In principe zou de geometrie toch gelijk moeten zijn zo’n beetje. Bijzonder dat die dan zo’n totaal ander karakter heeft in aluminium. Maar bedankt voor de ervaring, als ik een proefrit maak zal ik erop letten.Ernie C. schreef: ↑04 mei 2025 19:08 Toen ik mijn Terra kocht, heb ik ook op het aluminium model gereden. Bij mij is het ook 80% verhard ongeveer en ik vond hem daar eigenlijk niet geschikt voor. Het is echt wel meer een offroad/reisfiets dan een gooi-en-smijtfiets. De carbon Terra heeft wat dat betreft een compleet ander karakter.
Ik reed op een H30 in maat L en een M30 in XL en zelfs toen voelde de M30 veel vinniger aan. Uiteindelijk is het een M in maat L geworden. Dat was nog een groter verschil.
Orbea
Gisteren mijn nieuwe fiets gehaald. Mooie km's gereden op de supersix en rijdt nog steeds fantastisch maar werd tijd voor wat anders. De supersix wordt nu een fulltime slechtweer fiets.
Fizik zadel wat er bij kwam heb ik vervangen door een Fabric Scoop. Stuurlint nog vervangen voor een grijskleurig lint en nog een remschijf achter vervangen. Ik had een 160 en 140 mm dura ace rotor gekocht maar er zit achter ook een 160 MM rotor op.
Vind alleen de spacers niet zo mooi, maar is niet anders. Er gaan er wellicht nog twee tussenuit.

Fizik zadel wat er bij kwam heb ik vervangen door een Fabric Scoop. Stuurlint nog vervangen voor een grijskleurig lint en nog een remschijf achter vervangen. Ik had een 160 en 140 mm dura ace rotor gekocht maar er zit achter ook een 160 MM rotor op.
Vind alleen de spacers niet zo mooi, maar is niet anders. Er gaan er wellicht nog twee tussenuit.

Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
CaadX Ultegra
Ik ga het sowieso proberen, heb het niet voor niets gekocht. Mocht het niet bevallen kan ik altijd terug naar zwart.
Maar moet zeggen dat het zwarte lint mooier uitvalt dan ik van te voren bedacht had.
Orbea Orca M35I
CaadX Ultegra
CaadX Ultegra
Hij is echt prachtig!
https://www.orbea.com/nl-nl/apparatuur/ ... ano-hg-set
57 mm ltd van orbea. Ben benieuwd naar de "huiswielen" van orbea
ik woon aan de kust en heb nooit problemen ervaren met hoge velgen, ook niet met 6 beaufort.
Morgen is rustdag voor mij qua hardlopen en fietsen dus ga ff genieten van het uitzicht van de fiets in de huiskamer
Orbea Orca M35I
CaadX Ultegra
CaadX Ultegra
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik zou het zwarte stuurlint houden.
Kijk eens of er achteraan geen spacer(vuilplaat) onder de caliper zit.
Als dat zo is zou je deze kunnen verwijderen en dan past een 140 mm remschijf wel.
160mm op een racefiets is trouwens niet echt nodig om gewoon goed te kunnen stoppen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja die zit er. Daar had ik al naar gekeken. Maar dat is het probleem ook niet. De remleiding is (vermoedelijk) precies op maat? En als ik kleiner ga qua rotor heb ik een iets langere remleiding nodig omdat de remklauw naar achteren verschuiftLcsmet schreef: ↑09 jun 2025 10:46Ik zou het zwarte stuurlint houden.
Kijk eens of er achteraan geen spacer(vuilplaat) onder de caliper zit.
Als dat zo is zou je deze kunnen verwijderen en dan past een 140 mm remschijf wel.
160mm op een racefiets is trouwens niet echt nodig om gewoon goed te kunnen stoppen.
Orbea Orca M35I
CaadX Ultegra
CaadX Ultegra
-
scottpch64
- Forum-lid
Vaak heb je nog wel wat speling van de remleiding en is dat geen probleem.