Specialized
Wel interessant idee.
Specialized EU: afgemonteerd met Shimano (omzeilt de meeste heffingen)
Specialized US; afgemonteerd met SRAM (betaalt de US consument heffingen op de aziatische frames…)
Specialized EU: afgemonteerd met Shimano (omzeilt de meeste heffingen)
Specialized US; afgemonteerd met SRAM (betaalt de US consument heffingen op de aziatische frames…)
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Sram is ook “gewoon” made in Taiwan, dus daar hebben we in Europa ook geen last van, mits meteen in EU ingekocht. Ik heb alleen geen idee hoe dat juridisch allemaal zit, maar ik krijg de indruk dat het “made in” een belangrijkere rol speelt dan waar de moedermaatschappij gevestigd is. En anders richten ze er wel een aparte B.V. voor op in het land van productie, als dat al niet het geval is.
Idem voor een Specialized frame wat made in Taiwan is.
Idem voor een Specialized frame wat made in Taiwan is.
Het idee van de heffingen is (de illusie?) om alle productie terug naar de VS te halen om zodoende het land weer great te maken. Waarschijnlijk komen er dus heffingen op bijna alle "Amerikaanse" producten voor de Amerikaanse consument.
Het is wel gunstig voor de kleine lokale producenten, maar die gaan de gaten ook niet vullen. Waarschijnlijk worden de nog duurder geworden Amerikaanse mainstream merken eerder weggeconcurrerd door Europese en Aziatische budgetmerken.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
En komende 1.5 jr heeft die idioot nog alle ruimte om dit te doen en daarna gaat hij middels decreten nog heel veel verstoring en ellende veroorzaken, geholpen door X en meepraters. Wat een puinhoop daar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij Specialized ?? ( want daar gaat dit topic toch over ? ).daniel1975 schreef: ↑05 apr 2025 11:40 En komende 1.5 jr heeft die idioot nog alle ruimte om dit te doen en daarna gaat hij middels decreten nog heel veel verstoring en ellende veroorzaken, geholpen door X en meepraters. Wat een puinhoop daar.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Zelfs bij Specialized
(Maar je hebt gelijk)

(Maar je hebt gelijk)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik vind het wel relevant want ik zat me ook af te vragen wat de invloed van de oranje man is op de Amerikaanse bedrijven binnen onze geliefde fietsindustrie. En wat deze dan doen als ze hierdoor hun lokale afzetmarkt verliezen. Wanneer het om made in gaat zal het voor ons als EU consumenten waarschijnlijk minder impact hebben, behalve dan dat een "buy EU" of "don't buy US" sentiment van invloed kan zijn.
Maar inderdaad, dit geld niet alleen voor Specialized maar ook SRAM, Trek, Cannondale, Garmin, Wahoo, Zwift etc. Misschien tijd voor een speciaal topic.
Maar inderdaad, dit geld niet alleen voor Specialized maar ook SRAM, Trek, Cannondale, Garmin, Wahoo, Zwift etc. Misschien tijd voor een speciaal topic.
Doe maar geen nieuw topic,kan je nu al vertellen dat het politiek getint is/gaat worden.Kluus schreef: ↑09 apr 2025 13:50 Ik vind het wel relevant want ik zat me ook af te vragen wat de invloed van de oranje man is op de Amerikaanse bedrijven binnen onze geliefde fietsindustrie. En wat deze dan doen als ze hierdoor hun lokale afzetmarkt verliezen. Wanneer het om made in gaat zal het voor ons als EU consumenten waarschijnlijk minder impact hebben, behalve dan dat een "buy EU" of "don't buy US" sentiment van invloed kan zijn.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Een Tarmac die in Taiwan wordt gemaakt en hier in Nederland wordt verkocht, is volgens mij vrij van die importheffingen van Trump. De meeste fietsproducten worden in Azie gemaakt. Dus ik denk dat het ons niet zo gaat raken (qua fietsaankopen).
Een Tarmac die in Taiwan wordt gemaakt, maar in de US wordt verkocht, heeft wel te maken met importheffingen. Trump hoopt dus te bereiken dat Specialized een fabriek in de US start en zo werkgelegenheid in de US te gaan creëeren.
Ik las gisteren dat een iPhone die in de US gemaakt zou moeten worden, dubbel zo duur zou worden. Dus die 104% import die Trump nu op China heft klopt wel
.
Zou Speci de afgelopen dagen ook vliegtuigen vol met Frames naar de US hebben gevlogen, zoals Apple dat gedaan heeft met iPhones???
Een Tarmac die in Taiwan wordt gemaakt, maar in de US wordt verkocht, heeft wel te maken met importheffingen. Trump hoopt dus te bereiken dat Specialized een fabriek in de US start en zo werkgelegenheid in de US te gaan creëeren.
Ik las gisteren dat een iPhone die in de US gemaakt zou moeten worden, dubbel zo duur zou worden. Dus die 104% import die Trump nu op China heft klopt wel

Zou Speci de afgelopen dagen ook vliegtuigen vol met Frames naar de US hebben gevlogen, zoals Apple dat gedaan heeft met iPhones???
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

https://bikepacking.com/news/bikes-in-t ... ene-herse/Kluus schreef: ↑09 apr 2025 13:50 Ik vind het wel relevant want ik zat me ook af te vragen wat de invloed van de oranje man is op de Amerikaanse bedrijven binnen onze geliefde fietsindustrie. En wat deze dan doen als ze hierdoor hun lokale afzetmarkt verliezen. Wanneer het om made in gaat zal het voor ons als EU consumenten waarschijnlijk minder impact hebben, behalve dan dat een "buy EU" of "don't buy US" sentiment van invloed kan zijn.
Hier meer info in de link over dit onderwerp