Het is een 58cm geworden. Heb op dit moment een Batavus van 56cm, qua lengte goed, maar het balhoofd is net te laag. De Cube heeft een wat kortere bovenbuis, dus komt nu perfect uit. Carbon frame, Ultegra afmontage (muv FSA-crank en FSA-remhoeven), Fulcrum Racing 7 wielen en een ontzettend strakke kleurstelling. Ben er gewoon verliefd op...
Cubes tot 2000,- worden echter alleen in compact geleverd, dus ik ga compact rijden, terwijl ik het liefste triple wilde. Moet nog even aan dat idee wennen. Ik laat er sowieso een 11-28 cassette opzetten (zit standaard een 12-25 cassette op), zodat ik ook wat meer tandjes heb voor als ik een keer de heuvels/bergen in ga. Misschien laat ik hem toch nog ombouwen naar een triple, maar ben er nog niet uit. Gaat me iets teveel kosten.
Ook komen er Continental GP4000-banden om (ipv de standaard Schwalbe Ultremo's), en wellicht een ander zadeltje (deze voelt wel erg hard, ik kreeg na twee minuten al een slaapzak...). Incl. korting en inruil kom ik op iets van 1350,- uit voor deze fiets.
Echt een grote vooruitgang in vergelijking met mn huidige Batavus Challenge uit 2006, met Sora-afmontage en Shimano WHR500-wieltjes...

Uiteindelijk anderhalf uur bezig geweest met uitzoeken, verschillende opties langslopen, voelen, passen, overleggen met mn FM... Altijd leuk.
Nu tot half mei wachten...