Ervaring webshops
Echt steeds meer webshops doen dat. Vandaag besteld morgen in huis, voorraad impliceert ook dat 't klopt. En dan 7 dagen later leveren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan daar slecht tegen.
Wat dat betreft in NL wel fan van Mantel en Futurum; voorraad betrouwbaar en goede SLA met de verzenders.
Wat dat betreft in NL wel fan van Mantel en Futurum; voorraad betrouwbaar en goede SLA met de verzenders.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nooit één SLA gekocht bij deze webshops, maar de actuele voorraad klopt vaak wel. Gisteren nog pedalen besteld bij Mantel, en bij Bike 24 nog wat producten ( met speed service van DHL ook vandaag in huis). En met de meerpijs van snelle verzending nog goedkoper dan andere webshops.
Laatst gewijzigd door rene op 22 okt 2025 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Gelukkig zijn er ook shops die de volgende tekst erbij vermelden:
'nog 10 stuks op voorraad bij de leverancier'.
Dan weet je genoeg en ook dat je iets langer op jouw bestelling moet wachten. Wat vaak niet eens een probleem is. Maar wees er wel duidelijk over.
Dat een online-shop bang is dat niemand bestelt als er staat dat het 2-3 werkdagen duurt is natuurlijk stom. Want als je 1x hebt besteld en het duurt langer dan verwacht omdat ze niet eerlijk zijn over de levertijd dan zijn ze die klant toch ook na 1 bestelling kwijt? Dat is toch nooit een houdbare situatie m.i.
Ride bikes, not tanks!
Dropshipping is opzich niet erg als dat vanuit bijvoorbeeld centraal magazijn in Nederland gedaan wordt, dan is het prima als je bestelling doet bij zolderkamer shop zegmaar die de voorraad/verzending (en vaak uit betalingen) uitbesteed (zie je ook vaak dat retouren aanmelden via andere site lopen)
Maar dropshipping en dat het dan vanuit China verstuurd wordt zie je ook.
We zijn in Nederland wel erg verwend met volgende dag geleverd trouwens.
Tijdens mij vakantie in Frankrijk ook 2 keer onderdeeltje nodig gehad.
1e keer bij alltricks besteld, 2e keer bij bikeinn. Beide keren duurde het zo'n week voordat het in pakketmuur/automaat zat.
Wel prettig dat die pakketmuren in Frankrijk op heel veel plekken staan, helaas in Nederland nog veel te weinig.
Of pakketmuren die alleen gebruikt kunnen worden door bepaalde webshops.
Maar dropshipping en dat het dan vanuit China verstuurd wordt zie je ook.
We zijn in Nederland wel erg verwend met volgende dag geleverd trouwens.
Tijdens mij vakantie in Frankrijk ook 2 keer onderdeeltje nodig gehad.
1e keer bij alltricks besteld, 2e keer bij bikeinn. Beide keren duurde het zo'n week voordat het in pakketmuur/automaat zat.
Wel prettig dat die pakketmuren in Frankrijk op heel veel plekken staan, helaas in Nederland nog veel te weinig.
Of pakketmuren die alleen gebruikt kunnen worden door bepaalde webshops.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb het toch even aan Google moeten vragen.daniel1975 schreef: ↑22 okt 2025 10:35 Ik kan daar slecht tegen.
SLA?
Al begrijp ik dat dienstenniveau-overeenkomst mogelijk niet zo ingeburgerd is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Service_level_agreement
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sorry, ging er onterecht vanuit SLA algemeen bekend was.
Die pakketmuren zijn top, als spulletjes er ook echt in worden gestopt. Heel vaak gaat een pakket zwerven omdat er getekend moet worden. En dan stoppen ze het niet in de muur, maar bieden het wel aan zonder waarschuwing.
Die pakketmuren zijn top, als spulletjes er ook echt in worden gestopt. Heel vaak gaat een pakket zwerven omdat er getekend moet worden. En dan stoppen ze het niet in de muur, maar bieden het wel aan zonder waarschuwing.
Zo heb ik begin dit jaar een aantal weken zitten wachten op een complete fiets die spoorloos was bij DHL. Kreeg vaak een melding dat hij onderweg was maar is nooit aangekomen. Veel contact gehad met Bike24 (goede klantenservice trouwens) en uiteindelijk een andere fiets opgestuurd gekregen. Toch vreemd hoe zo'n groot pakket van 6000,- aan het zwerven gaat.daniel1975 schreef: ↑22 okt 2025 15:56 Sorry, ging er onterecht vanuit SLA algemeen bekend was.
Basso Diamante - Canyon Grizl
Opletten met BikeINN; ik bestel er regelmatig maar de reviews zijn onbetrouwbaar omdat ze enkel positieve reviews publiceren. Een slechte review van een fietsshirt en recent van slecht stuurlint werden nooit gepubliceerd. Even opgezocht op reddit en blijkbaar komt dit vaak voor. Het is ook opvallend dat er nauwelijks (of zelfs geen) negatieve reviews op de website staan.
Ik vond ook terug dat de levertijd soms lang is omdat een artikel op voorraad staat aangeduid maar toch nog 'onderweg is van een ander magazijn' (dropshipping??). Dat heb ik ook al enkele keren ervaren.
Op zich is het aanbod heel groot en de prijzen zijn goed en alles is altijd aangekomen maar helemaal eerlijk is dit niet.
Ik vond ook terug dat de levertijd soms lang is omdat een artikel op voorraad staat aangeduid maar toch nog 'onderweg is van een ander magazijn' (dropshipping??). Dat heb ik ook al enkele keren ervaren.
Op zich is het aanbod heel groot en de prijzen zijn goed en alles is altijd aangekomen maar helemaal eerlijk is dit niet.
Misschien komt dat omdat men zo gauw geen pakketmuur kon vinden met zo'n groot kastje om de fietsdoos in te stoppen.Koen Soon schreef: ↑22 okt 2025 16:10Zo heb ik begin dit jaar een aantal weken zitten wachten op een complete fiets die spoorloos was bij DHL. Kreeg vaak een melding dat hij onderweg was maar is nooit aangekomen. Veel contact gehad met Bike24 (goede klantenservice trouwens) en uiteindelijk een andere fiets opgestuurd gekregen. Toch vreemd hoe zo'n groot pakket van 6000,- aan het zwerven gaat.daniel1975 schreef: ↑22 okt 2025 15:56 Sorry, ging er onterecht vanuit SLA algemeen bekend was.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij hebben dat ook gehad met een Tarmac voor mevr1975 via bike24. DHL was dramatisch qua communicatie en de acties die ze deden correspondeerden weer niet met de app. Bike24 prima, dhl waardeloos.