Hallo!
Ik ben Rob en ik fiets 'hard' sinds 4 weken...
Het begon omdat mijn geliefde zich had laten overhalen om met haar vriendinnen Limburgs Mooiste te gaan fietsen a.s. zaterdag. Daarvoor moest er wel getraind worden, aangezien zij zeer sportief, maar ook zeer fiets-onervaren is. Voor de gezelligheid ging ik dus maar mee op een oude hybridefiets die ik nog in de schuur had staan. Ons eerste allereerste tochtje was 4 weken geleden Utrecht-Leiderdorp en weer terug, ongeveer 125 km (heen amper 23 km/uur met windkracht 6 pal tegen; terug >33 km/uur gemiddeld

). Daarna hebben we tochtjes van 40-80 km in Utrecht e.o. gedaan, en 1 zaterdag in Zuid-Limburg zo'n 110km, om ook eens een echte heuvel gezien te hebben... Prachtig is het daar! Maar een hybridefiets met een fietstas op de bagagedrager is toch niet helemaal het juiste materiaal...
Inmiddels heb ik een 'echt' racefietsje gekocht op marktplaats: een fraai blauw Kinesis frame met Ultegra groep; voor 52-42 en achter 12/21. Na twee rondjes om Utrecht het afgelopen weekend ben ik er achter dat dat lekker knalt op het vlakke, maar dat ik voor in de bergen waarschijnlijk nog wel een iets ander verzet kan gebruiken. Voorlopig heb ik nog geen bergfietsplannen, dus dat laten we nog maar even zo.
Ik was eigenlijk van plan om a.s. zaterdag naar Heerlen te fietsen, dan kan ik zien hoe de dames het er bij Limburgs Mooiste ervan af hebben gebracht. Als iemand nog tips heeft voor een goeie route naar het zuiden, hoor ik het graag!
- Rob