Alles over vakanties op én met de fiets

Toertocht Le Grand Depart (Tour de France Rotterdam) -1 juli

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 04 jul 2010 14:48

ik krijg het er ook niet uit !! in opgedroogde versie is het grijs en hard !!

vreemd spul


was wel heel erg vet op met 70 door die tunnel heen te knallen
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 04 jul 2010 20:43

Ik heb het er uiteindelijk uitgekregen met een..........................schaar!:

Nee zonder dollen. Mijn vrouw heeft het er uit gekregen met ossengalzeep. Te koop bij oa Kruidvat. Shirt in lauw water zetten even laten weken. Vlekjes insmeren met deze zeep, met een zacht borsteltje er over heen boenen (niet te hard wrijven) en dan uitwassen. Succes!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 04 jul 2010 21:05

Ik weet niet waar jullie mee wassen of wat voor machine jullie hebben.....
Maar mijn spierwitte tenue is gewoon weer net zo wit geworden als voorheen, op 30 graden.

FacebookS3RSSite

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 04 jul 2010 21:53

hier is het ook prima eruit gegaan
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

pongy
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010 20:24

pongy 04 jul 2010 22:21

@janjmagic: bedankt voor de tip. ga het morgen kopen.

de tunnel was idd erg vet. maar hij was wel een beetje donker met een zonnebril op! ik denk dat ik binnenkort naar de tunnel ga om te trainen want het laatste stukje was best pittig!!

norb
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2010 22:53

norb 04 jul 2010 22:57

Bij de post op 63 km ging een kleine groep renners van het eerste grote peleton direct door. Ineens was daar toen de voltallige AG2R-ploeg! Zij hebben ons toen tot 8 km voor de finish op sleeptouw genomen. Dat was geweldig! Ze mengde zich ook gewoon tussen ons. Helaas stopten ze vlak voor de foto-shoot van Sportplaat en zijn er geen foto's van. Heeft iemand foto's van onderweg van het fietsen met de AG2R-ploeg tussen 63km en 105km? Ik heb wel wat fotografen langs de kant zien staan.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 04 jul 2010 23:25

Ik heb deze tocht met veel plezier gereden met een aantal maten. De tocht (120 km) was mooi uitgezet, maar het fietsen in Rotterdam was niet leuk. Het was gewoon een optocht. En er stonden door de tocht gigantische files. Ik heb veel valpartijen gezien en vooral gehoord. Het was gewoon te druk, vooral toen de mensen van de 70 km erbij kwamen.
Bij de verzorgingsposten was het zo druk dat we maar zijn doorgereden. Ik vond wel dat gezien het warme weer er te weinig drinkgelegenheid was. Ik kreeg na 100 km dan ook kramp. Ook wij zagen er uit als mijnwerkers na de 2 doortochten door die fietstunnel. En ook mijn vrouw heeft mijn broek nog niet schoongekregen.
Maar al met al vond ik het wel de moeite waard.
Want fietsen vanaf de Kuip door Rotterdam via de Hoekse Waard doe je niet elke dag. En het shirt vind ik ook super!
Gerardo

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 06 jul 2010 00:06

Ik heb vijf punten gezien waar je je bidon kon bijvullen, maar ik weet ook hoe het bij veel fietsers gaat. Pas kijken naar bordjes als je bidons leeg zijn !!!!
Elk uur kon je dus jezelf voorzien van vocht

Het mooiste van de tocht was dat ik Radioshack tegenkwam in de Heinenoordtunnel (waar ik geen water in heb gezien trouwens en dus geen vlekken heb)

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 06 jul 2010 23:02

[quote="Pongy"]de tunnel was idd erg vet. maar hij was wel een beetje donker met een zonnebril op! ik denk dat ik binnenkort naar de tunnel ga om te trainen want het laatste stukje was best pittig!![/quote]

Let dan wel op de temperatuur, ik doe de tunnel 2 x heen en weer per rit en het jaagt de lichaamsprocessor wel aardig aan maar.... als het erg warm is zoals nu dan is de afkoeling in het diepste punt van de tunnel wel erg groot. En dan nog de rijwind bij het naar beneden knallen geeft dan een soort van windchill effect. En dat alles doet rare dingen met je lichaam en je hartslag.
Ik fiets dus ik besta.

hybrid
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:27

hybrid 09 jul 2010 00:28

Ik heb de 120km (uit)gereden. Eigenlijk weinig vernieuwends te melden dan al gedaan door mijn voorgangers: 114km op de teller aan het eind, start wat rommelig, eerste verversingspunt op ruim de helft (heb er maar 3 gezien ipv beloofde 5: op ca 25, 63 en rond de 90, zwaar uitzitten tot de 63km, veel geklaag gehoord bij medetourders), spetters in de Heinenoordtunnel die je niet wegkrijgt (idem, zal ossegal proberen ;-), een redelijk abrupte finish (en toen was je weer klaar).

Noot vooraf: het volgende is mijn mening, ik probeer geen hele discussie aan te zwengelen of wat dan ook: Al met al viel het voor mij eigenlijk een beetje tegen, zelfs met maar 1 eerdere toertocht op mijn naam.

Startnummers ophalen was wel goed te doen met die kraampjes, mooie omgeving ;-) Fietsenstalling was letterlijk 'zet je fiets maar ergens neer'... nounou, dat kon beter. Jammer dat je het shirt bij aanvang moest meenemen of aantrekken. Ik had 'm opgerold in mijn achterzak - een plek minder voor een 2e reserveband... Waarom niet de optie om dat op laten sturen tegen vergoeding, zoals bij LM? Het shirt zelf is jammer genoeg zo-zo: valt groot uit en de kwaliteit is niet al te denderend. Vergeleken en het lijkt een no-name Agu te zijn. Qua stof en grootte (niet qua kraag en mouwen) komt ie overeen met een shirt van enkele jaren terug.
Verder erg jammer dat het shirt niet zo exclusief is als die van de Tour de Rotterdam en Tour du Port (waar m.i. alleen renners het shirt hebben)...

Start was jammer, maar goed, ik stond bij zeg, de eerste 300 starters. Alsnog rond 9.40-9.45u gestart.

De route vond ik saai, weinig verrassends en jammer dat we geen enkele route van de proloog of 1e etappe reden. Natuurlijk wist ik dat van te voren, maar toch. Wat overigens wel OK was was dat de route autoluw was. Gelukkig barst het op de HW daarvan ;-)

De bewegwijzering was voldoende, maar uitpijlen aan palen werkt m.i. toch beter dan uittekenen op de weg. Het splitspunt 120 en 70 was gelukkig duidelijk genoeg (met mannetjes erbij) aangegeven. Pluim verder voor de verkeersregelaars, toppie!

De optocht in het begin (Rotterdam, maar later ook op de smalle paadjes op de Hoekse waard) was jammer, op de Hoekse Waard was het goed te doen.

Verversingspunt op 63 was OK locatie! Groot genoeg voor de hele meute, voldoende man voor de versnaperingen/verversingen.. Alleen dus jammer dat die niet eerder in de route zat.

De route terug richting Zuiderpark was wel aardig. Grappig om de renners die de Hoekse Waard nog voor de boeg hadden, tegemoet te zien rijden. Het slot was reden voor de later te noemen woorden (die de tocht voor mij samenvatten), want niet alleen was het na 114km over, maar de finish was ook heel zielig een park binnenrijden in de schaduw en daarbij helemaal niets. Dat kan toch wel wat 'feestelijker' of ben ik te veeleisend?

Het evenemententerrein was goed te doen. Rond mijn binnenkomst (net na 13.40u) was het nog rustig, maar daarna werd het lekker druk. Leuk gedaan.
De route terug voor de mensen die hun auto bij de Kuip hadden staan, was slecht geregeld. Je kreeg wel een A4'tje mee, maar vele mederenners dwaalden zo door Zuid heen (een volgde ons zelfs richting Erasmusbrug, niet wetende dat ik niet naar de Kuip ging). Jammer.

Al met al, de samenvatting voor mij (zwaar beinvloed door de route zelf, het ververspunt op 63 en de 'finish'): Le Grand Déception, de grote deceptie. Want: voor de 'officiele' toertocht van Le Tour was dit zeker geen slechte, maar ik denk dat andere organisatoren met meer ervaring het beter hadden gedaan (zie LM) en beter doordacht. Laten we het houden op gebrek aan ervaring.
En laten we hopen dat (gezien de bedankmail van de organisatie) we komend jaar 1) een mooiere route krijgen voorgeschoteld en 2) leren van de verbeterpunten van deze tocht.

PS. had ik al gezegd dat ik de voorkeur geef aan heuvels? Wellicht dat dit meespeelt bij mijn mening over de route.

linda1968
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010 14:42

linda1968 15 jul 2010 15:03

ik begrijp het verhaal niet zo goed over de te grote shirts in de kuip stond duidelijk een stand waar je je shirt kon ruilen en er waren ook 5 waterpunten tijdens de 120 km route wij waren in ieder geval blij met de gehele opzet
linda

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 26 jul 2010 01:50

Bij de, helaas dramatisch afgelopen, Tour du Port kon je bij aanmelding aangeven wat je maat was en ontving je direct een passend shirt. Dat je bij Le Grand Depart je shirt bij een bepaalde stand kon omruilen zullen weinig mensen geweten hebben en was zeker niet duidelijk aangegeven zoals hier beweerd wordt.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

Plaats reactie