Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 24 jul 2018 18:03

Ik moest wel even wachten maar JAAAAAAA daar komt ze!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daarna zelf een foto maken van man Henk die over de finish knalt.
Afbeelding

Het rumoer gaat dat ze als de tweede tunnelbuis opengaat ze dit misschien willen herhalen. Hopelijk ben ik dan wel van de partij.
Veni. Vidi. Fietsie.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 jul 2018 18:11

Leuk evenement zeg!

Bedankt voor je verslagje :like:

louise
Forum-lid
Contact

louise 24 jul 2018 19:00

Hier ben ik zelf even: ja, het was hartstikke leuk. Mijn kortste wedstrijd ooit: ik heb er 2 minuten en 21 seconden over gedaan. Maar daarvoor wel 4 uur van huis geweest. En net lang genoeg om aan het eind flink zere benen te hebben! En ik was 3" langzamer dan m'n man, rumpf (;

Ik weet niet of het een grap was of serieus, dat van als de andere buis klaar is, dat ze het dan nog een keer doen. Als dat zo is, doe ik ook weer mee, want het was zeker voor herhaling vatbaar. En dan inderdaad jij ook, TumTumTum!

Wat leuk is aan dit soort dingen is dat ik er altijd aan zal denken als ik met de auto door de Maastunnel kom. Dat doe ik niet zo heel vaak, maar toch. Ik heb ook gefietst en gelopen op het nieuwe stuk A4 bij Steenbergen, daar rijd ik ook nog wel eens, en dat is dan toch bijzonder.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

codex
Forum-lid

codex 24 jul 2018 19:24

Allemaal mooie foto's van de laatste serie verslagen.Ook die van DDX en anderen. :)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 jul 2018 19:57

Leuk evenement, zeker iets om te onthouden en om in de gaten te houden.
Aangezien ik nagenoeg naast de tunnel geboren ben is dit eigenlijk een 'must go' voor mij.
Kan ik ook eens zeggen dat ik en met de auto, en met de brommer, en met de fiets door de tunnel ben geweest. (met de brommer was natuurlijk harstikke verboden maar als je 16 bent is alles een uitdaging ;-) )

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 jul 2018 22:47

Vandaag de Stelvio vanaf 2 kanten gedaan. Plan was vanaf de 3 kanten, maar halverwege in klim vanuit Prato toch besloten het er maar bij 2 klims te laten zitten.
Zat er domweg niet in, helaas wat pijntjes (voet) en misschien te hoog gegrepen, leeftijd of ??
Dus na iets meer dan 100 km en 3.400hm weer terug in Bormio en daar binnen het uur het terras op.
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1726773327
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

bluv107
Forum-lid

bluv107 28 jul 2018 06:58

Vandaag met mijn zoons 50 km door San Francisco en natuurlijk over de Golden Gate gefietst, wat een belevenis! Veel hoogtemeters in de stad, die opvallend fietsvriendelijk is.
Afbeelding

Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 jul 2018 16:13

Na de sloper van de Stelvio afgelopen woesdag het vandaag minder gek gemaakt en een hele mooi ronde gereden. Groot deel had ik donderdag in andere richting op de motor gedaan en wist “hier moet ik ook even fietsen”. Alternatief zou een Gavia of Mortirolo zijn
Vanuit Bormio (1.250m hoogte) naar Livigno en uiteindelijk naar 2.300m hoogte. Vanaf daar dalen door stukje Zwitserland tot zo’n 450 meter en dacht ‘even’ stukje vals plat tot Bormio.
Viel nog tegen want toch weer 800 meter omhoog. Maar was een heerlijk rit, prima weertje en mooi afscheid van Bormio. Met 126km/2.600hm in 5:45u vond ik het meer dan genoeg.
https://www.strava.com/activities/1733108488

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 28 jul 2018 17:45

Vandaag Flipjes Toertocht gereden vanuit Tiel, goed fietsweer. Wel een vieze bende op de weg door de regen die gevallen was op de Veluwe. Fiets en rijder waren behoorlijk smerig, vooral zand.
Goed voor 172 km.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 jul 2018 22:23

Vandaag 1e dag in de Vercors.
Werd wakker met wat onweer en regen, dus tot de middag gewacht en een wat korter rondje gefietst.
Col de la Machine en Col de la Bataille.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

124km met 2100hm

https://www.strava.com/activities/1733702646

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 28 jul 2018 23:37

Mooi man!

Ik heb vandaag een wat grotere ronde gedaan. Deels daarvan de toertocht Pieter Weening Classic in Surhuisterveen. (150 km afstand) stond bij tijd een pittig windje en ook een paar dikke buien gehad met als gevolg door en doornat. Maar ergens ook wel weer fris. Gehele rit solo gereden. Groepjes gingen mij veel te langzaam en ook erg ongeorganiseerd (zwalkende fietsers) dus snel voorbij. Al met al een fijne fietsdag.
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2018 07:06

Gister:
Helaas heb ik vandaag mogen laten zien dat wat ik bij EFR (emergency first response) heb geleerd ook echt beheers.
Op het programma stond de Mario Aerts Classic met een 24 tal korte hellingen. Samen met een oud collega maar bij de start hadden we een leuk groepje. Totaal 8 waarvan twee dames. Leuke dames en als ik vrijgezel was zou ik nog niet 1,2,3 weten wie ik zou vragen voor een etentje. Zover is het natuurlijk niet gekomen maar leuke dames en ik heb al de afgelopen 40 jaar toch al een paar keer m’n nek uitgestoken voor fietsende vrouwen!
Verder een ex-coureur die wel heel makkelijk tegen de wind en hellingen opfietste en waarom hij derailleurs op z’n fiets had is mij echt een raadsel. Wat een beer!
Lekker groepje, lekker doortrappen, maar ook lekker ouwehoeren. Altijd leuk om andere mensen te ontmoeten. Mooie verhalen over Spanje, broodbakken, de verdeeldheid in België, de arrogantie van de Ollanders (dat topic snapte ik even niet), mooie kaas en………...daar was de regen.
Spekglad werden de wegen. Weken, weken had het niet geregend. We waarschuwde elkaar en wat een heerlijk sociaal groepje was dit. Goed fietsen EN goed voor elkaar zijn! Mooie combi.
We reden van nat asfalt naar droog grindbeton en dachten dat het wel een snelle bocht was. Ik zat achterin met die leuke blonde dame uit Antwerpen.
Voor ons gleed Andre uit. Gelukkig niet met schouders of hoofd op de grond en als een ware Sagan wist ik hem net te ontwijken.
Het leek ogenschijnlijk een eenvoudige glijder maar Ander bleef liggen. Ik heb gelijk m’n fiets aan de kant gezet en naar Andre gelopen.
Hij lag midden op een splitsing maar verplaatsen doe je alleen als het kan. Het bloed spoot echt uit z’n knie.
Ik riep gelijk dat iemand hulp moest bellen. Na de eerste check van Andre durfde ik hem te verplaatsen naar het veilige trottoir. Hij vertelde dat hij hele sterke bloedverdunners gebruikte en dat geloofde ik direct.
Andre in de schaduw (regen, zon, regen, zon) gezet en met een schone zakdoek de wond dichtgedrukt.
Andre maakte zich druk om z’n fiets. Dat is een slecht idee want Andre moest zich alleen druk maken om Andre!
Dus ik iemand gevraagd om de organisatie te bellen om z’n fiets op te halen en zelf Andre wat te drinken gegeven.
Hij was bij maar toch verward en het bloed wat uit die knie kwam werd ik toch niet vrolijk van!
De wond klopte ook helemaal en toen ik even checkte spoot het bloed er echt uit. Weer dicht drukken en toen kwam de ambulance.
Wij konden daarna verder maar de eerste bochten werden toch heel, heel, heel voorzichtig genomen.
De eerste 70 kilometer vloog ik de hellingen op. Ik was zelfs beledigd dat ik mijn klimwielen had gestoken…………... :lol:
Tussen 70 en 100 kwamen er echter een paar zeer nijdige hellingen langs en moest ik toch een paar keer passen. Toch fijn die klimwielen :D
Laatste stuk (25km) kon het buitenblad er weer op maar was een paraplu ook wel een fijn ding geweest.
Ik ben echt heel content met de kilo’s die ik heb kwijt gespeeld en de krachttraining. Maar ik ben vooral heel, heel, heel erg blij met mijn EFR!
Andre snel herstel gewenst!

Omdat we wisten dat het goed ging komen met Andre smaakte de biertjes na afloop prima.

Foto’s dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding