Wielerseizoen 2021
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Iets met afstand, snelheid en tijd die er tussen zit.
Wat mij betreft is op die snelheden 4/1000e geen verschil meer hoor. Dat is het verschil tussen net iets meer profiel op je band of net iets minder.
Als je zo moet gaan rekenen zou je het relatief moeten maken aan de totale lengte van de fiets, wat dan doorgerekend wordt naar het absolute midden van die fiets en vervolgens gecorrigeerd wordt met de gegevens van de lichaamsbouw van de renner. Waarbij uiteraard het zwaartepunt tov een gemiddelde ideale fietspositie het meetpunt zou moeten zijn en wel op het moment dat het wiel de finishlijn raakt!
Uiteraard wel met inbegrip van een relatieve correctiefactor van soklengte, het aantal bidonnen wat je onderweg hebt weggesmeten en of je wellicht een fietspaadje al zittend op je bovenbuis in de afdaling hebt meegepakt.
Dat zou namelijk echt het verschil maken....
Wat mij betreft is op die snelheden 4/1000e geen verschil meer hoor. Dat is het verschil tussen net iets meer profiel op je band of net iets minder.
Als je zo moet gaan rekenen zou je het relatief moeten maken aan de totale lengte van de fiets, wat dan doorgerekend wordt naar het absolute midden van die fiets en vervolgens gecorrigeerd wordt met de gegevens van de lichaamsbouw van de renner. Waarbij uiteraard het zwaartepunt tov een gemiddelde ideale fietspositie het meetpunt zou moeten zijn en wel op het moment dat het wiel de finishlijn raakt!
Uiteraard wel met inbegrip van een relatieve correctiefactor van soklengte, het aantal bidonnen wat je onderweg hebt weggesmeten en of je wellicht een fietspaadje al zittend op je bovenbuis in de afdaling hebt meegepakt.
Dat zou namelijk echt het verschil maken....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik heb alleen het laatste uur echt gekeken wegens te saai en te goed weer.
Wout heeft op de juiste momenten gereageerd zodat hij mee was wanneer dat moest. Chapeau, al heeft hij een paar keer serieus diep moeten gaan om Tom te kunnen bijhalen.
Dat hij in een sprint tegen Tom een fotofinish nodig heeft dat was inderdaad lachen.
De snelste man van het peloton werd hij een tijdje geleden nog genoemd. Lachen dus.
Hopelijk volgt er nu voor hem voldoende rust, zodat hij terug op een serieus niveau kan sprinten, want zo gaat het in de Tour niet lukken om de andere sprinters te kloppen. Anders gaan we nog meer lachen.
Ik heb genoten van Van Sevenhant. Ook na de koers bij een interview met hem. Sappig West-Vlaams accent
Ik vond er niet zoveel aan. Voornamelijk Formule 1 zitten kijken, dat was wel spannend. Normaal gesproken is het parcours ook leuk om te zien, met name de steile hellingen in de finale. Maar dit was erg weinig koers, weinig afwisselend parcours, viel gewoon een beetje tegen. Leuk dat Vos de dameswedstrijd wint!
7mm is gewoon een erg duidelijk en relatief groot verschil, makkelijk meetbaar bovendien.
De rest van je post/redenering is gewoon een opeenstapeling van denkfouten.
Ik vond het toch wel interessant , dit is toch wel een sport waarbij de sporter enorm diep gaat.
Je kan zeggen wat je wil, maar die Valverde zit er toch weer bij.
Geloste renners die toch er weer bij zitten na pech of een val.
Dan heb je karakter.
Je kan zeggen wat je wil, maar die Valverde zit er toch weer bij.
Geloste renners die toch er weer bij zitten na pech of een val.
Dan heb je karakter.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
“De rest van mijn post” is vooral ironisch bedoeld en een sneer naar de UCI
7 mm, als het dat al was, is inderdaad een meetbaar verschil. Maar waarom zo lang wachten om dat vrij te geven? Waarom zo hard zoeken naar een foto die dat verschil enigszins zichtbaar zou moeten maken. Hmm...
7 mm, als het dat al was, is inderdaad een meetbaar verschil. Maar waarom zo lang wachten om dat vrij te geven? Waarom zo hard zoeken naar een foto die dat verschil enigszins zichtbaar zou moeten maken. Hmm...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Vansevenant (Mauri) zat er inderdaad ook weer scherp bij. Hij moest na een val waarbij zijn achterderrie stuk is gegaan, op de 11 de Cauberg omhoog. pfff!
En daarna nog eens het achtervolgende peloton mennen door volgas door te trekken. Echt een beer van een renner hoor! Ook al is het niet de grootste stylist in het peloton
En daarna nog eens het achtervolgende peloton mennen door volgas door te trekken. Echt een beer van een renner hoor! Ook al is het niet de grootste stylist in het peloton
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Voor diegenen die nog niet weten hoe een finish foto werkt, zal deze helemaal een raadsel zijn



De hele foto is de finishlijn inderdaad. De finishlijn-camera maakt niet een foto, maar maakt op hoge snelheid, vaak 2,5k of 10k (k = 1000 voordat er daar vragen over komen) foto's van "1 pixel" breed van de finish lijn. Je ziet dus alleen precies de finishlijn en wat er daarover beweegt.
De bijbehorende software van het tijdwaarnemingssysteem kan dan bepalen wanneer er mensen/objecten de lijn passeren, of de tijdwaarnemers schuiven zelf de lijnen over de 'foto' (die dus geen echte foto is). Wat de witte lijn hier is weet ik niet. Ik vermoed ook zo'n hulplijn, maar het kan ook wat anders zijn.
Een aardige bron om eens door te lezen is https://www.finishlynx.com/about-us/wha ... ic-timing/
Ik werkte in het verleden voor een bedrijf waar op dat moment een ander finishlijn-camerasysteem gemaakt werd, voornamelijk voor autoracen.
Ik begrijp trouwens de verwarring ook wel. Ik keek op de NOS, waar zowel Dijkstra als, voornamelijk, Ducrot er weer eens blijk van gaven geen idee te hebben over hoe een finishlijn-camera werkt en dus alleen maar af te gaan op de tv camera's, die bij dit soort verschillen gewoon niet betrouwbaar zijn. Zeg dan niks, denk ik vaak. Maar goed, ze worden betaald om te praten, dus wie ben ik..