#blackCanyonsmatter !!
Het grote taaltopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Das een Topper!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
HAHAHA krom
Ik denk dat je superioriteit bedoelt. Of het al dan niet misplaatst is hangt af van tegenover wie ik dat gevoel zou hebben, en op welk gebied.
Als je niet weet wat er bedoeld wordt, is het natuurlijk niet helemaal netjes om het als onzin af te doen. Ik zal het je uitleggen.klimmer schreef: ↑15 jul 2020 16:51 Nadat ik gewezen werd op het taaltopic, heb ik dit niet kunnen vinden. Ik heb wel een gerelateerde vraag: wat kan iemand bedoelen met het gefantaseerde:
"gunfactor van de eenheidsworst fanboys" . Wat het ook betekent, waarom spreekt/schrijft iemand zulke onzin/abracadabra enz.....
Allereerst; excuses, "gunfactor" is niet helemaal juist gekozen als woord, eigenlijk dekt "goedkeuring" de lading beter. Dat woord ken je denk ik.
Hier komen de moeilijke woorden, met een linkje;
Waar komt het figuurlijke begrip eenheidsworst vandaan?
Tegenwoordig betekent eenheidsworst 'iets wat door zijn volkomen uniformiteit als niet erg aantrekkelijk wordt gezien' (Van Dale Hedendaags Nederlands).
fanboy
(neologisme)
jongen die of (jonge) man die een grote fan is van iemand of iets en dat ook uitdraagt, meestal via internet
- Enzzo
- Forum-lid HC
Wow!! Wat een geweldige reactie !!
Complimenten hoor.
Hopelijk is daarmee het dominee vingertje van de taal- en onderdelenpuristen voor eens en altijd weggevaagd!
Complimenten hoor.
Hopelijk is daarmee het dominee vingertje van de taal- en onderdelenpuristen voor eens en altijd weggevaagd!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
De titel van dit topic geeft natuurlijk ook direct een waardeoordeel over de bevinding. Terwijl de startpost een open vraag naar uitleg suggereert. Dat is inzichzelf ook jammer natuurlijk.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat dit zinnetje is opgeschreven om een statement te maken, cq een motie van afkeuring over te brengen. En dat is vervolgens nog bewust met gebruik van deze woorden gedaan. Misschien om minder direct te zijn, of toch weer wat willen verbloemen. Maar misschien is het ook wel de dagelijkse manier van spreken voor die persoon. Je hoort tegenwoordig nogal wat mensen met Engelse termen smijten in Nederlandse zinnen, waarvan de helft nog uit het kantoorleven of de "scrum and agile" geloven komen ook
Overigens ben ik het er wel mee eens dat dit zinnetje is opgeschreven om een statement te maken, cq een motie van afkeuring over te brengen. En dat is vervolgens nog bewust met gebruik van deze woorden gedaan. Misschien om minder direct te zijn, of toch weer wat willen verbloemen. Maar misschien is het ook wel de dagelijkse manier van spreken voor die persoon. Je hoort tegenwoordig nogal wat mensen met Engelse termen smijten in Nederlandse zinnen, waarvan de helft nog uit het kantoorleven of de "scrum and agile" geloven komen ook
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013