Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sven Kramer in de Tour?

tismigget
Forum-lid

tismigget 26 feb 2010 01:33

Zet 'm op een tijdritfiets en WE hebben in London goud...

fizik
Forum-lid

fizik 26 feb 2010 15:35

Dat gaat hem in twee jaar echt niet lukken. Ik moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor de manier waarop hij heeft gereageerd na het debacle van de 10 kilometer.

auke
Forum-lid

auke 27 feb 2010 15:30

tismigget schreef:Zet 'm op een tijdritfiets en WE hebben in London goud...

Eén Sven Kramer maakt nog geen tweede Gert Jacobs, Ingrid Haringa, Herbert Dijkstra, Eric Heiden, Clara Hughes, Dries van Wijhe, Jan Bos of Christa Rothenburger.

Schaatsen is bewegingstechnisch gezien een veel complexere sport dan wielrennen, waardoor hij gewoon veel meer talent heeft voor het schaatsen dan voor het wielrennen. Sven kan zeker een poepje fietsen en mocht ie zich toeleggen op het tijdrijden dan zou ie ver kunnen komen, maar een 1-2-3tje zoals bij het schaatsen is dat natuurlijk niet voor hem.

Heb hem twee jaar geleden nog eens op de man af gevraagd of ie professioneel wilde wielrennen, maar het antwoord was toen een duidelijk nee. Maar het zou me niets verbazen als ie de gok juist wel gaat wagen. Het is maar net wat ie belangrijker vindt: de uitdaging of het geld.

Als ik hem was zou ik dat London-verhaal gewoon eens proberen te combineren. Zomers alleen nog maar wielrennen en tijdrijden en swinters een beetje bijbeunen met het schaatsen.

_cas_
Forum-lid

_cas_ 01 mar 2010 00:04

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 01 mar 2010 09:52

Kramer: 'na de spelen zal dat snel actueel worden'

Hm, ben zeer benieuwd!

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 02 mar 2010 11:01

Zitten we er hier met z'n allen over te discussieren, krijg je zo'n krantenartikel....
Het Parool: "Ik heb nieuwe prikkels nodig. Wat voor prikkels? Bedenk dat zelf maar, zo gek als je het kunt invullen."

Of hij gaat bij de vrouwen rijden, of hij gaat even lekker twee jaartjes wielrennen om daarna in Rusland weer top te zijn bij het schaatsen.
Overigens vond ik het opvallend dat hij in dat artikel zegt dat hij bijna alle grappen over zijn foute wissel grappig vond...

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 02 mar 2010 22:43

Ik denk dat hij inmiddels mijn mailtje gelezen heeft over de "Tijdstrijderscup". Dat zou z'n nieuwe prikkel wel eens kunnen zijn; zorgen dat ie klaar is voor 11 april.
En over de route hoeft ie niet in te zitten. Fout rijden is onmogelijk, zelfs met een overgeconcentreerde coach langs de kant van de weg (met bordje waarop staat:Voorsprong op Robbebopper 2,9 sec).

teutoon
Forum-lid

teutoon 03 mar 2010 13:15

Chasse Patate schreef:Wel leuk allemaal, maar het is hetzelfde als een aap leren fietsen...
Schaatsen is een totaal andere sport, die wedstrijden bij die gasten duren hoogstens 15 min. en dat is dan op de langste afstand (10k). Dat is iets anders dan 6 uur op de fiets...

Als je dan toch mag kiezen zou ik het leuker vinden als Michael Schumacher of Roger Federer, Tiger Woods of The Undertaker mee gaan doen in het peleton...

Met alle respect maar voor Golf of zelfs tennis heb je geen fantastische conditie nodig. Wel goed natuurlijk op dat nivea tennis. Maar iemand met een geweldige conditie die een ander niet kan laten lopen wint sowieso nooit.

em
Forum-lid

em 03 mar 2010 13:21

Chasse Patate schreef:Wel leuk allemaal, maar het is hetzelfde als een aap leren fietsen...
Schaatsen is een totaal andere sport, die wedstrijden bij die gasten duren hoogstens 15 min. en dat is dan op de langste afstand (10k). Dat is iets anders dan 6 uur op de fiets...

Als je dan toch mag kiezen zou ik het leuker vinden als Michael Schumacher of Roger Federer, Tiger Woods of The Undertaker mee gaan doen in het peleton...

Tiger Woods zal denk ik alleen maar zijn best doen als er een lekkere rondemiss is die de winnaar komt feliciteren. En met de Undertaker zullen de klapstoelen door het peleton vliegen... Ja, lijkt me wel lachen. Wie nodigt ze uit voor de eerstvolgende forumrit? ;)

Plaats reactie