Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
jeroennl
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02
jeroennl
03 nov 2010 17:59
IBAN schreef:jeroennl schreef:IBAN schreef:Mijn R3 weegt 7,26 kg. Waar hebben we het over

Over 13%
Eens dat het onzin is, maar je bent nu eenmaal een materiaalfreak of niet.
Vroeger reed ik mensen zoals ik (ben nu 44) voorbij op een fiets van 12kg, nu gebeurt precies hetzelfde maar dan andersom.
de mijne is afgemonteerd met relatief gewone spullen! Maar het was ook geen doel om een zo licht mogelijke fiets neer te zetten.
Over het Kabel rammelen bij de S1, ik heb er twee gehad grijs en grijs/rood en beiden hadden dit niet.
Toch jammer zo'n duur frame met Ultegra of 105, maar het frame is natuurlijk wel het belangrijkste onderdeel van een fiets, dus ik kan me dat ook wel weer voorstellen. En het verschil tussen DA of SR en deze groepen is, buiten het gewicht, niet zo groot. Je kan je geld beter in het frame en de wielen stoppen.
Met mijn S3 heb ik in Spanje vorige week nog een aantal kasseienweggetjes moeten nemen, geen rammel gehoord. Volgens mij moet er gewoon genoeg spanning op de kabels staan.
-
IBAN
- Forum-lid
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22
IBAN
04 nov 2010 08:59
ik begrijp niet wat je bedoeld met je post, maar op mijn frame zit "gewoon" DA
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
ericpeters
04 nov 2010 14:22
Interressante pagina en presentaties. Ook interesant omdat verhaal over kleine frames te lezen. (ik bedoel dat de top-tube bij veel fabrikanten even lang blijft onder een bepaalde frame maat).
Ik vraag me alleen af of dat niet gedaan wordt om bij heel kleine frames te voorkomen dat het voorwiel niet te dicht bij de pedalen komt.
-
danny1407
- Forum-lid
- Berichten: 3273
- Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27
danny1407
05 nov 2010 22:53
danny1407 schreef:Er gaat al langer het gerucht dat ze er naar toe werken om de RS en S1 langzaam uit het assortiment te bonjouren.
Wellicht is dit 1 van de voortekenen.
De S1 zal zelfs al vanaf 2011 niet meer geleverd worden in Noord Amerika.
De 2010 en oudere modellen die LBS's nog op voorraad hebben is het laatste wat er daar in alu over de toonbanken gaat.
-
kauwvot
- Forum-lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48
kauwvot
05 nov 2010 23:59
Na het tijdelijk slotje/blokkage is de
2011 collectie officiel geopend...
-
danny1407
- Forum-lid
- Berichten: 3273
- Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27
danny1407
06 nov 2010 00:03
Wellicht lucratief voor toekomstige RS kopers...ga shoppen in de US!
Cervélo schreef:Lots of questions about the S1...we will no longer be selling it in North America. Retailers still have limited stock on the 2010 model...call them to inquire.
The real story for entry level Cervélos in 2011 is the lower priced RS!We have adjusted the spec & now for a small premium over the 2010 S1 price you get a carbon, Paris-Roubaix podium, bike.
The S1 is still available outside of North America for 2011.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
06 nov 2010 00:30
ericpeters schreef:
Interressante pagina en presentaties. Ook interesant omdat verhaal over kleine frames te lezen. (ik bedoel dat de top-tube bij veel fabrikanten even lang blijft onder een bepaalde frame maat).
Ik vraag me alleen af of dat niet gedaan wordt om bij heel kleine frames te voorkomen dat het voorwiel niet te dicht bij de pedalen komt.
Toe overlap is inderdaad een probleem bij de 2 kleinste maten Cervelo's (behalve bij de RS, want die heeft 650c wielen).
Met het verhaal over die zitbuishoek ben ik het totaal niet eens. Op een 48 cm frame wordt 9 van de 10 keer een stuurpen van 11 cm of korter gemonteerd, dan heb je minder set-back nodig om het zwaarte punt op de juiste plek te houden. Een wat steilere zitbuishoek is dan dus alleen maar gunstig en zorgt voor optimale verstelmogelijkheden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
kauwvot
- Forum-lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48
kauwvot
06 nov 2010 00:58
danny1407 schreef:Wellicht lucratief voor toekomstige RS kopers...ga shoppen in de US!
Cervélo schreef:Lots of questions about the S1...we will no longer be selling it in North America. Retailers still have limited stock on the 2010 model...call them to inquire.
The real story for entry level Cervélos in 2011 is the lower priced RS!We have adjusted the spec & now for a small premium over the 2010 S1 price you get a carbon, Paris-Roubaix podium, bike.
The S1 is still available outside of North America for 2011.
Ook "hier" belachelijke bijna S1-achtige prijzen voor 2010 RS'en...
-
insider2
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mar 2005 22:29
insider2
07 nov 2010 21:43
AM classic, ik kan volgen dat je minder setback nodig hebt maar volgens mij vergeet je rekening te houden met het feit dat een 48cm frame lager is en daardoor automatisch minder setback ontstaat (deze hangt tenslotte af van zadelhoogte en zithoek) zie het als verkleinen, als je een plaatje verkleint blijven de hoeken allemaal gelijk, enkel dat afstanden worden kleiner, dit is ook direct de reden dat kleine fietsen eigenlijk kleine wielen zouden moeten hebben (zoals XS Cervelo RS)
-
freakyolivier
- Forum-lid
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56
freakyolivier
10 nov 2010 16:11
Sorry maar heel die bullshit van Reach en setback dat ze toepassen bij cervelo vind ik persoonlijk dikke bullshit...
Een fiets moet gewoon passen en dat neem je op 2 maten, de toptube en de headtube..
-
vw
- Forum-lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 06 okt 2010 11:06
vw
10 nov 2010 17:10
FreakyOlivier schreef:Sorry maar heel die bullshit van Reach en setback dat ze toepassen bij cervelo vind ik persoonlijk dikke bullshit...
Een fiets moet gewoon passen en dat neem je op 2 maten, de toptube en de headtube..
Zou ik 3 van maken: seattube angle. Een graad verschil scheelt snel een cm op de lengte van de toptube.