Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 sep 2015 22:04

Nou ik durf de weddenschap wel aan te gaan dat ik niet fietsend boven kom hoor. Dus zeker niet binnen de twee uur. :) Volgens mij is "alleen maar km's maken" echt niet genoeg.

Mooie avondfoto trouwens.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 sep 2015 22:48

Die bijna 5000km die jij gemaakt hebt dit jaar is zeker genoeg maar als je gaat wedden dat het je niet lukt dan loop je de laatste 50 meter gewoon naar boven... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
avic
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 02 okt 2011 22:20

Gebruikersavatar avic 29 sep 2015 22:48

haha.....zie net foto van amclassic-fan bij invallende nacht. In juni stond ik iets vroeger boven bij de eerste klim van de dag en het zag er om 5.30 'smorgens net zo uit;

Afbeelding

meer plaatjes op;
https://cebenzoa.wordpress.com

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 30 sep 2015 08:34

Le Grimpeur schreef:De Mont Ventoux, zit dat bij velen niet een beetje 'tussen de oren'?
Deels wel natuurlijk. Komt door al die boeken en de film :lol:
Hanz Bé schreef: Ik denk toch dat dat niet helemaal zo simpel is.
Vorig jaar, met ruim 6000 Km's in de benen, veel rustige duurritten. Ik woog zo'n 83Kg. Klimtijd ongeveer 2 uur 10
Met veel rustige duurritten in de benen hou je het langer vol en herstel je sneller, maar zegt niet zoveel over je klimvermogen.
older Budweiser

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 sep 2015 08:41

Ik heb de afgelopen vakantie (net terug) ook veel geklommen, voor mijn doen. Dat voelt niet hetzelfde als welke training in nl dan ook, ook niet tegen de wind in ploegen op de dijk. Dit jaar al wel een wat betere conditie opgebouwd als vorig jaar en dat helpt idd flink. Jammer dat we hier geen bergen hebben, dat extra stukje macht in de benen zal nou snel wel weer weg zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6295
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 sep 2015 09:24

TumTumTum schreef:Nou ik durf de weddenschap wel aan te gaan dat ik niet fietsend boven kom hoor. Dus zeker niet binnen de twee uur. :) Volgens mij is "alleen maar km's maken" echt niet genoeg.

Mooie avondfoto trouwens.
ik heb maar een paar keer met je gefietst maar jij kan echt wel fietsend boven komen. Een iets lichter verzetje gaat het makkelijker maken maar met jouw gewicht zit er juist een toptijd in :mrgreen:
2 uur zal idd lastig zijn. Ook niet handig om de eerste keer op tijd te gaan.
Mijn eerste keer was 20-25 minuten trager dan m'n beste tijd terwijl de "specs" niet veel uiteen liepen.

Hoewel een hype (zeker met die Clinge en goede doelen) blijft het toch ook wel een unieke berg die ieder toch keer gedaan moet hebben:

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 30 sep 2015 11:06

Toen ik in Rhenen naast jou omhoog fietste lag de ketting halverwege de cassette. Er zijn dus nog mogelijkheden TTT!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6295
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 sep 2015 11:07

Gastheerg schreef:En als het lukt ben ik er volgende week (vaag plan nog)
Helaas. Maatje kan echt geen vrij krijgen. En vrijdagnacht heen, zaterdag fietsen en zondagochtend fietsen en dan terugrijden heb ik wel gedaan maar daar wordt ik toch te oud voor.
Alleen naar de Ventoux is geen optie want door m'n gebrekkige Frans leg ik daar wat lastig contacten. Misschien nog een paar dagen in Italie klimmen. Ventoux zal voor volgend jaar zijn.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 30 sep 2015 11:10

Jammer!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6295
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 sep 2015 13:15

JM_H schreef:Jammer!
ach als je ziet wat we samen in de de afgelopen jaren aan fiets en duikavonturen hebben beleefd mag het ook een keer tegen zitten. Ik wilde die kant op omdat m'n maatje nog nooit de Ventoux heeft gedaan. Als ik volgende week toch nog een mini trip doe waar ik 2400 km voor in de auto moet zitten ga ik liever naar Piacenza (Nicolo) om deel te nemen aam La Epica.
Ventoux 2016 gaan we dan van de winter gelijk plannen :mrgreen:

rene_gazelle
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 aug 2013 18:04

rene_gazelle 02 okt 2015 11:11

Eddy Verdam schreef:Ach....tijden, hartslagen, wattages, enz.....zeggen mij niet zoveel ik wil gewoon lekker gefietst hebben. En soms rij ik betreft de cijfers als een krant, maar heb ik wel een heerlijk gevoel eraan over gehouden!!! Niets mis mee. Denk dat als amateur het ook te moeilijk denken is, een vermoeiende week op je werk.....vergeet de cijfers maar en ga lekker op gevoel fietsen.
+1 !!

Dat is voor mij het belangrijkste als het om fietsen gaat; een lekker gevoel

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 03 okt 2015 19:33

JoostG schreef:1.20 is erg snel. Waarschijnlijk rijdt de bus in de Tour in die tijd omhoog.
Dat zal eerder 1u10 a 1u15 zijn, beetje afhankelijk van hoeveel speling ze hebben. Ook de "niet-klimmers" in het profpeloton doen makkelijk 1200 -1300 hoogtemeter/uur.

Plaats reactie