clausule dan misschien niet van toepassing zou kunnen zijn. Dit is de enige conventionele garantie die van kracht is voor het product dat je gekocht hebt.
Bovendien worden aanvullende clausules, verlengingen of impliciete garanties specifiek buitengesloten.
Wanneer een product onder garantie gratis gerepareerd of vervangen wordt, zal het gerepareerde of vervangen product door de eventuele resterende garantieduur gedekt blijven. De garantieperiode wordt niet vernieuwd of
verlengd. Wanneer een product bovendien onder garantie vervangen wordt, wordt het product dat vervangen is eigendom van Cicli Pinarello. Iedere twist inzake de garantie, de aankoop en het gebruik van Pinarello producten
zal door de Italiaanse wet geregeld worden. De competente rechtbank zal de rechtbank van Treviso, Italië zijn.
KLACHTPROCEDURE:
Om in het kader van de garantie een klacht in te dienen, moet het product teruggebracht worden naar dezelfde geautoriseerde Pinarello wederverkoper bij wie het gekocht is. Houd rekening met het feit dat indien het product in een ander land gekocht is, het naar de geautoriseerde wederverkoper van dat land teruggebracht moet worden. Wij adviseren om het product bij een geautoriseerde Pinarello wederverkoper aan te schaffen die zich zo dicht mogelijk bij je woonplaats bevindt. Dit is zowel nuttig met het oog op een grotere veiligheid in verband met de montage en de controle die aan de levering voorafgaat, als om zekerder te zijn van de originaliteit van het product en van een betere naverkoop service. Het product moet schoon teruggebracht worden (indien het vuil teruggebracht wordt, wordt het 10 dagen bewaard waarna het gesloopt wordt) en vergezeld gaan van:
a) Naam, adres, telefoonnummers en e-mail (zoals deze op het moment van registratie van de fiets op onze internet site verstrekt zijn, indien de registratie uitgevoerd is);
b) Fiscaal document dat de plaats en de datum van aankoop bewijst;
c) Gedetailleerde beschrijving van net probleem (wij adviseren plakband te gebruiken om ons te helpen de
exacte positie te vinden);
d) Beschrijving van de componenten die gebruikt zijn samen met het product dat het voorwerp van de klacht vormt;
e) Specifiek verzoek, indien men wilt dat de eventueel verstrekte persoonsgegevens na de verwerking van de
klacht niet voor toekomstige raadpleging gebruikt worden;
f) Verklaring waarin vermeld wordt hoe men wil dat het product behandeld wordt indien het buiten de garantie valt. Zonder een dergelijke specifieke verklaring zal het product 10 dagen bewaard worden en vervolgens worden gesloopt.
CRASH REPLACEMENT PROGRAMMA
Als je het frame bij een geautoriseerde Pinarello wederverkoper koopt en dit binnen 10 dagen na aankoop op de web site http://www.pinarello.com registreert, door alle verplichte velden correct in te vullen, wordt je automatisch opgenomen in het "crash replacement" programma. Dit programma biedt de mogelijkheid om
bij dezelfde geautoriseerde wederverkoper waar de originele aankoop gedaan is, een frame tegen een kortingsprijs te kopen indien het originele frame tijdens de garantieperiode op onherstelbare wijze beschadigd werd tijdens een val of een ongeluk. Een deel van de korting wordt aangeboden door Pinarello en een deel door de geautoriseerde wederverkoper. Wendt je tot je eigen geautoriseerde Pinarello wederverkoper. De waarde van het vervangende frame kan lager of gelijk zijn aan die van het beschadigde frame.
PROCEDURE
Je moet de beschadiging van het frame (met opgave van het serienummer) zonder vertraging aan Pinarello meedelen via de web site of via e-mail en vermelden dat je het beschadigde frame wenst te vervangen door een nieuwe met kortingsprijs. Wend je vervolgens tot de originele wederverkoper om het
vervangende frame te bestellen en overhandig hem:
1) origineel aankoopbewijs en gegevens om contact met je op te nemen, zoals deze tijdens de registratie van het frame op de web site geregistreerd zijn;
2) foto’s in .jpg formaat van de gehele fiets na het ongeluk en van het beschadigde onderdeel;
3) kopie van de eventuele aangifte van het ongeval bij de autoriteiten;
4) het beschadigde frame, dat eigendom van Pinarello wordt, in ruil voor de korting op het nieuwe frame.
RECHT OP WIJZIGING
Pinarello behoudt zich het recht voor om deze polis op ieder gewenst moment en zonder voorgaande kennisgeving te wissen of te wijzigen.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 feb 2010 16:55

Om in het kader van de garantie een klacht in te dienen, moet het product teruggebracht worden naar dezelfde geautoriseerde Pinarello wederverkoper bij wie het gekocht is. Houd rekening met het feit dat indien het product in een ander land gekocht is, het naar de geautoriseerde wederverkoper van dat land teruggebracht
Da's in ieder geval helder (had het ooit al eens gelezen).
En voor de liefhebbber van poetsen, bij Pinarello kun je goed terecht. Heeft je fiets een klacht en wordt hij ongepoetst ingeleverd dan wordt hij binnen tien dagen gesloopt.... :-)

speric
Forum-lid HC

speric 02 feb 2010 21:18

En wat zou er gebeuren als de beste zaak gestopt is ?
Uiteindelijk moet Pinarello iets doen voor haar klanten lijkt me..

Maar het gaat er hierom of het de moeite loont om in italië een frame te halen.
En als Vos niet een officiële dealer is, heb je geen garantie. Dus ben je afhankelijk van de bereidheid van Vos. Als hij via zijn kanaal de garantie geregeld krijgt zal het wel loslopen...

money talks...

Plaats reactie