Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

zorba
Forum-lid

zorba 26 jun 2013 21:06

Ik heb een Beone Raw carbon cyclocrosser die ik voor verschillende doelen misbruik. Vorig jaar nog competitie mee gereden de wbvc in West-Brabant. Dan gaat er per weer- en ondergrondsituatie ander profiel onder (tubes).
Maar de veldtochten in de winter zijn ook hartstikke leuk op de crosser, dan leg ik er bandjes onder, grifo is de meest alround band. Evt Grifo xs bij droge tochten.
Daarnaast steek ik er in de winter (pekel) ook regelmatig wegbandjes in, er zijn prima km's mee te maken op de weg.
Vorig jaar voor het eerst de grens van de crosser tegengekomen, dat was een afdaling in het Nijmeegse (berg en dal), iets te ruw iets teveel stenen. Maar dan zoek je de grens ook wel op met je toch wel smalle bandjes en starre voorvork.
Dus al met al door wissel van wielsetjes een behoorlijke allrounder die z'n geld al dubbel en dwars heeft opgeleverd. Afbeelding
Do not CROSS the road!

simondepimon
Forum-lid

simondepimon 26 jun 2013 22:44

@alpdhuez53:15

Kijk, dat zijn nog eens tips. Ik ga het meteen veranderen en kijken of ik er content mee ben.

menno
Forum-lid

menno 27 jun 2013 19:53

hier een update van mijn crosser..nieuwe remmen Avid remmen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niels1979
Forum-lid

niels1979 01 jul 2013 11:08

Nieuwe Giant

Afbeelding

rednas
Forum-lid

rednas 02 jul 2013 21:14

franklin schreef:Zoals ik al eerder verteld heb is mijn Focus Mares CX1 uit 2010 helaas overleden. Hele goede en snelle afhandeling van de garantie door Focus-Derby cycle en niet te vergeten Jan van Dijk van Bikes & services in Helmond. Ik kon kiezen uit een rood-oranje Focus Mares CX4.0 frame en een Focus Mares CX1 Rapha frame, beide 2013 modellen. De fiets was al eerder klaar, maar ik was helaas verhinderd om langs te komen. Zaterdag wel in de gelegenheid om de fiets op te gaan halen. Jan had het ook druk met een workshop groot onderhoud toen ik aankwam. Alle onderdelen van de oude Mares waren overgezet op het nieuwe frame. Tevens heeft Jan de wielen geserviced en ook balhoofd lagers.Fantastisch dus. Nu de foto's van de fiets. Heb thuis nog zadels omgewisseld. Een zwart zart Prologo zadel van mijn MTB op de crosser en het witte Prologo zadel van de crosser op de MTB. Stuurlintje van zwart naar roze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard de crosser meteen een paar uren uitgelaten.
@franklin;

Ik heb ongeveer het zelfde als jij meegemaakt; ook mijn Mares was overleden, mocht een nieuw frame kiezen en koos voor de Rapha.
Mijn oude bidonhouders en zadel passen nu echter niet meer bij het frame.
Ik heb nog een zwart zadel liggen, die komt nou op deze fiets.
Vraagje aan jou, welke bidonhouders heb jij gemonteerd en heb je daar ook foto's van?

CoenT86
Forum-lid

CoenT86 02 jul 2013 22:04

Op een crosser horen geen bidonhouders :O....
Racefietsblog.nl

rednas
Forum-lid

rednas 02 jul 2013 22:30

Handig!

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 03 jul 2013 00:20

Soms toch wel erg handig om bidonhouders op de crosser te kunnen gebruiken. Ik gebruik de fiets ook regelmatig als slecht weer fiets en dan ben ik blij dat er bidonhouders op kunnen. Net als de rest van alle onderdelen zijn ook de bidonhouders materiaal dat ik nog had liggen. Vond het niet de moeite om nieuwe te kopen.
Als ze erop zitten dan zijn het twee witte Bontrager RXL houders en toevallig oogt het nog aardig ook in combinatie met de witte crank en de witte spaken die in de wielen zitten. Zal deze week even een foto maken en plaatsen. van de fiets met houders. Het zijn overigens ouder model bidonhouders dan die Bontrager nu heeft en wel deze

Afbeelding
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

yishunbike
Forum-lid

yishunbike 03 jul 2013 11:15

Yishun Bike

carbon wheelset

rednas
Forum-lid

rednas 03 jul 2013 11:56

Ik gebruik mijn crosser voornamelijk als slecht weer fiets en als comfort racer, vandaar dat ik altijd bidonhouders gemonteerd heb.
Die Bontragers zijn voor mijn fiets te wit, er zit verder geen wit meer in.
Ik vond vandaag in de schuur nog oude zwarte tacx tao's. .
Zojuist gemonteerd en een zwart Selle SLR zadel, ziet er prima uit.
Nu nog een roze stuurlint vinden.

way2go
Forum-lid

way2go 12 jul 2013 16:52

Ik overweeg een carbon cross frame uit China te kopen. De keuze is gevallen op het volgende frame:

Afbeelding

Ik twijfel alleen nog over de maat. Ik heb elders op het forum een topic geopend om wat advies in te winnen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 24#p838724 . Reacties zijn uiteraard welkom.

stef
Forum-lid

stef 02 aug 2013 14:24

Hallo,

Enkele dagen terug heb ik een mooie Specialized Crux Carbon Pro mt54 op de kop kunnen tikken. Gezien de modellen 2014 nu beschikbaar zijn kon ik dit 2013 model met een aardige korting krijgen. Daarom heb ik toch maar gekozen voor een carbon versie. Nu enkel nog de opbouw vastleggen, ik zou opteren voor Campa 10 speed Centaur R&B 2013( gezien al mijn wielsets campa zijn). Indien iemand ervaringen heeft met Campa in het veld hoor ik het graag, eventuele alternatieven zijn altijd welkom.

Stef
Stef

Plaats reactie