Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 16 jan 2015 17:24

Dan zullen ze misschien jouw ultimate sl aero naar iemand anders gestuurd hebben ?

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 16 jan 2015 17:43

De sticker die ze met mijn naam en gegevens op de doos hebben geplakt klopt,ook de factuur met het type fiets dat ik heb besteld stak in de doos.
Dus degene die de factuur in de doos duwde heeft nog niet eens de moeite gedaan om te controleren of het type fiets en maat wel klopte met wat op de factuur stond want op de buitenkant van de doos plakt dan weer een andere grootte sticker met canyon ultimate slx 9.0 3xl.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 16 jan 2015 18:35

guerciotti schreef:Dan zullen ze misschien jouw ultimate sl aero naar iemand anders gestuurd hebben ?
En die schreeuwt nog veel harder :lol:

Zal zeker worden opgelost door Canyon, je hebt i.i.g. het voordeel dat je een duurdere fiets hebt gekregen als gekocht. Ik zeg gebruik maken van de 30dagen omruil regeling ;)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 16 jan 2015 19:11

Fototje van vandaag. De vorkbuis moet nog afgezaagd worden, maar wil eerst zeker zijn van mijn positie. De fiets rijdt echt fenomenaal :D . Het verschil in stijfheid is echt enorm met mijn huidige fiets.

Ondanks dat ik een Campapagnolo fan ben, schakelt de Ultegra groep ook super. De wielen voelen ook prima, maar de exalith coating is wel gevoelig en maakt veel herrie met remmen. Gelukkig is dit al veel minder als tijdens de eerste rit. Dit kan komen doordat ik de remblokken achter goed in de houders heb gestopt. Canyon had ze niet helemaal doorgedrukt, kon nog bijna een halve cm verder :o .

Afbeelding

Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jan 2015 21:18

In welk opzicht is deze stijver dan je Kuota die je had?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 16 jan 2015 23:08

Na even nadenken net de knoop door gehakt en gelijk besteld:

Afbeelding

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 16 jan 2015 23:11

Gefeliciteerd. Mooie fiets.

Ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen de Ultimate AL SLX 9.0 en de Ultimate CF SL 7.0. SL 7.0 heeft een carbon frame en is 100€ goedkoper. AL SLX heeft betere wielen en Ultegra 6800. Is ook iets lichter, maar heeft wel een aluminium frame. Zijn de rijeigenschappen van carbon echt beter dan een goed aluminium frame? Iemand die mij advies kan geven?
Cannondale

peetvd
Forum-lid

peetvd 17 jan 2015 08:07

Ben benieuwd naar de ervaringen met de endurace.
Laatst gewijzigd door peetvd op 17 jan 2015 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

peetvd
Forum-lid

peetvd 17 jan 2015 08:08

Mooie combinatie vind ik stealth met rode accenten. Ik heb er nog niet veel zien rijden. Hoe lang is de levertijd op dit moment ?

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 17 jan 2015 08:17

Cube2000 schreef:Gefeliciteerd. Mooie fiets.

Ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen de Ultimate AL SLX 9.0 en de Ultimate CF SL 7.0. SL 7.0 heeft een carbon frame en is 100€ goedkoper. AL SLX heeft betere wielen en Ultegra 6800. Is ook iets lichter, maar heeft wel een aluminium frame. Zijn de rijeigenschappen van carbon echt beter dan een goed aluminium frame? Iemand die mij advies kan geven?
Het 2014 model van de AL SLX was in zijn categorie fiets van het jaar in 2014, daarbij versloeg het volgens de testers ook zijn carbon Canyon broertje.

http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -14-48151/
https://www.youtube.com/watch?v=Sqx4_33Q1B4

For an out-and-out race bike, the AL SLX is very hard to beat. Comparisons will be made between the alloy and carbon Canyons at the same price, but in all honesty we think this alloy bike is the superior ride. Both are sharp and responsive and above all exciting; the AL, however, somehow feels more evolved, balanced and dare we say it comfortable.

Zelf heb ik voor de AL SLX gekozen en ben er zeer tevreden mee, gewoon een goede fiets met uitstekende onderdelen.

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 17 jan 2015 09:41

@peetvd: Ik ben er ook erg benieuwd naar. Ik ga van alu naar carbon, daar ben ik erg benieuwd naar. Ik vond deze kleuren combi mooier dan de zwart/grijs/blauwe.
De leverweek staat nu op week 14, dus dat is nog even wachten....

Ik heb met opzet voor de 7.0SL gekozen en niet voor de 9.0 gegaan omdat de enige verschillende de wielset en zadelpen zijn. De zadelpen heb ik als optie gewijzigd in de S13 omdat ik een grotere setback nodig heb.
In mijn huidige fiets heb ik een set Fulcrum R3 wielen zitten die mee gaan naar de nieuwe fiets. In hoeverre de wielen erbij passen (witte naven), ga ik dan beoordelen. Iets anders is dan alsnog mogelijk. De DT Swiss wielen in de 9.0 las ik niet heel er goede verhalen over en is mij de meerprijs dus ook niet waard.

En nu wachten totdat hij er is...... ;)

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 17 jan 2015 10:36

Der Schlucht schreef:
Cube2000 schreef:Gefeliciteerd. Mooie fiets.

Het 2014 model van de AL SLX was in zijn categorie fiets van het jaar in 2014, daarbij versloeg het volgens de testers ook zijn carbon Canyon broertje.

http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -14-48151/
https://www.youtube.com/watch?v=Sqx4_33Q1B4

For an out-and-out race bike, the AL SLX is very hard to beat. Comparisons will be made between the alloy and carbon Canyons at the same price, but in all honesty we think this alloy bike is the superior ride. Both are sharp and responsive and above all exciting; the AL, however, somehow feels more evolved, balanced and dare we say it comfortable.

Zelf heb ik voor de AL SLX gekozen en ben er zeer tevreden mee, gewoon een goede fiets met uitstekende onderdelen.
Bedankt voor je reactie.

De AL SLX spreekt mij sowieso al meer aan doordat hij een betere uitrusting heeft dan de SL 7.0.
Denk dat ik binnenkort maar de AL SLX ga bestellen..
Cannondale

Plaats reactie