Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

i-mac

i-mac 19 apr 2017 21:45

Jans schreef:Ik begrijp niet waarom sommigen in december niet fietsen "omdat het winter is" en dan in april wel, bij lagere temperaturen dan in december.
Ik fiets gans het jaar door, weer of geen weer.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 19 apr 2017 22:05

Ik heb me ook voorgenomen om het hele jaar door te fietsen, behalve bij ijs en sneeuw.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 19 apr 2017 22:53

i-mac schreef:
Jans schreef:Ik begrijp niet waarom sommigen in december niet fietsen "omdat het winter is" en dan in april wel, bij lagere temperaturen dan in december.
Ik fiets gans het jaar door, weer of geen weer.
Ja, dat had ik wel gezien. ;)
Ik begrijp ook wel dat niet iedereen door weer en wind gaat, Doe ik ook niet. (Afgelopen twee dagen de (heel serieuze) Mistral de schuldige. Maar regelmatig zie ik van fietsers voorbijkomen dat ze de wintermaanden niet gefietst hebben, terwijl het dan toch regelmatig redelijk aangenaam weer kan zijn, en dan in maart/april wel gaan fietsen, ook als het niet echt leuk is.

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 19 apr 2017 23:57

heeft natuurlijk ook te maken met het aantal uren zonlicht in de winter, als je werkt of school loopt kan het zijn dat je in het donker aanzet en in het donker opnieuw thuis komt, dan komt er van fietsen (bij mij alleszins) niet veel meer in huis

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 20 apr 2017 13:46

Vandaag wel gefietst, maar zag dat r hier bij de tunnelop- en afritten flink was gestrooid.
Beetje jammer als het niet nat is en niet wordt uitgereden.
Moet ik vanavond de boel weer gaan afspoelen. Had net gehoopt weer een paar maanden van die zooi af te zijn...

Temperatuur was wel te doen verder.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 apr 2017 13:50

Drkjv schreef:heeft natuurlijk ook te maken met het aantal uren zonlicht in de winter, als je werkt of school loopt kan het zijn dat je in het donker aanzet en in het donker opnieuw thuis komt, dan komt er van fietsen (bij mij alleszins) niet veel meer in huis
Op de zaterdag en zondag blijft er toch wel flink wat zonlicht over. Dan nog hopen dat de zon er ook nog echt is.

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 20 apr 2017 15:16

Jans,

Ik ben het wel met je eens, ik fiets ook het hele jaar rond behalve als het sneeuwt. Maar vergeet niet dat de meeste toerfietsers rond deze tijd (of vanaf deze tijd) allerlei tochtjes gaan plannen en dan MOET er wel getraind worden. In dember of januai is die noodzaak er (nog) niet.

Groot voordeel van doorfietsen in de winter (BUITEN!) vind ik wel dat ik als één van de eersten in vorm ben. De rest trekt dat in de loop van het voorjaar wel recht maar rond deze tijd rij ik bij het koersen in ieder geval goed voorin.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 20 apr 2017 15:25

+1

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 20 apr 2017 15:32

Tracing_NL schreef:Jans,

Ik ben het wel met je eens, ik fiets ook het hele jaar rond behalve als het sneeuwt. Maar vergeet niet dat de meeste toerfietsers rond deze tijd (of vanaf deze tijd) allerlei tochtjes gaan plannen en dan MOET er wel getraind worden. In dember of januai is die noodzaak er (nog) niet.

Groot voordeel van doorfietsen in de winter (BUITEN!) vind ik wel dat ik als één van de eersten in vorm ben. De rest trekt dat in de loop van het voorjaar wel recht maar rond deze tijd rij ik bij het koersen in ieder geval goed voorin.
Waarom niet later pieken? Dan ben je bij de criteriums van de KNWU ook nog goed.
Maak joe woar

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 20 apr 2017 16:19

Fietsen?altijd schreef:
Tracing_NL schreef:Jans,

Waarom niet later pieken? Dan ben je bij de criteriums van de KNWU ook nog goed.
Waarom moeten pieken? Ik rijd gewoon mijn tochtjes voor mijn plezier. Ik piek het hele jaar door. Alleen mijn piek ligt dan weer niet zo hoog. ;)

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 20 apr 2017 16:58

Vandaag even mijn kop leeg gemaakt van de shit waar ik momenteel in zit.
https://www.strava.com/activities/950246701
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

bve
Forum-lid

bve 20 apr 2017 18:00

Fietsen?altijd schreef: Waarom niet later pieken? Dan ben je bij de criteriums van de KNWU ook nog goed.
Die zijn toch al 3 weken aan de gang?

Plaats reactie