Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 06 jun 2015 15:16

Ik heb dezelfde tocht gefietst. Voor mij de 75 km want er ging iemand mee die nog niet gewend is aan de 100+.
Inderdaad een mooie route en het weer zat weer eens mee!

https://www.strava.com/activities/319409627

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 06 jun 2015 17:29

Dit tochtje ook gereden, aardige tocht, wel boffen dat het niet druk was op die smalle fietspaden die deze tocht ook vaak opzocht! :?

Maar voor de rest een aantrekkelijke route, met veel afwisseling.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 jun 2015 17:48

colnagofreak schreef:Dit tochtje ook gereden, aardige tocht, wel boffen dat het niet druk was op die smalle fietspaden die deze tocht ook vaak opzocht! :?

Precies, die smalle paden vond ik ook niet ideaal. Zeker niet rond de Soesterduinen, wat ook nog eens een veel gebruikt honden-losloopgebied is.
Ook het stuk langs Kwintelooijen tussen Veenendaal en Rhenen was erg erg vervelend ivm samenkomen van verschillende evenementen. Hierdoor moest je toch behoorlijk laveren tussen auto's, wandelaars, "reguliere" fietsers etc.
Verder absoluut een mooie route. Maar eigenlijk meer voor op een rustige doordeweekse dag...

En leuk om @Nijkie weer eens de hand te schudden!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jun 2015 18:32

Vandaag de 1e Brabantse Strade Bianche

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 jun 2015 19:07

mooie plaatjes gastheerg! je medefietser week voor de zekerheid toch maar even uit voor die koe/stier (doorhalen wat niet van toepassing is)? :lol:

DDX
Forum-lid HC

DDX 06 jun 2015 19:47

Vandaag meegereden met de Het is Koers rit hier in de buurt.
Lekker temperatuurtje en leuk groepje, ook paar keer goed op gas gegaan.

Heb m'n pr op Kopje van Bloemendaal ff flink scherper gezet, 9 seconde eraf. (stond al bijna jaar)

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/319586834

Jac
Forum-lid

Jac 06 jun 2015 21:00

Hanz Bé schreef:
colnagofreak schreef:Dit tochtje ook gereden, aardige tocht, wel boffen dat het niet druk was op die smalle fietspaden die deze tocht ook vaak opzocht! :?

Precies, die smalle paden vond ik ook niet ideaal. Zeker niet rond de Soesterduinen, wat ook nog eens een veel gebruikt honden-losloopgebied is.
Ook het stuk langs Kwintelooijen tussen Veenendaal en Rhenen was erg erg vervelend ivm samenkomen van verschillende evenementen. Hierdoor moest je toch behoorlijk laveren tussen auto's, wandelaars, "reguliere" fietsers etc.
Verder absoluut een mooie route. Maar eigenlijk meer voor op een rustige doordeweekse dag...

En leuk om @Nijkie weer eens de hand te schudden!
Niks aan toe te voegen ;)
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Jweijters
Forum-lid

Jweijters 06 jun 2015 21:13

Behalve dan dat ik nog 5 minuten heb mogen wachten op de overstekende koeien.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 jun 2015 22:15

Jweijters schreef:Behalve dan dat ik nog 5 minuten heb mogen wachten op de overstekende koeien.
Dan hebben we vast samen staan wachten! In het buitengebied net voor de grebbeberg?

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 07 jun 2015 00:21

@GastheerG: Sfeervolle plaatjes! Leuk ook, dat Strade Bianche-terras. ;)

Lekker warm ritje langs de kust gereden (85km). Zomerse temperaturen middenin de lente. Prima omstandigheden voor een rustige training met wat korte sprintjes heuvelop in de Schoorlse Duinen e.o.

Afbeelding

't Is blafheet, een beetje schaduw kan vermoedelijk geen kwaad...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen beschutting op het (5km lange) Hondsbosscheduinpad, bovenop de hagelnieuwe Hondsbossche Duinen. Wel een aangename 4 Bft in de rug...
Afbeelding

8-) Mooi trainingsklimmetje, dat 25m hoge Panoramaduin...
Afbeelding
Afbeelding

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 07 jun 2015 11:51

Deventer - Delfzijl; NS dagkaart benutten (D1 + D2 blokjes)

Ik had hier nog een NS dagkaart liggen die geldig is t/m volgend weekend en omdat het weer nu goed was maar besloten die zaterdag te benutten.

Er stond een flinke wester wind, maar om nu richting het oosten te fietsen vond ik weinig inspirerend. Andersom eerst met de trein naar het westen en dan terug naar huis sprak mij ook weinig aan omdat midden Nederland ondertussen ook al flink bekend terrein is. Noord of zuid bleef over en aangezien ik nog nooit op de fiets door Drenthe of Groningen was gegaan werd de bestemming Groningen, Delfzijl om precies te zijn.

Dit betekende een constante zijwind, soms flink aanwezig, maar nog wel acceptabel

Gister ochtend (voor mijn doen) op tijd vertrokken. Het was nog fris, maar al snel konden de armstukken en windstopper uit. Het eerste dele van de route tot aan Ommen was bekend terrein, maar daarna kwam ik door stukken Nederland waar ik zeker uberhaupt nog nooit geweest was. De wester wind was inderdaad goed merkbaar en als de weg ook maar iets afboog naar het westen was het even doorbijten, maar er waren ook stukken met de wind mee en dan was het lekker trappen :)

De route die ik had uitgewerkt ging grotendeels langs de grote plaatsen heen en was goed te volgen. Naar het noorden toe was het wel wat frisser, dus bij de paar stops die ik maakte moest ik niet te lang blijven stil staan. Rond km 100 had ik even een dood punt waar ik overheen moest, maar daarna ging het wel weer.

Uiteindelijk was ik zo rond 4 uur in Delfzijl. Eenmaal daar heb ik om half 5 de trein gepakt en uiteindelijk was ik kwart voor 7 weer in Deventer.

Eenmaal thuis ontdekte ik nog een gevolg van constant in dezelfde richting rijden... de zon brand grotendeels op dezelfde plek, dus: verbrand :/

totaal 167km in 5:53
https://app.strava.com/activities/319741247
(incl foto's)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 jun 2015 14:04

Ik heb het ongeveer in de omgekeerde volgorde gedaan gisteren. Ik had gisteren een huwelijk in Markelo en het leek me wel leuk om er met de fiets heen te gaan. M'n vrouw zou met de auto gaan; we zouden elkaar dan in het hotel treffen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik moest er wel vroeg voor opstaan, om 6h30 zat ik op de fiets. Er stond inderdaad een pittig westenwindje. Meestal kwam die van opzij, dus ik had er niet super veel last van, maar ook niet echt voordeel van.

Vooral het tweede deel van de rit (door Overijssel) was werkelijk prachtig.

Ik kwam uit op 150 km wat ik precies in 5 uur heb afgewerkt. Ik was netjes op tijd bij het hotel, sterker nog, eerder dan m'n vrouw. Even douchen en daarna in de taxi richting het huwelijk. Voelde de beentjes wel maar na een paar glazen spa geel ging het best :D

@ Steven

Mooi ritje. Voor het maken van de route kan ik je de planner van de fietsersbond aanraden. Die maakt echt hele leuke routes en je kunt er zelf van alles aan instellen. Even het GPX'je downloaden en klaar ben je. Stuk sneller dan zelf tekenen!
Laatst gewijzigd door havana op 07 jun 2015 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie