Voor het project van Bottechia alle onderdelen van het frame gehaald. Maar deze jongen werkte even niet mee. Ik dacht even dat ik die ene Gios met BSA draad had
Deze fiets gaat vooral gebruikt worden voor retro ritten, Moet natuurlijk een mooie fiets worden maar niet alles hoeft Super Record te zijn. Het budget is begrenst en voor een fiets die ingezet gaat worden op de hardste kasseien en de gemeenste strade bianche lijkt me dat een handige keuze.
Derhalve is de zadelpen die in de fiets zat een prima ding. "Even" een een beetje gepoetst.
Ook de versnellingsbak kan nog vele jaren mee. Volledig gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Op de fiets zat een paar Look pedalen. Dat kan natuurlijk niet bij een retro rit. Oude pedalen zijn moeilijk aan te komen. Dat heeft alles te maken dat veel van die dingen in de vuilnisbak zijn verdwenen. Toen de Look pedalen hun opwachting maakte zet ieder op z'n bestaande fiets (afgemonteerd met Record, Super Record, Dura Ace) een paar van die Look pedalen. Omdat het aanbod van 2e hands pedalen met topeclips enorm was verdween er veel in de vuilnisbak. Zelf een knappe set Record C weggegooid.
Daarnaast zijn pedalen bij valpartijen nogal eens "de Sjaak". Dus aanbod oude pedalen is laag en prijs dus hoog.
Dat is alleen lastig als je een doorgeslagen neuroot bent. Op m'n Brooklyn Gios heb ik gewoon een stel MKS baanpedalen zitten. Op deze witte Gios ga ik een stel wegpedalen zetten en mooiere Campa imitaties zijn er niet.
Het aandrijfgarnituur is traditioneel. Buitenblad heb ik inmiddels ook gereregeld.
Morgen frame schoonmaken en inspecteren en als ik dan geen gekke dingen tegenkom ga ik met de opbouw beginnen.
Op de beurs in Gent kijken voor blauwe buitenkabel en dan gaan we hier eens een geil fietsje van maken. Bijna zonde om daar de stoffige strade bianche mee op te rijden.
Bijna