Huh? 17 cm verschil? Heel lange cranks
Specialized
170mm = 17cm. Ben nu wel benieuwd welke cranks jij hebt
https://www.strava.com/athletes/113532620
Specialized S-Works Tarmac Sl8
als je die van Vingegaard (15cm) als benchmark neemt wel ja.
-
scottpch64
- Forum-lid
Mooie Speci, veel plezier ermee! 
Ik snap niet waarom de Tarmac SL 8 expert met Sram Rival AXS met powermeter 1500 euro goedkoper is als de expert met di2 Ultegra zonder powermeter. De rest van de fiets is identiek. Met rival is 1000 euro goedkoper geworden als eerst. Dan zou je toch denken dat de expert met Di2 ook naar 6000 kan zakken! Verschil in losse groepset kopen is echt geen 1500 euro. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Ik gok effe, oude type groepset van Rival.RUUD33 schreef: ↑20 sep 2025 13:27 Ik snap niet waarom de Tarmac SL 8 expert met Sram Rival AXS met powermeter 1500 euro goedkoper is als de expert met di2 Ultegra zonder powermeter. De rest van de fiets is identiek. Met rival is 1000 euro goedkoper geworden als eerst. Dan zou je toch denken dat de expert met Di2 ook naar 6000 kan zakken! Verschil in losse groepset kopen is echt geen 1500 euro. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Oké, dat zou kunnen idd. Maar dan nog is 1500 erg veel verschil.nijkie schreef: ↑20 sep 2025 13:56Ik gok effe, oude type groepset van Rival.RUUD33 schreef: ↑20 sep 2025 13:27 Ik snap niet waarom de Tarmac SL 8 expert met Sram Rival AXS met powermeter 1500 euro goedkoper is als de expert met di2 Ultegra zonder powermeter. De rest van de fiets is identiek. Met rival is 1000 euro goedkoper geworden als eerst. Dan zou je toch denken dat de expert met Di2 ook naar 6000 kan zakken! Verschil in losse groepset kopen is echt geen 1500 euro. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Tsja, marketing en verkooptactiek.RUUD33 schreef: ↑20 sep 2025 15:01Oké, dat zou kunnen idd. Maar dan nog is 1500 erg veel verschil.nijkie schreef: ↑20 sep 2025 13:56Ik gok effe, oude type groepset van Rival.RUUD33 schreef: ↑20 sep 2025 13:27 Ik snap niet waarom de Tarmac SL 8 expert met Sram Rival AXS met powermeter 1500 euro goedkoper is als de expert met di2 Ultegra zonder powermeter. De rest van de fiets is identiek. Met rival is 1000 euro goedkoper geworden als eerst. Dan zou je toch denken dat de expert met Di2 ook naar 6000 kan zakken! Verschil in losse groepset kopen is echt geen 1500 euro. Kan iemand mij hier een verklaring voor geven?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Rival kopen, eraf halen, di2 op zetten, Rival naar MP.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
https://www.strava.com/athletes/113532620
Vandaag de Crux omgebouwd naar 1x (11-speed)

44 voorblad en de Magene PES505 vermogenmeter er terug op. Ik heb toch maar de nieuwe cranckbout besteld (ding kost 5€ maar met verzending en invoerkosten zit je al snel aan 50€)
Benieuwd of het ding nu wal vast blijft zitten.
Het 44 voorblad is echt wel het maximale dat in het frame past:

Ik denk dat er een goede millimeter over is. Op zich wel genoeg denk ik.
De hanger voor de voorderailleur hangt er nog aan, ik ben nog niet zeker of ik een chaincatcher nodig ga hebben (die ik daaraan zou monteren). Het lijkt me niet nodig, maar dat weet ik pas zeker na een paar stevige ritjes.
Schakelen doet het perfect. Juist een beetje extra geluid op de 42 (de 11 is wel perfect stil, alleen op de 42 ligt de ketting echt schuin)
Gelukkig rijd ik bijna nooit op de 42
Op vraag van Rene ook ineens eens gewogen (zonder pompje en zadeltas, met alles wat verder op de foto staat, ook het spatbordje)

44 voorblad en de Magene PES505 vermogenmeter er terug op. Ik heb toch maar de nieuwe cranckbout besteld (ding kost 5€ maar met verzending en invoerkosten zit je al snel aan 50€)
Benieuwd of het ding nu wal vast blijft zitten.
Het 44 voorblad is echt wel het maximale dat in het frame past:

Ik denk dat er een goede millimeter over is. Op zich wel genoeg denk ik.
De hanger voor de voorderailleur hangt er nog aan, ik ben nog niet zeker of ik een chaincatcher nodig ga hebben (die ik daaraan zou monteren). Het lijkt me niet nodig, maar dat weet ik pas zeker na een paar stevige ritjes.
Schakelen doet het perfect. Juist een beetje extra geluid op de 42 (de 11 is wel perfect stil, alleen op de 42 ligt de ketting echt schuin)
Gelukkig rijd ik bijna nooit op de 42
Op vraag van Rene ook ineens eens gewogen (zonder pompje en zadeltas, met alles wat verder op de foto staat, ook het spatbordje)