Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 17 jan 2015 11:45

Goede keuze. De AL is een topper ook in vergelijking met menig carbonfiets.
Heb veel carbonfietsen gehad en weer verkocht maar de Canyon AL Ultimate gaat niet weg want is een van beste fietsen (frame) die ik ooit heb gehad.

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 17 jan 2015 11:53

nijkie schreef:In welk opzicht is deze stijver dan je Kuota die je had?
Zowel bij het bracket als bij het balhoofd voelt de Canyon stijver aan. Op hoge snelheid voelt de Canyon een stuk zekerder en stabieler dan de Kuota. Ook durf ik harder door de bochten en gaat aanzetten makkelijker. Je moet het natuurlijk wel allemaal relatief zien, de Kuota heb ik ook altijd met plezier op gefietst.

brekson
Forum-lid

brekson 17 jan 2015 13:29

Ik ben ook zeer tevreden over de AL SLX , wel niet zo tevreden over de stuurbocht
Die van mijn beide aeroads is/was aangenamer en ligt beter in de hand en laat je toe beter bij de remmen te komen

@der schlucht : hebben ze in het servicecenter voor nop je vorkbuis ingekort ? Ik wil mettertijd vn mijn 2 fietsen ook nog wel een spacer tussenuit smijten
Sworks Venge

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 17 jan 2015 16:17

brekson schreef:
@der schlucht : hebben ze in het servicecenter voor nop je vorkbuis ingekort ? Ik wil mettertijd vn mijn 2 fietsen ook nog wel een spacer tussenuit smijten
Weet niet welke positie je zoekt, maar als je nog lager wilt dan zou ik ook de plane top cover headset adviseren ipv de Acros Ai-70 top want dat is feitelijk ook een verkapte spacer.

Bij mij was het voor gratis, ik heb het eigenlijk nooit over vergoedingen gehad met ze en toen ik hem op ging halen zeiden ze dat het voor niks was mede ivm het feit dat ik nu al een tijdje, langer dan voorzien, op een nieuwe CF SLX zit te wachten. Normaal gezien zal je hem aan moeten melden middels een service verzoek en zullen er evt. denk ik wel wat kosten aan verbonden zijn. Ik woon praktisch om de hoek bij ze en vandaar dat even halen en brengen zo gedaan was, ik denk wanneer ik in een andere stad zou wonen ik gewoon naar de plaatselijke fm zou gaan.

brekson
Forum-lid

brekson 17 jan 2015 21:54

Ok, bij mij gaat het niet zo zeer om de positie, meer om de looks. Vooral bij mijn nieuwe aeroad mag er een spacer tussenuit. Thx
Sworks Venge

Mimo
Forum-lid

Mimo 17 jan 2015 22:54

Dag iedereen.
Vanavond kocht ik mij online een endurace 6.0 via de website. Op de website is te zien dat de fiets op voorraad is, en in principe binnen enkele werkdagen verzonden kan worden. Toen ik echter via mail de factuur ontving stond er als leverdatum week 10. Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik nu nog 7 weken moeten wachten of is dat standaard een datum dat er op geplaatst wordt en niet indicatief.

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 17 jan 2015 23:19

Jaap Telder schreef:Goede keuze. De AL is een topper ook in vergelijking met menig carbonfiets.
Heb veel carbonfietsen gehad en weer verkocht maar de Canyon AL Ultimate gaat niet weg want is een van beste fietsen (frame) die ik ooit heb gehad.
Grappig te lezen dat een frame van 800€ beter rijdt dan veel duurdere carbon frames.

@Der schlucht: Is jouw AL SLX een L?
Cannondale

maikelm
Forum-lid

maikelm 17 jan 2015 23:54

Mimo schreef:Dag iedereen.
Vanavond kocht ik mij online een endurace 6.0 via de website. Op de website is te zien dat de fiets op voorraad is, en in principe binnen enkele werkdagen verzonden kan worden. Toen ik echter via mail de factuur ontving stond er als leverdatum week 10. Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik nu nog 7 weken moeten wachten of is dat standaard een datum dat er op geplaatst wordt en niet indicatief.
Heb je de fiets al wel betaald omdat die 'op voorraad was'? Ik wil een cf sl 9.0 di2 (ook op voorraad) gaan bestellen, maar nog niet nu al betalen als er ineens nog twee maanden levertijd bij komt.

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 18 jan 2015 07:19

Cube2000 schreef:
Jaap Telder schreef:@Der schlucht: Is jouw AL SLX een L?
Maat L met 110mm stem. Ben 1.89 met bbl van 89cm.

ps

Een los frame is max. 734,00 euro, 699,00 euro voor het frame onder de 'sponsordeal' plus evt. 35,00 euro indien je zelf nog niet in het bezit bent van een basislidmaatschap van de KNWU.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 jan 2015 08:01

Cube2000 schreef:
Grappig te lezen dat een frame van 800€ beter rijdt dan veel duurdere carbon frames.
Inderdaad, terwijl ik altijd gedacht heb dat het goed rijden of niet meer te wijten was aan het vormpeil van de renner ??!!! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Mimo
Forum-lid

Mimo 18 jan 2015 09:14

maikelm schreef:
Mimo schreef:Dag iedereen.
Heb je de fiets al wel betaald omdat die 'op voorraad was'? Ik wil een cf sl 9.0 di2 (ook op voorraad) gaan bestellen, maar nog niet nu al betalen als er ineens nog twee maanden levertijd bij komt.
Ik heb via Mastercard betaald dus kan niet onmiddellijk zien of het geld van mijn rekening is. Als ik mij niet vergis staat er ergens op de site dat het geld maar wordt afgetrokken wanneer de verzending gebeurt. Kijk er gewoon tegen op om zo lang te moeten wachten, zeker omdat ik me al mentaal had voorbereid dat hij op voorraad was.

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 18 jan 2015 09:48

Uit eigen ervaring: Mits er met creditcard betaald is wordt de afschrijving pas gedaan als het pakket aan de bezorger overhandigd wordt.

Plaats reactie