Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

'Kamikazefiets' baart politie zorgen

john1968
Forum-lid

john1968 01 apr 2010 23:48

gewoon in beslag nemen als je met zo'n fixie op de weg rijdt.
Doen ze ook met je auto, motor, bromfiets of noem maar op als daar geen remmen op zitten.
doen ze ook met die trendy mini motorfietsjes

en dan mag je hem een paar dagen later wel weer ophalen, als samengeperst pakketje
kunnen de bandjes mooi dienst doen als draagriempje.

Ik moet er niet aan denken als je zo'n idioot niet meer kan ontwijken met je auto

gewoon remmetjes monteren

fizik
Forum-lid

fizik 02 apr 2010 16:47

Ik ben het niet met je eens John. De figuren die erop zitten, die doen iets niet goed. Ik kom vaak zat mensen tegen met fixies die zich gewoon beschaafd gedragen. Ik ben niet van de fixie, maar kan me wel voorstellen dat het een leuke hobby is. Het filmpje dat ik deze week zag bij DWDD liet goed zien hoe het niet moet, maar met een camera erbij doe je vast iets meer dan normaal.

boks
Forum-lid

boks 04 apr 2010 15:56

Het is inderdaad nu duidelijk hoe het niet moet. Jammer dat iedereen nu over 1 kam geschoren wordt, terwijl het maar een paar stoere gastjes op tv zijn geweest, die dan ook toevallig voor de camera op z'n muil gaat. In de stad heb je gewoon niks hard te rijden, doe dat op paden waar het kan.

Ik ben voor het ene remmetje!!..

arepol
Forum-lid

arepol 04 apr 2010 19:32

Boks schreef:Het is inderdaad nu duidelijk hoe het niet moet. Jammer dat iedereen nu over 1 kam geschoren wordt, terwijl het maar een paar stoere gastjes op tv zijn geweest, die dan ook toevallig voor de camera op z'n muil gaat. In de stad heb je gewoon niks hard te rijden, doe dat op paden waar het kan.

Ik ben voor het ene remmetje!!..

Ik ben ook voor die ene rem erbij.
Maar ik denk ook niet dat die gasten in dat filmpje er voorzichter door gaan rijden. Verzinnen ze vast wel weer een volgende adrenaline-kick ;)
Alles is relatief 8-)

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 06 apr 2010 00:13

tweety 14 schreef:Neem een gewone fiets dat fietst toch wat makkelijker.

Heb je wat te verkopen ofzo?

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 06 apr 2010 03:37

Ik heb me er tot nu toe niet aan gewaagd om te posten maar ik zie dat de grijze en moraliserende meerderheid van de Nederlandse samenleving ook weer vertegenwoordigt is. Mijn god wat wonen er toch saaie snel oordelende mensen in dit land. "pak een gewone fiets" tjongejonge wat een treurnis...

Maar goed, lekker gepruts van de malloten in het filmpje. Doet de beeldvorming geen goed inderdaad. Ik rijd ondertussen lekker door op mijn fixed, altijd al met voorrem, want het rijdt heeeeerlijk soepel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2010 10:43

Bericht tweety verwijderd.

@carabo: lekker toontje sla je aan. En dat terwijl je zelf WEL een rem gebruikt op je fixie, waarschijnlijk voor je eigen veiligheid. Volgens mij is dat nu juist wat iedereen hier bedoeld, dat je een rem nodig hebt op je fixie.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 06 apr 2010 11:00

In Portland Oregon is er een tijd geleden een wet aangenomen dat fixed gear rijders zichtbaar remmen op hun fiets moeten hebben.

Je kan de verkoper vind ik niet bekeuren, als je ondertussen wel coffeeshops in Amsterdam goedkeurt en hoeren. Ja
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 06 apr 2010 11:03

+1 voor Carabo.
Overigens heeft die kerel in het SBS filmpje wel degelijk skills op zijn fietsje. Hij laat zich alleen verleiden (waarschijnlijk onder aanmoedigingen van de regisseur) tot en volstrekt onnodige skid op een gladde weg. Tsja, dan ga je op je bek. Beetje dom...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rene1
Forum-lid

rene1 06 apr 2010 11:11

@Carabo
Je verzetten tegen de wat gangbaar is/tegen de "grijze massa"
Een hekel hebben aan regeltjes.
Ik heb het ook een tijdje gehad, uiteindelijk kon ik niet meer ontkennen dat in zo'n dichtbevolkt gebied een enigzins strakke regelgeving nodig is.
In ieder geval heb ik de conclussie moeten trekken dat het gemakkelijker leeft om je een beetje naar de regels te schikken dan er steeds maar tegen aan te trappen en me er aan te blijven irriteren.
Om nou die mensen saai te noemen? Hmm ik weet zeker dat jij ook een hele hoop saaie eigenschappen hebt die anderen weer niet hebben.....hoezo snel oordelen, je doet er zelf aan mee.

@ rose: Dus als er fixies verkocht mogen worden zonder remmen kan ik met een gerust hart tegen mijn vrouw zeggen dat ik daarom ook wel naar de hoeren mag. :D

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 06 apr 2010 11:24

Nou weet je het is niet aan de wet wat jij met een stonede kop met je fixie (hehe) bij de hoeren doet, snap je. Als Amsterdam fiets verkopers willen beboeten, zullen ze hetzelfde moeten doen bij andere producten die in Amsterdam enigzins hot lijken te zijn. Een stonede toeris op zo'n rode toeristen fiets is linke soep, daar wordt niets aan gedaan.
Schreeuwende dronken engelse malloten op de wallen die op de weg lopen .... zelfde verhaal
Taxi's die je van de sokken rijden.....ook

Dat ze een fixie rijder die niet okay rijdt aanhouden, daar ben ik voor. Ik ben er tegen om de verantwoordelijkheid bij de verkoper te leggen. De megapool krijgt toch ook geen boete als ik geluidsoverlast veroorzaak met mijn stereo?
Als de verkoper een goed product verkoopt is het daarmee afgedaan, het is niet aan hem om te bepalen wat ik als consument ernmee doe.
Ik heb een eigen bedrijf gehad in dit land en kan je vertellen dat overheidsbemoeienis het erg moeilijk en kostbaar maakt. Wat een economie nodig heeft zijn mensen die een eiegen bedrijf durven op te starten, dit soort ideeen over dat beboeten werkt niet bevordelijk.
We gaan toch ook niet de overheid beboeten voor elke nederlander die de wet overtreedt? Ja die gaan ook niet met het product om zoals het hoort....
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 06 apr 2010 11:31

Daarnet een fixer eindje gevolgd. Die moest door het drukke (fiets) verkeer constant op de (voorvelg)rem staan, en daardoor al zijn momentum kwijt op de bruggetjes, aan kruispunten etc, en optrekken ging zwaar. Waarschijnlijk komt hij van een eind ver weg (had koerspak + helm aan), en daarom dus een grote versnelling om toch een beetje te kunnen doortrappen in de polder. Hij was denk ik beter af met een paar tandjes kleiner.
I love my gearbox. :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie